Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A3 2.0 TDI BMM Wyciek z oringu listwy wtryskowej


stratus84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem na forum ale nie znalazłem tematu o podobnym problemie więc postanowiłem założyć nowy.

Mój samochód to A3 2.0 TDI o oznaczeniu BMM 8V z 2007r.

Cały mój problem przedstawiają poniższe zdjęcia:

007ff09b5659956dmed.jpg

0111bf9681e9e18emed.jpg

cb534c57358ec831med.jpg

Wyszukałem w internecie, że winowajcą jest nieszczelny oring w listwie wtryskowej (nr części: 038 971 803 038971803).

11f3f16e083a85fbmed.jpg

Pytanie do Was, jak w łatwy sposób mogę to samemu naprawić bez konieczności odkręcania pokrywy głowicy cylindrów? Myślałem uszczelnić to miejsce sylikonem. Jak w bezpieczny sposób odłączyć kostkę od listwy wtryskowej? I czy w ogóle po odkręceniu wtyki od silnika da się ją na tyle dobrze wysunąć aby nasmarować miejsce gdzie jest oring sylikonem? Nie wiem jak się za to zabrać więc dziękuję za każdą podpowiedź. W ostateczności wybiorę się do mechanika choć już z tym byłem u jednego, był spokój ale jakieś 500km i znów pojawiło się "pocenie". Pozdrawiam.

Edytowane przez stratus84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co Ci cieknie, olej czy ropa.

A moze vakupompa puszcza ?

PS: Nie pisz ze to listwa wtryskowa bo strasznie to razi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie bez zapachu, na pewno nie ropa. Tak jak pisałem miałem to uszczelniane i było chwilę spokoju ale znów się "poci", nie jest to jakaś tragedia ale jest to denerwujące.

PS: zedytowałem temat chyba, że nazwa "listwa wtryskowa" jest niepoprawna...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie jest to listwa wtryskowa.

Nadal olej tez może cieknąc spod vacu, Bez odpowiedniej diagnozy jedynie można wróżyć.

Jak bez zapachu, albo ropa albo czarny olej jakos nie widze tam innej możliwości, chyba ze Ci głowica pekła i płyn cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z głowicą jest na pewno ok, na ten moment chciałbym uszczelnić np. sylikonem ten oring gdzie jest wtyczka. Zależy mi, żeby zrobić to bez odkręcania pokrywy głowicy cylindrów. W jaki sposób bezpiecznie wypiąć/wykręcić wtyczkę? I czy po odkręceniu gniazda tej listwy od bloku będzie na tyle miejsca żeby ją troszeczkę wysunąć i nanieść sylikonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, usterka już dawno została usunięta, wystarczyło odkręcić dwie śrubki i dało się delikatnie wysunąć wtykę, widać było oring, po dokładnym oczyszczeniu i odtłuszczeniu silikon Dirko załatwił sprawę po dziś dzień a samochód zrobił już około 10 tyś i jest (odpukać) suchutko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...