Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto ucieka na prawo


Raresz Fochatek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jestem swieżo po wymianie kompletu zawieszenia z przodu wszystkie wachacze no i obie koncowki drazkow. pojechalem na zbieznosc bylem tam 3 razy za 3 razem gosc mi powiedzial ze nie da sie tego ustawic zeby nie znosilo auta niby komputer mu pokazywal dobre ustawienie kól ani lozysko ani hamulce by na to nie wskazywaly ze znosci ale mam jedno pytanie: czy uwalony amortyzator z prawej strony moze miec na to wplyw? dodam ze w wiekszosci wypadkow jak hamuje to kierownica mi leci w prawo od razu. czasami sie tak nie dzieje. moze to byc od amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega raz też jeździł na zbieżność, jak mu na tych płytach coś ustawiali (też po zmianie zawieszenia), i chyba kręcił jakiś majster w kanale. Cały czas coś nie grało, w końcu się wkurzył, pojechał gdzie indziej, ustawili mu na lasery i grało. Ale on takich sytuacji jak Ty nie miał, po prostu cały czas go znosiło, a nie gwałtownie podczas hamowania.

Edytowane przez A4CCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio robiłem zbieżność i nie zauważyłem żeby mnie znosiło, ale na przeglądzie wyszło że coś jest delikatnie nie tak. Pojechałem na zbieżność na płyty to tak mi ustawili że po ustawieniu zaczęło mnie ściągać. Pojechałem na reklamacje i facet twierdził że lepiej nie będzie (a przed ustawieniem leciał jak po sznurku). W końcu pojechałem  do warsztatu gdzie się chwalili że mają ustawianą zbieżność na laserach 3D i dopiero po ich ustawieniach jest ok. Wygląda że ustawienie zbieżności wymaga solidnego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być amor ale ja sprawdzłbybm czy wszytko masz dokręcone bo zbieznosc moze wychodzic dobrze a przy obciazeniu coś się przesuwa i ściąga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@A4CCH - znosi mnie tez przy normalnej jezdzie ale chodzi mi o to ze raz hamuje i mnie znosi raz hamuje i jedzie prosto moze po prostu hamowanie zle przeprowadzilem tzn biore pod uwage fakt ze jak hamuje i jedzie prosto to sa te momenty kiedy np dojezdzam do swiatel i wczesniej zaczynam juz hamowac wiec pewnie ukladaja sie kola juz po swojemu i jak dojezdzam do auta przede mna i dociskam hamulec mocno zeby sprawdzic to sie pozycja nie zmienia.

 

@mily - wczesniej bylo ok jak jechalem do polski do jechal idealnie prosto bo sie podniecalem ze to moje pierwsze auto ktore jedzie prosto jak puszcze kiere xD a amortyzator rozwalilem juz tu na miejscu na progach zwalniajacych. z tego co mi sie wydaje to oni wlasnie robili zbieznosc na lasery nakladali na kola takie jakby pająki z czyms skierowanym do sciany a na scianie pewnie byl odbiornik i pokazywalo na ekranie(ekran widzialem ale z daleka i widzialem zielony kolor a inny chlop mi mowil ze ustawiali to komputer pokazywal na zielono) jak sa ustawione kola. nie znam innych metod ustawiania kol bo nigdy mnie to nie interesowalo ale mysle ze to bylo laserami robione.

 

@romanzlasu - jak bede w robocie to poszukam czy jest jakies miejsce w aucie w ktorym mozna przylozyc poziomice i sprawdzic opad auta jak spada z prawej to smialbym twierdzic ze to amor a dwa nawet jesli jest wybity to czy kiedy auto byloby prosto stojac w miejscu to przy jezdzie pod wplywem oporow powietrza nie pcha tej uwalonej strony w dol bo amortyzator nie trzyma sztywnosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie potrafie ci powiedziec bo nawet nie wiem jak wyglada maglownica. z tego co czytalem na necie to jak jest luz na maglownicy to slyszalbym metaliczne bicie i szarpalo by kierownica jadac po wybojach a na wybojach auto idealnie sie zachowuje jesli chodzi o stabilnosc jazdy. do tego gosc od zbieznosci mowi ze jakby byl luz na maglownicy to by mi nie sciagalo go ciagle na ta sama strone tzn po prostu powiedzial ze wg jego to nie od tego. jak ruszam kierownica to luzj est prawie zerowy jak sobie z 45* dziele na pol potem na pol to mi wyszlo ze luz jest okolo 3 do 5 stopni  jak ruszam na postoju lewo prawo. nie wiem czy sensownie wykonuje ten pomiar no ale ogolnie czuc reakcje auta na ruchy kierownicy(mam na mysli minimalne ruchy). ja najbardziej obstawiam amortyzator pozatym przy hamowaniu cale poltora tony leci naprzód wiec prawa strona poddaje sie bardziej lewe kolo wtedy jest odciazone i dlatego sciaga mocno na prawo. moze to byc mozliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...