Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a5 1.8tfsi cjeb nie działają wentylatory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WItam. Autko audi a5 1.8 tfsi lift cjeb, po lekkiej kolizji..chłodnice nie działają.  Wiadomo tyle że wyrwane były przewody z kostki (załącznik) Problem w tym że kolor czerwony i brązowy było wiadomo gdzie bo taki też kolor jest od strony modułu sterowania wentylatorów, natomiast te dwa cienkie przewody w środku już zostały połączone na chybił trafił, gdyż od strony modułu są inne kolory. Prośba do was posiadaczy a4 a5 1.8 2,0 tfsi sprawdzić jakie kolory przewodów wchodzą i gdzie, żebym miał pewność, że tu jest połączenie ok. U mnie te dwa cienkie to czerwony/żółty i czerwony/biały. Błąd jaki pokazuje komp to "sterowanie wentylatora chłodnicy 1, zwarcie z masą". Sprawdziłem oba silniki odpinając kostki i podpinając napięcie bezpośrednio i wentylatory się kręcą. Sprawdziłęm też czy jest napięcie 12v na tym grubym czerowym na wtyczce (załącznik) i jest. Szukałem jakiegoś bezpiecznika od wentylatorów, ale takiego odpowiadającego za wentylatory nie znalazłem. Bezpieczniki na desce strona lewa prawa, z tyłu po prawej, na aku i na podszybiu wszystkie ok, myślę że gdyby bezpiecznik był spalony to bym nie miał napięcia na kostce. Może jakiś przekaźnik, ale to już nie wiem gdzie szukać? Robiłem też mostek na pinach kostki przy czujniku temp ale cisza. Sprawdziłem też wartości z czujnika płynu chłodzącego i mając na zegarze 90C, komp wskazywał z czujnika jakieś 94C. Im dłużej chodził tym temp szła do góry. 

fullsizeoutput_451.jpeg

Edytowane przez alvarokr
Opublikowano
23 minuty temu, alvarokr napisał:

WItam. Autko audi a5 1.8 tfsi lift cjeb, po lekkiej kolizji..chłodnice nie działają.  Wiadomo tyle że wyrwane były przewody z kostki (załącznik) Problem w tym że kolor czerwony i brązowy było wiadomo gdzie bo taki też kolor jest od strony modułu sterowania wentylatorów, natomiast te dwa cienkie przewody w środku już zostały połączone na chybił trafił, gdyż od strony modułu są inne kolory. Prośba do was posiadaczy a4 a5 1.8 2,0 tfsi sprawdzić jakie kolory przewodów wchodzą i gdzie, żebym miał pewność, że tu jest połączenie ok. U mnie te dwa cienkie to czerwony/żółty i czerwony/biały. Błąd jaki pokazuje komp to "sterowanie wentylatora chłodnicy 1, zwarcie z masą". Sprawdziłem oba silniki odpinając kostki i podpinając napięcie bezpośrednio i wentylatory się kręcą. Sprawdziłęm też czy jest napięcie 12v na tym grubym czerowym na wtyczce (załącznik) i jest. Szukałem jakiegoś bezpiecznika od wentylatorów, ale takiego odpowiadającego za wentylatory nie znalazłem. Bezpieczniki na desce strona lewa prawa, z tyłu po prawej, na aku i na podszybiu wszystkie ok, myślę że gdyby bezpiecznik był spalony to bym nie miał napięcia na kostce. Może jakiś przekaźnik, ale to już nie wiem gdzie szukać? Robiłem też mostek na pinach kostki przy czujniku temp ale cisza. Sprawdziłem też wartości z czujnika płynu chłodzącego i mając na zegarze 90C, komp wskazywał z czujnika jakieś 94C. Im dłużej chodził tym temp szła do góry. 

fullsizeoutput_451.jpeg

Cześć, Wieczorem wrzucę Ci schemat tych wentylatorów

Opublikowano

fajnie czekam

 

Opublikowano

Poniżej schematy

Są trzy różne wersje wentylatorów, i skoro masz dwa wiatraki to powinien pasować schemat2, ale zamiast czerwono/żółtego na schemacie jest czerwono zielony

Na schemacie3 są takie kolory ale to znowu jest dla silników 6 i 8 cylindrów i są w dwóch różnych wtyczkach.

 

https://www.dropbox.com/s/ezblduhr8ri1cyf/schemat wentylatora.rar?dl=0

Opublikowano

czyli wygląda na to,że czerwony/żółty ma się łączyć z czarnym a czerwony/biały z zielonym. Ok jutro sprawdzę i ewentualnie przełożę, choć już obracałem te przewody i nadal wiatraki nie startowały. Gdzie znajdę to złącze pięcio stykowe w komorze silnika? sprawdziłbym ciągłość tych przewodów. 

"ST1 - wspornik bezpieczników 1, SB11 - bezpiecznik 11 w uchwycie B"  - rozumiem że chodzi o bezpieczniki z prawej strony deski rozdzielczej?

Opublikowano

Akurat nie jest pokazane gdzie to złącze jest (brak ikonki aparatu przy opisie schematu), natomiast bezpiecznik SB11 jest w skrzynce ECU na podszybiu

Bez_tytu_u.png

Opublikowano

Temat rozwiązany. Przepalony był bezpiecznik w obudowie komputera przy podszybiu. Dość trudny dostęp jeśli chodzi o bezpieczniki.

Dzięki BIN85.

Co do połączeń to w kostce 4pin (photo powyżej) musiałem zamienić miejscami te dwa cienkie przewody, tak aby było jak w schemacie powyżej.

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

bezpiecznik nie przepalil sie bez przyczyny patrzyles stan lozysk na wentylatorze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...