Jump to content

Halibut

Pasjonat
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About Halibut

Informacje

  • First name
    Dawid
  • Location
    Polska

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    1997
  • Engine
    1.2 TFSI
  • Engine code
    ADR
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

289 profile views
  1. Witam, po ostatnich deszczach stwierdziłem, że coś trzeba z tym zrobić. Po wymianie tylnych amorów (komplet) dwa lata temu co jakiś czas, szczególnie przy deszczowej pogodzie słyszałem walnięcia z tyłu na wybojach, przy mocniejszych zakrętach, itp. Rzecz w tym, że posiadam a4 w sedanie, a przy wymianie amortyzatorów mechanik stwierdził, że takie amortyzatory nie pasują - tzn. że mam z tyłu mocowanie jak do avanta i takie będzie trzeba zamontować. Te pasowały i jedyną uwagą było to, że po prostu zawieszenie będzie bardziej sztywne. No i od tamtego momentu się to dzieje, ale chciałbym jednak to zrobić, bo przy braku pasażerów z tyłu przy każdym deszczu wali jakby za każdym razem sprężyna pękała. Moim pytaniem jest, co należy zrobić aby przywrócić naturalny stan rzeczy -> zawieszenie sedana do sedana i na co muszę zwrócić szczególną uwagę u mechanika jak mi będzie to robił (i co należy zrobić), typu, czy aktualne zawieszenie nie wprowadziło nieodwracalnych zmian, czy uszkodzeń. Pozdrawiam wszystkich czytających
  2. Witam, niedawno przepływomierz zmieniony, po podpięciu delikatnie lepsza charakterystyka pracy silnika na obrotach, przy ruszaniu itp. poza tym brak różnicy (z tą podpiętą) w porónaniu do poprzedniego stanu z odpiętym przepływomierzem (najprawdopodobniej zrypany lub zawalony przewód pomiarowy). Na ten moment jeszcze nie przeprowadziłem logów sondy lambda (przy odłączonej przepływce sonda miała bardzo małą częstotliwość, rzędu 10/min), ale wydaje się wszystko w porządku. Także powodem szalejących obrotów najprawdopodobniej był przepływomierz.
  3. Witam, mógłby ktoś wstawić zdjęcie gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju? Szukam miejsca podpięcia kostki (zdj 1) ale od góry widzę tylko to co na zdj 2 i 3. Jeden czujnik jest podpięty (kaptur) ale nie wiem co z tą kostką, błędów na obd ani na tablicy nie ma i jestem skonfundowany. Z tego co mi się wydaje to ten czujnik z ta kostka się wykręca celem zmierzenia ciśnienia oleju, ale na żadnym zdjęciu nie mogę się połapać gdzie on powinien się znajdować. Pozdrawiam
  4. Odświeżam temat, czy ta kostka to nie jest czasem od czujnika ciśnienia oleju? Tak jak na obrazie nr 15. Błędu nie wywala więc nie wiem.
  5. Pomogło? Ja mam tak, że raz jest nieprzyjemny zapach, a kiedy indziej jest w porządku.
  6. Sprawidzłem ezektor i wszystko jest z nim w porządku w przeciwieństwie do przewodów, które do niego idą - kwalifikują się do wymiany ale jeszcze muszę na takich pojeździć trochę. Wypiąłem raz jeszcze przepływomierz i po restarcie ECU samochód śmiga pięknie na jałowych jak i na wysokich obrotach, teraz wskazówka obrotomierza staje na 840 jak rzeczony w reklamie konar. Pojeżdżę tak jeszcze jakieś kilkadziesiąt km i zobaczymy. Pytanie: znalazłem używki przepływomierza po taniości, ale nie wiem którą wybrać 058133471(taką mam teraz), czy 037906461B. Jest jakakolwiek różnica pomiędzy nimi? Pozdrawiam
