Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie sprzęgła


michal008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w zeszłym tygodniu zostało wymienione sprzęgło w mojej a4b6 1,8t avj. Do wymiany skłoniły mnie problemy wystepujące w zasadzie od dłuższego czasu. Były to miedzy innymi biegi wchodzące z oporem, dość ciężko chodzący pedał sprzęgła, podczas zmiany biegów wrażenia jakby nie było do końca wysprzęglone oraz wysoko biorące sprzęgło. Zostało ono wymieniono i od razu pedał chodził dużo lżej, i sprzęgło zaczęło brać zdecydowanie niżej. Jednak trwało to tylko kilka dni. W chwili obecnej sprzęgło działa identycznie jak przed wymianą. Problemy powróciły. Trochę szlag mnie bierze bo wydałem ładne parę stów na wymianę a wygląda na to że nie to jest problemem. Auto po niedzieli odstawiam z powrotem do serwisu gdzie była wykonywana wymiana, jednak chciałem jeszcze Was zapytać czy macie pomysły co może być powodem tak pracującego sprzęgła i co mogło zostać (prócz wymiany sprzegła oczywiście) wykonane że układ działał przez parę dni prawidłowo? Dodam jeszcze że powrót twardego pedała sprzegła po wymianie odbywał się dość płynnie- czyli robił sie coraz twardszy aż do takiego stopnia jaki był przed wymianą. Proszę o rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to można sprawdzić?


Aktualizacja

Dziś byłem w serwisie, przejechał sie jeden mechanik ze mną, potem usiadł "starszy mechanik". Powiedział że biegi będą chodzić z oporem to to audi, że skrzynia jest duża...cos o momencie bezwładności.... jakieś bajki w mojej ocenie- jeżeli się mylę i u Was też biegi wchodzą oporem bo ma tak byc to mnie proszę wyprowadźcie z błędu. Co do oporu pedała sprzęgła to stwierdził że pewnie po wymianie było coś nasmarowane, smar się rozeszedł... (tylko co nasmarowane jak to jest hydrauliczne sprzęgło). Przy puszczaniu sprzęgła po zmianie biegów jest nieprzyjemne szarpniecie które zwalają na dwumas (który podczas oględzin przy wymianie sprzęgła nie kwalifikowali do wymiany) Od razu powiedziałem że dwumasu nie wymienię bo i tak pewności nie ma czy to to. Na wolnych obrotach i przy ruszaniu niskimi obrotami nie ma oznak kończącego sie dwumasu. Jestem umuwiony ponownie na po niedzieli, ma byc mechanik który podobno zajmował sie wymianą. Co sądzicie o tym wszystkim?

p.s jeszcze pytanie- czy jezeli na postoju przy zapalonym silniku wcisnę sprzęgło, wbiję 1 bieg potem wrzucę na luz przy czym sprzęgło mam dalej wcisniete to bieg wejdzie lzej niż gdy za każdym razem będę puszczał pedał sprzęgła?


ktoś coś??


Dodam jeszcze że gdy na postoju przy wrzuconej 1 szybko puści się sprzęgło to dość znacznie unosi się silnik od strony chłodnic. Czy to może być powodem szaprnięć, ewentualnie czy ten odbój gumowy zawieszenia silnika: https://cdn.autoteiledirekt.de/thumb?id=7313421&lng=plmoże mieć z tym jakiś związek?


Dodam jeszcze że ten odbój u mnie nie jest wycentrowany w gnieździe. Znajduje się skrajnie w lewej stronie gniazda w pasie przednim. Od środka/osi gniazda brakuje mu jakieś 2 cm. Czy nie powinien być centralnie na środku, czy silnik jest nieco przesunięty...? foto: http://fs5.directupload.net/images/160908/hbqwmcxa.jpg

Edytowane przez michal008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...