Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z porannym rozruchem i wibracjami BRE


piotom0

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Jestem nowym użytkownikiem serwisu i proszę o Waszą opinię w kwestii przypadłości mojego auta.

Audi A4 B7 2.0 TDI BRE  z przebiegiem 230000 km po dużym remoncie: wymiana pierścieni, szlifowanie głowicy i zaworów, uszczelniacze,, wymiana sprzęgła, koła dwumasowego, wymiana paska rozrządu, sprawdzenie i wyważenie turbo, regeneracja pompy oleju i wymiana pękniętej chłodnicy spalin.

Po odbiorze od mechanika silnik wpadał w wibracje powodując drżenie całej budy, poza powyższymi miałem ważenie zaniżonego spalania. 

Po tygodniu wibracje nieco się uspokoiły ale nadal występowały - zwłaszcza powyżej 3000 obr. 

Wrażenie z jazdy  - jakby mocy brakowało, silne drgania na kierownicy przy wysokich obrotach i tępa praca silnika.

Po sprawdzeniu kąta synchronizacji okazało się że jest -2.0 czasami -2.5.

Poprosiłem o skorygowanie na 0 i nastąpiła zdecydowana poprawa w elastyczności silnika i zdecydowane zmniejszenie wibracji ale rano pojawił się problem z rozruchem na zimnym silniku.

Trzeba nim 2, 3 razy zakręcić żeby odpalił. 

Nadal są małe wibracje ale nie jestem pewien czy rozrząd jest dobrze ustawiony, szczególnie na wydechu.

Mechanik niestety nie dysponuje VCDS-em więc pożyczyłem od znajomego kabelek i zrobiłem logi.

Załączam logi, niestety nie miałem nikogo do pomocy więc mogą być zrobione do końca poprawnie.

Dynamiczny:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_92wfu.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_ht8bfSi.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_QFk18z.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_0p37VO.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_Y5FcK.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_mcF2z0.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_74oSF.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_4B9BT.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6m3JR2.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_4X99OZ.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_78sKf7F.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_Le5rTY.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_yt0V0.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_362jC.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_lc3YFpp.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_b62XGN.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_dCQi6m4.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bCn91.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_kTl5Lt1.html
Statyczny:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_92wfu.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_ht8bfSi.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_QFk18z.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_0p37VO.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_Y5FcK.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_mcF2z0.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_74oSF.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_4B9BT.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6m3JR2.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_4X99OZ.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_78sKf7F.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_Le5rTY.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_yt0V0.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_362jC.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_lc3YFpp.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_b62XGN.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_dCQi6m4.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bCn91.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_kTl5Lt1.html

 

Proszę o poradę na co zwrócić uwagę mechanikowi.

Jakie mogą być przyczyny niedomagania porannego rozruchu i wibracji?

 

Edytowane przez piotom0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie jest nieprawidłowa synchronizacja, jest 0,0 ale Przy dodaniu gazu Czy nawet w trakcie jazdy powinna się zmienić wartość w4tym okienku. Moim zdaniem jest po za zakresem (tak tak Przecież by był błąd od walka Rozrządu - ale tak nie jest )Zastanawia mnie Też okienko 2... - Nigdy jeszcze nie udało mi się GMP ustawić tak aby na b.j pokazywalo 0,0 -Czy oby mechanik nie popełnił babola z blokada -z tego co pamietam BRE GMP ma na godz 13 - czyżby wal był spięty na 11 jak w 1.9...?-łatwo się o tym przekonać - na kole pasowym i osłonie rozrządu są znaki - ustawić wal na znak a następnie włożyć wiertło/blokadę w wałek ssący... -prawdopodobnie się nie zgra...

Co do wibracji - wyobrażam to sobie jak masaż na całym nadwoziu- poduszki silnika skrzyni zerwaną,  lub nie prawidłowo ustawione wałki wyrównowarzające w stosunku do wału korbowego 

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za analizę logów i uwagi.

Też podejrzewam, że coś jest nie tak z synchronizacją i ustawieniem rozrządu. Zasugeruje mechanikowi ponowne sprawdzenie ustawienia od nowa całego rozrządu.

Prawdopodobnie regulację rozrządu zrobili na oko bo dostępu do Vaga nie mieli. Jak się wpiąłem z VCDS em to było zero i uznałem, że jest ok, a tak może wcale nie jest.

Jak rozrząd będzie ustawiony poprawnie, to w drugiej kolejności zajmę się sprawą identyfikacji źródła wibracji. 

Nie było mnie przy montażu pompy olejowej i nie wiem czy wałki wyrównoważające ustawił poprawnie - nie będę zgadywał - zatem to też jest do sprawdzenia.

Poduszki sprawdzili podczas wyjęcia silnika i stwierdzili, że były w bardzo dobrym stanie.

Czy istnieje jakiś poradnik / instrukcja  jak krok po kroku poprawnie ustawić rozrząd i wałki wyrównoważające w tym silniku (BRE) ?

Nie wiem, czy mój mechanik sobie z tym poradzi (więc, jeżeli nie) to czy znacie kogoś sprawdzonego w okolicach Warszawy, kto zna ten silnik i zrobi te ustawienia poprawnie?

Dziękuje za pomoc.

Ciąg dalszy - dwa dni później:

Dzisiaj wpiąłem z ciekawości VCDS-a żeby sprawdzić inne parametry silnika i okazało się że pojawiły się następujace błędy

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) 
               P3008 - 000 - sygnał poza tolerancją - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 234001 km
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 903 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 12.62 V
                    Bity binarnie: 00101100
                    Stab.b.jałowego: 0.0*KW
                    (bez jednostek): 35.0

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) 
               P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 234001 km
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 945 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 12.39 V
                    Bity binarnie: 00101100
                    Stab.b.jałowego: 0.0*KW
                    (bez jednostek): 38.0


Kody gotowości: 0 0 1 0 0 
 

Czy te błędy mogą wynikać ze złego ustawienia rozrządu (poza zakresem) czy może raczej czujnik jest uszkodzony?

 

 

Edytowane przez piotom0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...