Jump to content
IGNORED

Termostat wymiana z elektrycznego na bimetaliczny


buras20

Recommended Posts

Witam jak w temacie może ktoś miał problem z termostatem elektrycznym istnieje alternatywa założenia zwykłego mechanicznego bimetalicznego tylko pozostaje pytanie czy elektronika nie poszalej bo jak by nie patrzac omijam elektryke której nie bardzo ufam .... silnik 1.6 ALZ 

Link to comment
Share on other sites

To jest według mnie nie możliwe. Z tego termostatu i czujników które są przy nim za dużo informacji wysyłane jest do głównego sterownika na temat pracy silnika.  

Ja właśnie wymieniałem  ostatnio czujnik temp. cieczy chłodzącej i właśnie termostat. Czujnik wymieniłem dlatego że podczas jazdy termostat otwierał się przy 70st a nie przy 90 bo złe dane wysyłał do komputera, a termostat wyszedł kiedy mechanik zrobił mi rozrząd i nie mógł odpowietrzyć układu chłodzenia. Okazało się że termostat się rozleciał w tej obudowie. Samego wkładu właśnie nie wymienisz tylko całość z obudową to termostat kosztował nie przykładowo 60zł tylko 250zł. 

Jeśli nie ufasz tej elektronice to wydaję mi się że musisz troszkę starszego auta poszukać bo z tym nic nie zrobisz, a tu jeszcze ta elektronika nie jest tak skomplikowana jak w jeszcze nowszych pojazdach. Pozdrawiam. :)    

Link to comment
Share on other sites

Termostat tylko dostaje napięcie do grzałki która roztapia wosk który wypycha iglice a powiedzcie mi przy jakiej temp rozpoczyna sie otwarcie u mnie przy 106 c miał 16% otwarcia

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, patryq633 napisał:

To jest według mnie nie możliwe. Z tego termostatu i czujników które są przy nim za dużo informacji wysyłane jest do głównego sterownika na temat pracy silnika.  

Ja właśnie wymieniałem  ostatnio czujnik temp. cieczy chłodzącej i właśnie termostat. Czujnik wymieniłem dlatego że podczas jazdy termostat otwierał się przy 70st a nie przy 90 bo złe dane wysyłał do komputera, a termostat wyszedł kiedy mechanik zrobił mi rozrząd i nie mógł odpowietrzyć układu chłodzenia. Okazało się że termostat się rozleciał w tej obudowie. Samego wkładu właśnie nie wymienisz tylko całość z obudową to termostat kosztował nie przykładowo 60zł tylko 250zł. 

Jeśli nie ufasz tej elektronice to wydaję mi się że musisz troszkę starszego auta poszukać bo z tym nic nie zrobisz, a tu jeszcze ta elektronika nie jest tak skomplikowana jak w jeszcze nowszych pojazdach. Pozdrawiam. :)    

temp otwarcia 100c a robocza prawdopodobnie 110c

Link to comment
Share on other sites

Termostat tylko dostaje napięcie do grzałki która roztapia wosk który wypycha iglice a powiedzcie mi przy jakiej temp rozpoczyna sie otwarcie u mnie przy 106 c miał 16% otwarcia
Bo to zależy chyba od tego jak silnik jest obciążony. Wydaje mi się że jak kręcisz go wysoko przez pewien czas to ten termostat otwiera się jeszcze bardziej jednak mogę się mylić.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, patryq633 napisał:

Bo to zależy chyba od tego jak silnik jest obciążony. Wydaje mi się że jak kręcisz go wysoko przez pewien czas to ten termostat otwiera się jeszcze bardziej jednak mogę się mylić.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

nie mylisz sie napewno bo tak działa on utrzymuje silnik na granicy przegrzania bardzo szybko reaguje na pedał gazu to jest mapa chłodzenia jakoś sie to nazywa coolin maps chyba tak a zwykły termostat działa w 90c wiedz ma duża rezerwe jak mu depniesz na otwarcie 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, patryq633 napisał:

Bo to zależy chyba od tego jak silnik jest obciążony. Wydaje mi się że jak kręcisz go wysoko przez pewien czas to ten termostat otwiera się jeszcze bardziej jednak mogę się mylić.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

nie mylisz sie napewno bo tak działa on utrzymuje silnik na granicy przegrzania bardzo szybko reaguje na pedał gazu to jest mapa chłodzenia jakoś sie to nazywa coolin maps chyba tak a zwykły termostat działa w 90c wiedz ma duża rezerwe jak mu depniesz na otwarcie 

Link to comment
Share on other sites

No to w takim razie masz odpowiedź na swoje pytanie. Nic z tym nie zrobisz, podejrzewam że jeśli nawet udałoby Ci się zmienić na bimetaliczny termostat to niemiałbyś gdzie umieścić czujników od tego i wtedy zacząłby sypać błędami jak leci. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...