mb2707 Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Ostatnio zaczął mi na zimnym szarpać i troszkę kichać, ale po chwili było ok. postanowiłem wyczyścić przepustnice. Po demontażu i ponownym zamontowaniu wyczyszczonej oraz adaptacji vagiem samochód teraz nie odpala. Wyskakuje błąd 16706 - Engine Speed Sensor (G28) P0322 - 004 - No Signal. Co to za błąd i od czego wyskoczył. Gdzie znajduje się ten czujnik ?
Mateuszek1001 Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Czujnik położenia wału do wymiany. Inaczej nie odpali.
mb2707 Posted November 10, 2016 Author Posted November 10, 2016 (edited) Ok a gdzie on się znajduje dokładnie i jak się do niego dostać (posiadam kanał). Dodam jeszcze, że wcześniej palił mi po kilku sekundach kręcenia, ale odpalał. Po tym czyszczeniu nagle kaplica. :-/ Jaki mniej więcej koszt Czy ten będzie pasował ? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213172018190-ERA550109A-O16984-czujnik-polozenia-walu-korbowego.html Edited November 10, 2016 by mb2707
Mateuszek1001 Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 W Fałce nie wiem gdzie jest, bardzo prawdopodobne że z lewej strony silnika ale tylko przypuszczenia. Czujnik kosztuje ok 160zł Ori, zamiennik ok 30 zł. Sam kupiłem zamiennik i już niecały rok działa bez problemu, więc jak już chcesz. Tu masz nr 078906433B
mb2707 Posted November 11, 2016 Author Posted November 11, 2016 W Fałce nie wiem gdzie jest, bardzo prawdopodobne że z lewej strony silnika ale tylko przypuszczenia. Czujnik kosztuje ok 160zł Ori, zamiennik ok 30 zł. Sam kupiłem zamiennik i już niecały rok działa bez problemu, więc jak już chcesz. Tu masz nr 078906433B Wiec tak czujnik znajduje się na skrzyni biegów po stronie kierowcy tuż obok katalizatora oraz uchwytu poduszki silnika. Kostka do wpięcia to taka szara za zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego. I teraz pytanie jest wyjęty i jak go np sprawdzić dla pewności, że on jest walnięty?
Mateuszek1001 Posted November 11, 2016 Posted November 11, 2016 multimetrem ale to tylko pobieżnie, ogólnie często czujniki magnetoindukcyjne mają to do siebie że działają w normalnej temperaturze, czym wyższa temperatura to i rezystancja idzie w górę aż do nieskończoności, i dlatego często auta gasną lub świrują po rozgrzaniu.
mb2707 Posted November 11, 2016 Author Posted November 11, 2016 A jak właściwie go podłączyć żeby sprawdzić czy działa. U mnie było tak ze na zimnym dłużej kręcił a na ciepłym od strzała i chodził normalnie.
Mateuszek1001 Posted November 11, 2016 Posted November 11, 2016 To własnie może być objaw g28, sprawdzisz go tak że podłączasz multimetr między 1 i 3 pinem z tego co pamiętam, i mierzysz rezystancje.
mb2707 Posted November 14, 2016 Author Posted November 14, 2016 (edited) Rzeczywiście padł ten czujnik. Z racji tego że akurat był długi weekend listopadowy i nie był dostępny w żaden hurtowni od ręki pożyczyłem czujnik od kumpla z rozbitej audi a3 silnik 1.8 chyba z 1997 roku. Od sprzedawcy dowiedziałem się że pasują od skody paserati również. Czujnik zamówiony ori. Objawy falowania obrotów nie ustały :/ Edited November 14, 2016 by mb2707
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now