Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.9 Tdi Quattro - Ciężko opanować na ośnieżonej drodze


Quattro22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Od 2 miesięcy posiadam Audi A4 B5 1.9 Tdi quattro kombi, w momencie gdy spadł śnieg lekki strach tym autem jeździć pomimo Quattro. Przejdę do sedna:

W momencie gdy na jezdni jest śnieg auto zachowuje się bardzo nie pewnie, na zakrętach ucieka mi ewidentnie tył auta, na rondach wychodzę tzw ' bokiem' i czuje się jakbym jechał przednio napędowcem na letnich ;// szukałem po forum jakiś odp ale niestety nie znalazłem ich, i teraz kieruje do was Pytanie co to może być ? Zaznaczę również to ze auto kupiłem jako uszkodzone tj. poprzedni właściciel wypadł z drogi i przeorał całym podwoziem po polanie. Po zakupie wymieniłem olej silnika rzecz jasna, tulejki na tylnych wahacz i sprężyny ponieważ auto było obniżone do przesady, po czym pełna zbieżność.

Drugi problem jest taki ze cofając na skręconych kołach czuje tak jakby opór, tak jakbym cofał na sile i rownież nie wiem czy to cos poważnego czy poprostu te auta tak maja.

Bardzo prosiłbym o odpowiedz i pomoc.

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz opony ?

Co z całą geometrią? Zbieżność to nie wszystko! Jedź na szarpaki i ogólnie całą geometrię. Heble z tyłu nie trzymają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz opony ?

Co z całą geometrią? Zbieżność to nie wszystko! Jedź na szarpaki i ogólnie całą geometrię. Heble z tyłu nie trzymają?

Opony 195/65/15 z 2014 roku ładne, oczywiście 4 takie same.

Co do Zbieżności to sprawa wygląda tak ze jak mechanik zmieniał mi sprężyny to później pojechał ja zrobić, przy odbiorze auta mówił ze wszystko porobione. Heble ? Podczas jazdy tył ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił pewnie zbieżność tylko. To za mało. Jak heble z tyłu będą trzymać to auto będzie się zachowywać jak na ręcznym, będzie bardzo nadsterowne jak jakieś RWD na letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił pewnie zbieżność tylko. To za mało. Jak heble z tyłu będą trzymać to auto będzie się zachowywać jak na ręcznym, będzie bardzo nadsterowne jak jakieś RWD na letnich.

Dzięki wielkie za pomoc i za podpowiedz mam nadzieje ze to ta geometria, bo tak jak napisałeś auto się zachowuje jak na ręcznym ;/

Jeszcze jedno pytanie co to są te Heble ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś - przepraszam :grin: Heble to hamulce. Może po prostu zaciski Ci z tyłu trzymają. Na suchym tego nie czuć, ale na śliskim nie tyle co blokuje, ale trzyma lekko.

U mnie na śliskim też auto myszkuje, ale to wina w moim wypadku akurat luzu na maglownicy.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...