  7. Po wymianie odmy (stara była kompletnie zniszczona), przepustnicy (mam dwie działające) i prowadnicy ssącej, gdzie była walnięta uszczelka, okazuje się, że obroty silnika jak falowały tak falują, jedynym dużym plusem jest to, że już mi nie śmierdzi w kabinie. Podczas jazdy samochód się lepiej zbiera, nie ma problemów z dławieniem czy dziurami mocy. Najgorsze jest to, że obroty raz potrafią ciągle falować na jałowych, a kiedy indziej obroty stoją jak skała nawet po gazowaniu. Dodatkowo - nawet jak nic się nie dzieje, obroty nie falują to silnik potrafi od tak sobie zgasnąć, ale odpala od strzała. Logi statyczne wychodzą takie same jak wcześniej, brak błędów po adaptacji przepustnicy. Jakieś propozycje co sprawdzić? Myślę nad tym przepływomierzem, być może ezektor - jak grzebałem się z tą odmą to czułem delikatnie benzynę z regulatora ciśnienia paliwa ale to bardziej z już nieszczelnego trójnika (tej plecionki dziwnej) lub gdzieś obok. Może czujnik położenia wału, albo same wtryski? Nie mam pomysłu. P.S. Wszystko na benzynce
  8. Witam, niestety nie widzę na schematach drążków z/do skrzyni biegów pokazanych na zdjęciu. Przy badaniu palpacyjnym drążek niżej lata jak cholera od góry do dołu jakby luz był conajmniej centymetrowy, drugi jest sztywny - zakładam, że tak powinno być w obu przypadkach (ten luźny chodzi też wzdłuż, wraz z tłokiem - to chyba dobrze). Ma ktoś może numer/y tych części i/lub potrafi je wskazać na schemacie? Druga sprawa, przy wymianie odmy i próbie czyszczenia syfu przez nią stworzonego znalazłem luźną kostkę, która wychodzi z wiązki idącej do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, jakieś 10 cm centralnie pod przepustnicą. W pobliżu nie mogłem zlokalizować miejsca w które mogłaby się wczepić, z elektryki/elektroniki jestem noga, potrafi ktoś powiedzieć co z tym powinienem zrobić? Pozdrawiam
  9. Najprawdopodobniej jest to cięgno zamka pokrywy: 8D1 823 531 C (uwaga: 1748/1790MM kzl) albo 8D2 823 531 C (uwaga: 1700/1741MM kzp) Pozdrawiam
  10. Wszystkim posiadaczom audi a4 b5, gdzie do przepustnicy zamontowana pjest prowadnica ssąca o numerze 058133357A radzę zabezpieczyć się w używkę w dobrym stanie (trzeba patrzeć też na uszczelkę). Samej uszczelki jak w temacie się nie znajdzie nigdzie (a jeśli tak to proszę o informację), trzeba szukać w używkach bo ASO i zamienniki odpadają - nie istnieją. Zauważyłem, że całkiem często ta uszczelka pada ze względu na dosyć częstą potrzebę czyszczenia przepustnicy. Na allegro można spotkać w bardzo niskich cenach, ale dostępność jest marginalna (przynajmniej na dzień 30/31-01-2020). Pozdrawiam
  11. Witam, jak w temacie - szukam numeru albo nazwy grubej, gumowej uszczelki, która znajduje się w rurze dolotowej i nachodzi na przepustnicę [ADR]. Był jeden temat, że takowa część nie istnieje, ale mam dowód w postaci zdjęć (po zdjęciu z wewnętrznej części rury). Pozdrawiam
  12. @All Dzięki za odpowiedzi, już wszystko jasne, można zamykać .
  13. @Langista Dzięki za szybką odpowiedź, trochę dziwne, no ale może tak być, bo niczego pasującego nie znalazłem na schematach.
  14. Witam, na wstępie przepraszam za dość enigmatyczny tytuł tematu, ale przy wymianie błotnika PP, za plastikiem napotkałem na coś takiego (zdj.), wie ktoś czego tutaj brakuje? Nie nażekam na właściwości jezdne więc tym bardziej nie mam pojęcia co powinno trzymać (wg mnie) poduszkę, wahacz i karoserię, najlepiej numer części. Dzięki wielkie za pomoc.
  15. Przed przystąpieniem do zabawy z uszczelką zaworów - oczyściłem silnik na wardze i widać praktycznie na każdym centymetrze ślady nowego oleju - zajmę się odmą. Pytanie, jak w tym motorze rozwiązany jest problem mgły olejowej? Z odmy idzie prosto do kolektora ssącego, czy jakiś inny system separacji oleju, którego nie widzę na schemacie? Najpierw spróbuję z nią powalczyć z wyciągniętą przepustnicą - mam małe dłonie to może się uda - a jak nie pyknie to zciągnę kolektor, tylko trzeba go zciągać całego, czy tylko górną część?
×
×
  • Create New...