Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nie odpala błąd 16706 g28


mb2707

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zaczął mi na zimnym szarpać i troszkę kichać, ale po chwili było ok. postanowiłem wyczyścić przepustnice. Po demontażu i ponownym zamontowaniu wyczyszczonej oraz adaptacji vagiem samochód teraz nie odpala. Wyskakuje błąd 16706 - Engine Speed Sensor (G28) P0322 - 004 - No Signal. Co to za błąd i od czego wyskoczył. Gdzie znajduje się ten czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a gdzie on się znajduje dokładnie i jak się do niego dostać (posiadam kanał). Dodam jeszcze, że wcześniej palił mi po kilku sekundach kręcenia, ale odpalał. Po tym czyszczeniu nagle kaplica. :-/ Jaki mniej więcej koszt
Czy ten będzie pasował ? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213172018190-ERA550109A-O16984-czujnik-polozenia-walu-korbowego.html

Edytowane przez mb2707
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Fałce nie wiem gdzie jest, bardzo prawdopodobne że z lewej strony silnika ale tylko przypuszczenia.

Czujnik kosztuje ok 160zł Ori, zamiennik ok 30 zł.

Sam kupiłem zamiennik i już niecały rok działa bez problemu, więc jak już chcesz.


Tu masz nr 078906433B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Fałce nie wiem gdzie jest, bardzo prawdopodobne że z lewej strony silnika ale tylko przypuszczenia.

Czujnik kosztuje ok 160zł Ori, zamiennik ok 30 zł.

Sam kupiłem zamiennik i już niecały rok działa bez problemu, więc jak już chcesz.

Tu masz nr 078906433B

Wiec tak czujnik znajduje się na skrzyni biegów po stronie kierowcy tuż obok katalizatora oraz uchwytu poduszki silnika. Kostka do wpięcia to taka szara za zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego.

DSC_0274.jpg

I teraz pytanie jest wyjęty i jak go np sprawdzić dla pewności, że on jest walnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

multimetrem


ale to tylko pobieżnie, ogólnie często czujniki magnetoindukcyjne mają to do siebie że działają w normalnej temperaturze, czym wyższa temperatura to i rezystancja idzie w górę aż do nieskończoności, i dlatego często auta gasną lub świrują po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak właściwie go podłączyć żeby sprawdzić czy działa. U mnie było tak ze na zimnym dłużej kręcił a na ciepłym od strzała i chodził normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To własnie może być objaw g28, sprawdzisz go tak że podłączasz multimetr między 1 i 3 pinem z tego co pamiętam, i mierzysz rezystancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście padł ten czujnik. Z racji tego że akurat był długi weekend listopadowy i nie był dostępny w żaden hurtowni od ręki pożyczyłem czujnik od kumpla z rozbitej audi a3 silnik 1.8 chyba z 1997 roku. Od sprzedawcy dowiedziałem się że pasują od skody paserati również. Czujnik zamówiony ori.

Objawy falowania obrotów nie ustały :/

Edytowane przez mb2707
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...