Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI CABD Ciężko odpala pali 14L przerywa na wysokich obrotach


jimmy90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Bardzo uprzejmie proszę o pomoc bo już nie wiem co mam zrobić. A więc historia dotyczy mojego A5 1.8 TFSI 170km silnik CABD. Miałem ostatnio dzwona w wyniku uderzenia środkiem w latarnie uszkodziło się delikatnie koło pasowe. W trakcie rozbierania zdecydowałem się na remont (auto ma już 154 tys.) i zrobiłem głowicę (komplet nowych zaworów) nowe wałki no i oczywiście łańcuchy prowadnice itd. i generalnie po odpaleniu wyskoczył błąd 4514 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

Występuje cały czas i po kasowaniu na odpalonym od razu wyskakuje  z powrotem.

Problem objawia się tym że jak odpalam to po zakręceniu silnikiem raz rozrusznik się odłącza ale auto łapie ale nie zapala. Tak ze 3 razy potem już kręci załapje ze 3 razy i w końcu odpala i na początku troszkę przerywa ale po chwili jest już ok. Na ciepłym odpalanie wygląda tak samo tylko nie przerywa już na wolnych obrotach. Przy zejściu z wysokich obrotów n.p na wyższy bieg pojawia się lekkie szarpnięcie. Na dodatek auto pożera 13-14L

Naczytałem się że rozrząd źle no to porozbierałem wszystko i sprawdzam ale nie wszystko ok. No to w takim razie może czujnik zły, więc biegiem do ASO po nowy a tu zdziwienie bo nic się nie zmieniło. Jedynie raz zapomniałem podpiąć wtyczki i silnik po 3-4 obrotach odpala normalnie i w sumie wiele mniej przerywa. Przejrzałem też wiązkę na wtyczce na obu pinach 2.4V na odpalonym silniku. 

A więc moje pytanie czy ktoś ma jakiś pomysł???:facepalm:

Edytowane przez jimmy90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebrałem kolektor i listwę wtryskową i jeden wtrysk jest całkowicie zalany, benzyna na końcówce i w gnieździe a reszta totalnie sucha. Kupiłem używaną listwę z wtryskami i wieczorem poskładam i zobaczę co będzie. Moje pytanie czy możliwe że lejący wtrysk daje błąd czujnika G28??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wydaje mi się że posunąłem się o krok dalej. W blokach pomiarowych na biegu jałowym pokazuje obroty wału 1350-1500obr/min a na obrotomierzu 900... tutaj pojawia się moje kolejne pytanie czy ktoś wie dlaczego tak jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi podać ile ma obrotów/min wałka rozrządu i ile wału w VCDS na jałowym? I dlaczego przepustnica nie chce się zaadoptować? pisze (test finished system not OK) i w blokach pomiarowych na zapłonie jest wymagana wartość 6% a właściwa wartość 16.8% i faktycznie jest dosyć mocno otwarta. Czy to jest prawidłowe? Nie mam już siły do tego auta stało tydzień w c-tronic Wrocław i oczywiście nic nie wymyślili...:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...