Jump to content
IGNORED

nie odpala błąd 16706 g28


Recommended Posts

Posted

Ostatnio zaczął mi na zimnym szarpać i troszkę kichać, ale po chwili było ok. postanowiłem wyczyścić przepustnice. Po demontażu i ponownym zamontowaniu wyczyszczonej oraz adaptacji vagiem samochód teraz nie odpala. Wyskakuje błąd 16706 - Engine Speed Sensor (G28) P0322 - 004 - No Signal. Co to za błąd i od czego wyskoczył. Gdzie znajduje się ten czujnik ?

Posted

Czujnik położenia wału do wymiany. Inaczej nie odpali.

Posted (edited)

Ok a gdzie on się znajduje dokładnie i jak się do niego dostać (posiadam kanał). Dodam jeszcze, że wcześniej palił mi po kilku sekundach kręcenia, ale odpalał. Po tym czyszczeniu nagle kaplica. :-/ Jaki mniej więcej koszt
Czy ten będzie pasował ? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213172018190-ERA550109A-O16984-czujnik-polozenia-walu-korbowego.html

Edited by mb2707
Posted

W Fałce nie wiem gdzie jest, bardzo prawdopodobne że z lewej strony silnika ale tylko przypuszczenia.

Czujnik kosztuje ok 160zł Ori, zamiennik ok 30 zł.

Sam kupiłem zamiennik i już niecały rok działa bez problemu, więc jak już chcesz.


Tu masz nr 078906433B

Posted

W Fałce nie wiem gdzie jest, bardzo prawdopodobne że z lewej strony silnika ale tylko przypuszczenia.

Czujnik kosztuje ok 160zł Ori, zamiennik ok 30 zł.

Sam kupiłem zamiennik i już niecały rok działa bez problemu, więc jak już chcesz.

Tu masz nr 078906433B

Wiec tak czujnik znajduje się na skrzyni biegów po stronie kierowcy tuż obok katalizatora oraz uchwytu poduszki silnika. Kostka do wpięcia to taka szara za zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego.

DSC_0274.jpg

I teraz pytanie jest wyjęty i jak go np sprawdzić dla pewności, że on jest walnięty?

Posted

multimetrem


ale to tylko pobieżnie, ogólnie często czujniki magnetoindukcyjne mają to do siebie że działają w normalnej temperaturze, czym wyższa temperatura to i rezystancja idzie w górę aż do nieskończoności, i dlatego często auta gasną lub świrują po rozgrzaniu.

Posted

A jak właściwie go podłączyć żeby sprawdzić czy działa. U mnie było tak ze na zimnym dłużej kręcił a na ciepłym od strzała i chodził normalnie.

Posted

To własnie może być objaw g28, sprawdzisz go tak że podłączasz multimetr między 1 i 3 pinem z tego co pamiętam, i mierzysz rezystancje.

Posted (edited)

Rzeczywiście padł ten czujnik. Z racji tego że akurat był długi weekend listopadowy i nie był dostępny w żaden hurtowni od ręki pożyczyłem czujnik od kumpla z rozbitej audi a3 silnik 1.8 chyba z 1997 roku. Od sprzedawcy dowiedziałem się że pasują od skody paserati również. Czujnik zamówiony ori.

Objawy falowania obrotów nie ustały :/

Edited by mb2707

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...