hospod 0 Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 witam Tydzien temu kolega wymienil uszczelke pod glowica i wszystko byloby OK gdyby znowu nie znikala woda ze zbiorniczka. Samochod zostal kupiony 2 tyg temu z takimi samymi objawami. Co podejrzewac: uszczelke, pekniety blok? Jakie moga byc przyczyny takiego stanu ?? :confused: Link to comment Share on other sites More sharing options...
areckid 0 Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Moze glowica byc do planowania, sprawdz ewentualnie weze czy nie sa sparciale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hospod 0 Posted February 23, 2007 Author Share Posted February 23, 2007 wszystkie weze sprawdzone sa OK [ Dodano: 23-02-2007, 13:53 ] wlasnie sie dowiedzialem ze glowica tez byla planowana :confused: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narcyz 35 1 Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Proponuję odkręcić kolektor wydechowy (najtańszym kosztem) i zobaczyć do kanałów wydechowych i kwestia uszczelki pod głowicą się wyjaśni. A jeszcze pytanie jak była przykręcana głowica , ja wolę poświęcić na przykręcenie głowicy (same śruby) nawet kilka godzin ,aby pomiędzy fazami dociągania głowicy miała ona czas na samoczynne siadanie pod naporem śrub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chołek_płock 0 Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Czy głowica była planowana podczas wymiany uszczelki? Jeśli nie, to może to być przyczyną. (nie musi od razu być pęknięta, choć powinno się sprawdzić szczelnośći, jeśli ubytki płynu były duże). Za każdym razem przy wymianie uszczelki powinno się zamontować głowicę na frazerkę i zabielić (zdejmująć jak najmniej materiału) aby wyrównać i wypoziomować powierzchnię styku głowicy z uszczelką. Niech kolega mechanik sprawdzi dociągnięcie śrub, bo jeśli sa już poprzeciągane, to przy dociąganiu będą "płynęły", czyli uciągały się w miarę dokręcania i dalsze dokręcanie nie zwiększy ich napięcia i zwiększenia siły nacisku powierchni głowicy z uszczelką i blokiem, a może spowodować ich zerwanie... Bez klucza dynamometrycznego nie ma co nawet kombinować, chociaż mój ojciec, który robi w zawodzie od 30 lat, potrafi dociągnąć głowicę, bez klucza dynamometrycznego, a jak po nim sprawdzałem kluczem, to było idelanie tyle ile trzeba... Doświadczenie... A doświadczony mechanik wyczuje, czy śruba "płynie", czy nie. Takie poprzeciągane śruby po nagrzaniu silnika rozciągają się jakby były z plasteliny. Jeśli śruby są poprzeciągane - wymiana na nowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narcyz 35 1 Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 " Takie poprzeciągane śruby po nagrzaniu silnika rozciągają się jakby były z plasteliny. Jeśli śruby są poprzeciągane - wymiana na nowe. " Śruby do głowicy należy każdorazowo wymieniać na nowe . Link to comment Share on other sites More sharing options...
hospod 0 Posted February 24, 2007 Author Share Posted February 24, 2007 dzieki za podpowiedzi uszczelka byla wymieniona wraz zplanowaniem glowicy. mam jeszcze jedno pytanie: jesli okaze sie ze to wina niedociagnietych srub to napewno wymienie je nan nowe ale co z uszczelka??, moze zostac ta ktora byla zalozona tydz temu czy mam znowu kupic nowa?? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spedyt Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 moze zostac ta ktora byla zalozona tydz temu czy mam znowu kupic nowa?? Kup nową Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now