stratus84 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, szukałem na forum ale nie znalazłem tematu o podobnym problemie więc postanowiłem założyć nowy. Mój samochód to A3 2.0 TDI o oznaczeniu BMM 8V z 2007r.Cały mój problem przedstawiają poniższe zdjęcia:Wyszukałem w internecie, że winowajcą jest nieszczelny oring w listwie wtryskowej (nr części: 038 971 803 038971803).Pytanie do Was, jak w łatwy sposób mogę to samemu naprawić bez konieczności odkręcania pokrywy głowicy cylindrów? Myślałem uszczelnić to miejsce sylikonem. Jak w bezpieczny sposób odłączyć kostkę od listwy wtryskowej? I czy w ogóle po odkręceniu wtyki od silnika da się ją na tyle dobrze wysunąć aby nasmarować miejsce gdzie jest oring sylikonem? Nie wiem jak się za to zabrać więc dziękuję za każdą podpowiedź. W ostateczności wybiorę się do mechanika choć już z tym byłem u jednego, był spokój ale jakieś 500km i znów pojawiło się "pocenie". Pozdrawiam. Edytowane 27 Grudnia 2016 przez stratus84
Cin Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Ale co Ci cieknie, olej czy ropa. A moze vakupompa puszcza ? PS: Nie pisz ze to listwa wtryskowa bo strasznie to razi.
stratus84 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2016 Praktycznie bez zapachu, na pewno nie ropa. Tak jak pisałem miałem to uszczelniane i było chwilę spokoju ale znów się "poci", nie jest to jakaś tragedia ale jest to denerwujące. PS: zedytowałem temat chyba, że nazwa "listwa wtryskowa" jest niepoprawna...?
Cin Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Nie nie jest to listwa wtryskowa. Nadal olej tez może cieknąc spod vacu, Bez odpowiedniej diagnozy jedynie można wróżyć. Jak bez zapachu, albo ropa albo czarny olej jakos nie widze tam innej możliwości, chyba ze Ci głowica pekła i płyn cieknie.
stratus84 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2016 Z głowicą jest na pewno ok, na ten moment chciałbym uszczelnić np. sylikonem ten oring gdzie jest wtyczka. Zależy mi, żeby zrobić to bez odkręcania pokrywy głowicy cylindrów. W jaki sposób bezpiecznie wypiąć/wykręcić wtyczkę? I czy po odkręceniu gniazda tej listwy od bloku będzie na tyle miejsca żeby ją troszeczkę wysunąć i nanieść sylikonu?
stratus84 Opublikowano 16 Listopada 2017 Autor Opublikowano 16 Listopada 2017 Witam, usterka już dawno została usunięta, wystarczyło odkręcić dwie śrubki i dało się delikatnie wysunąć wtykę, widać było oring, po dokładnym oczyszczeniu i odtłuszczeniu silikon Dirko załatwił sprawę po dziś dzień a samochód zrobił już około 10 tyś i jest (odpukać) suchutko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się