Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI - mruganie świec żarowych, check engine, auto jedzie normalnie


CortexA3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

Jestem na wakacjach 800km od domu, mam problemy z autem, w okolicy zlokalizowałem jednego mechanika, który jest z typu "pokaż palcem co zrobić a to zrobię", dlatego potrzebuje Waszej pomocy, gdzie może leżeć problem, tak by nie zakopać się tu finansowo ani czasowo. Nie ma co już pisać wstępów do rzeczy.

Podczas jazdy w tę stronę, jechałem około 4h bez przerwy, zatrzymałem się na postój 30 minutowy. Po postoju odpaliłem auto i na wyświetlaczu zobaczyłem kontrolkę CHECK ENGINE. Zgasiłem auto, odpaliłem, kontrolka nadal była. Zatrzymałem się na postoju, wziąłem w ręke laptopa, sprawdzenie błędów. Jest jeden, który mam od maja tego roku związany z czujnikiem DPF.

001350 - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235) 


               P0546 - 000 - Short to Plus - Intermittent

Po usunięciu błędów, kontrolka zgasła. Ale podczas jazdy zaczęła mi mrugać ikonka od świec żarowych! I teraz kilka ważnych kwestii:

  • Auto nie traci na mocy, jedzie normalnie i nie widzę żadnych różnic
  • Kontrolka raz mruga bez przerwy przez 2 minuty, a raz przez 15 minut jest cisza
  • Komputer pokazuje błąd od czujnika DPF (tylko! Błąd jest od maja)
  • Mam nieszczelną rurę od turbo, ale niewielka nieszczelność
  • Świece żarowe wymieniane w tym roku
  • Jadąc ostatnio drogą przy 50km/h usłyszałem dźwięk turbo jakbym gwałtownie przyspieszył, mimo że jechałem cały czas tą samą prędkością - turbo się kończy?
  • Paliwo Orlen Verva, Olej w normie na poziomie MAX.

Ostatnio na forum nawet pisałem swój problem - podczas jazdy raz na ciepłym, raz na zimnym silniku, dostaje auto szarpania jakbym jechał na zbyt wysokim biegu (mimo że mam około 2tys obrotów). Dzieje się to różnie, raz gdy jadę dłuższą trasę, raz po dłuższym postoju. Nie ma różnicy. Wyłącze i włącze auto i problem znika.

Zacząłem studiować forum a3, forum a4 i kilka innych źródeł. Obstawiam trzy rzeczy :

  1. Wtryskiwacze zaczynają lecieć,
  2. Turbina pada, lub wystąpiła jeszcze większa nieszczelność przy turbo,
  3. Czujnik dpf, ale czy on by powodował aż taką choinkę?

Będę wdzieczny jeśli admin nie podepnie tego tematu pod inny, szukałem na forum i żaden wątek nie pokrywa się z moim problemem. A po podpięciu pod inny temat, z reguły nie ma żadnej odpowiedzi na problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób porządek z turbiną sprawdz inntercooler musi być szczelny i zawór  N75  ewentualnie wymień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...