buras20 Opublikowano 24 Listopada 2017 Opublikowano 24 Listopada 2017 Witam jak w temacie może ktoś miał problem z termostatem elektrycznym istnieje alternatywa założenia zwykłego mechanicznego bimetalicznego tylko pozostaje pytanie czy elektronika nie poszalej bo jak by nie patrzac omijam elektryke której nie bardzo ufam .... silnik 1.6 ALZ
patryq633 Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 To jest według mnie nie możliwe. Z tego termostatu i czujników które są przy nim za dużo informacji wysyłane jest do głównego sterownika na temat pracy silnika. Ja właśnie wymieniałem ostatnio czujnik temp. cieczy chłodzącej i właśnie termostat. Czujnik wymieniłem dlatego że podczas jazdy termostat otwierał się przy 70st a nie przy 90 bo złe dane wysyłał do komputera, a termostat wyszedł kiedy mechanik zrobił mi rozrząd i nie mógł odpowietrzyć układu chłodzenia. Okazało się że termostat się rozleciał w tej obudowie. Samego wkładu właśnie nie wymienisz tylko całość z obudową to termostat kosztował nie przykładowo 60zł tylko 250zł. Jeśli nie ufasz tej elektronice to wydaję mi się że musisz troszkę starszego auta poszukać bo z tym nic nie zrobisz, a tu jeszcze ta elektronika nie jest tak skomplikowana jak w jeszcze nowszych pojazdach. Pozdrawiam.
buras20 Opublikowano 25 Listopada 2017 Autor Opublikowano 25 Listopada 2017 Termostat tylko dostaje napięcie do grzałki która roztapia wosk który wypycha iglice a powiedzcie mi przy jakiej temp rozpoczyna sie otwarcie u mnie przy 106 c miał 16% otwarcia
buras20 Opublikowano 25 Listopada 2017 Autor Opublikowano 25 Listopada 2017 3 godziny temu, patryq633 napisał: To jest według mnie nie możliwe. Z tego termostatu i czujników które są przy nim za dużo informacji wysyłane jest do głównego sterownika na temat pracy silnika. Ja właśnie wymieniałem ostatnio czujnik temp. cieczy chłodzącej i właśnie termostat. Czujnik wymieniłem dlatego że podczas jazdy termostat otwierał się przy 70st a nie przy 90 bo złe dane wysyłał do komputera, a termostat wyszedł kiedy mechanik zrobił mi rozrząd i nie mógł odpowietrzyć układu chłodzenia. Okazało się że termostat się rozleciał w tej obudowie. Samego wkładu właśnie nie wymienisz tylko całość z obudową to termostat kosztował nie przykładowo 60zł tylko 250zł. Jeśli nie ufasz tej elektronice to wydaję mi się że musisz troszkę starszego auta poszukać bo z tym nic nie zrobisz, a tu jeszcze ta elektronika nie jest tak skomplikowana jak w jeszcze nowszych pojazdach. Pozdrawiam. temp otwarcia 100c a robocza prawdopodobnie 110c
patryq633 Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 Termostat tylko dostaje napięcie do grzałki która roztapia wosk który wypycha iglice a powiedzcie mi przy jakiej temp rozpoczyna sie otwarcie u mnie przy 106 c miał 16% otwarciaBo to zależy chyba od tego jak silnik jest obciążony. Wydaje mi się że jak kręcisz go wysoko przez pewien czas to ten termostat otwiera się jeszcze bardziej jednak mogę się mylić.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
buras20 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Opublikowano 26 Listopada 2017 10 minut temu, patryq633 napisał: Bo to zależy chyba od tego jak silnik jest obciążony. Wydaje mi się że jak kręcisz go wysoko przez pewien czas to ten termostat otwiera się jeszcze bardziej jednak mogę się mylić. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka nie mylisz sie napewno bo tak działa on utrzymuje silnik na granicy przegrzania bardzo szybko reaguje na pedał gazu to jest mapa chłodzenia jakoś sie to nazywa coolin maps chyba tak a zwykły termostat działa w 90c wiedz ma duża rezerwe jak mu depniesz na otwarcie
buras20 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Opublikowano 26 Listopada 2017 10 minut temu, patryq633 napisał: Bo to zależy chyba od tego jak silnik jest obciążony. Wydaje mi się że jak kręcisz go wysoko przez pewien czas to ten termostat otwiera się jeszcze bardziej jednak mogę się mylić. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka nie mylisz sie napewno bo tak działa on utrzymuje silnik na granicy przegrzania bardzo szybko reaguje na pedał gazu to jest mapa chłodzenia jakoś sie to nazywa coolin maps chyba tak a zwykły termostat działa w 90c wiedz ma duża rezerwe jak mu depniesz na otwarcie
patryq633 Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 No to w takim razie masz odpowiedź na swoje pytanie. Nic z tym nie zrobisz, podejrzewam że jeśli nawet udałoby Ci się zmienić na bimetaliczny termostat to niemiałbyś gdzie umieścić czujników od tego i wtedy zacząłby sypać błędami jak leci.
buras20 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Opublikowano 26 Listopada 2017 Zobacze w tym tygodniu co z tego będzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się