Michałzxc Posted November 2, 2016 Posted November 2, 2016 Witam od dłuższego czasu mamy problem z a4 b7 2005r 1,9tdi bke a mianowicie jesli samochód osiągnie 80-90 stopni na blacie to trzeba go bardzo długo kręcić zeby odpalił po odłaczeniu czujnika temperatury pali z pierwszego wtryski sprawdzane na mierniku wartości w normie co możne być przyczyna ? Czujnik temperatury drugi dalej to samo.. pomoze ktos?
maks149 Posted November 2, 2016 Posted November 2, 2016 (edited) W sterowniku silnika jest mapa co odpowiada za odpalanie na ciepłym silniku, sterownik liczy sobie obroty wału korbowego podczas kręcenia rozrusznikiem muszą one być większe od 280rpm aby sterownik podał paliwo na wtryski ma to na celu niby wydłużyć żywotność dwumasy i redukować szarpnięcie silnika podczas odpalania. u mnie kolega przerobił tą mapę z 280rpm na 200rpm i jest znacznie lepiej. problem ustaje po odpięciu czujnika bo sterownik mysli że silnik jest zimny a wtedy ta mapa nie jest uwzględniana i silnik zapala bez problemu Przyczyn słabego kręcenia rozrusznika może być kilka : rozrusznik niedomaga i trzeba by go zregenerować słaby akumulator Przewody (+) z aku do rozrusznika lub (-) z aku do karoseri i z karoseri na silnik nie mają dobrego styku lub są zaśniedziałe Edited November 2, 2016 by maks149
Michałzxc Posted November 4, 2016 Author Posted November 4, 2016 jutro sprawdzę i dam znać ;D jutro sprawdzę i dam znać ;D Nie pomogło ma ktos jakies pomysły co zrobic dalej?
Michałzxc Posted November 4, 2016 Author Posted November 4, 2016 Regeneracja rozrusznika? Rozrusznik kreci jak wsciekły wiec nie widze powodu do jego regeneracji
michcio1985 Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 poprawa fabrycznego softu pomoże na tą bolączke, miałem tak samo.
eSter Posted November 7, 2016 Posted November 7, 2016 Też mam to samo w mojej kolega w tym samym silniku ma to samo więc chyba taka bolączka BKE
Michałzxc Posted November 7, 2016 Author Posted November 7, 2016 Masakra macie jakis sposob ktory na 100% pomaga ewentualnie jakie logi zrobic zeby sprawdzic co i jak?
michcio1985 Posted November 8, 2016 Posted November 8, 2016 nic nie sprawdzisz, jedziesz do najbliższego "tunera" i mówisz w czym rzecz, 10min i auto pali na dotyk. mi to usunął przy okazji programu na mocniejszy.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now