Halibut Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) Witam, chciałbym poprosić Was o radę, otóż. Zakupiłem audicę w b. dobrym stanie (jak na laika), robiony rozrząd, wałki napinacza, wahacze itd. Auto prowadzi się wyśmienicie, pali mało, ale do rzeczy. Z racji iż jestem niedoświadczonym kierowcą audi miałem problemy z początku z łapaniem sprzęgła - silnik często i gęsto mi gasł, przez co szybko się okazało iż muszę wymienić akumulator. Stary był teoretycznie oryginalny (19 lat sic, 7 volt na obciążeniu ) i odmówił posłuszeństwa po jednej z ostatnich - zimnych nocy i go zmieniłem na Centrę. Przechodząc do meritum, po wymianie nastąpił problem gasnącego silnika tzn obroty spadały na łeb na szyję, lecz po kilku odpaleniach sytuacja się poprawiła, a po trasie już w ogóle hulał jak marzenie. Najgorsze przyszło kilka dni temu, jak po jednej z prób ruszenia z górki silnik zgasł i już nie chciał odpalić bez dodawania gazu - symptom podobny jak wcześniej ale nie poprawiało się wcale. Pojechałem do mechanika, który podpiął cacko do komputera i wykazał on błędy: 18010 561 17916 17967 1165 w podanej kolejności. Diagnoza - przepustnica, komputer dokonał adaptacji i voilà (ale błędy przepustnicy powróciły od razu), samochód na nowo hula bezproblemowo. Nie pisałbym tego postu, gdyby problem nie wrócił. Tutaj miejsce na moje pytania Czy wstrząsy mogły mieć wpływ na zniszczenie przepustnicy? Czy może to oznaczać tylko zapchanie/zabrudzenie przepustnicy? Jaka jest pewność, czy to jest problem jej właśnie? Dodatkowo, postanowiłem się uzbroić w używkę za (150 zł, może drogo, może mało, ważne, że można porównać), ale nie mam pewności, czy ona jest sprawna, ponieważ przy jej czyszczeniu zauważyłem, iż przy obrocie coś stuka, jakby przeskakuje, albo jakiś wolny element się porusza w środku czarnej obudowy na elektronikę, czy jest to naturalne? Zastanawia mnie, czy istnieje taka szansa, że poprzedni właściciel wiedział o tym, że przepustnica jest na wykończeniu, bądź sam się do tego w sposób chciany, bądź nie przyczynił. Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi doświadczonych użytkowników . EDIT: Podpiąłem dzisiaj pod kompa (zakupiłem kabel) i zauważyłem błąd: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): P1559 - 35-00 - - i jeszcze jeden podobnego typu, zauważyłem także iż przy rozgrzaniu do 90 stopni przy powolnym puszczaniu gazu silnik nie gaśnie, obroty utrzymują się pomiędzy 600, a 700 i raz na kilkanaście sekund opada do 300, lecz komputer(?) dodaje w tym momencie gazu i wraca do 800-700 i cykl się powtarza. Przeczytałem całe forum i wydaje mi się, że błąd ten kwalifikuje się do naprawy jak to było w przypadku kolegi Picoolo. Aczkolwiek nie mam co do tego pewności i mam lekkie obawy, czy taki zabieg nie popsuje do końca już ewentualnie sprawnej przepustnicy. Edytowane 7 Listopada 2016 przez Halibut
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się