CoLo Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Witam, Jakiś czas temu miałem z zawieszoną sondą lambda (niewiadomo dlaczego). Wywalało błąd sondy (cały czas powracał). Po jakimś czasie musiałem naładować aku więc zabrałem do domu, co dziwne po podłączeniu sonda zaczęła normalnie pracować. Błąd się już nie pokazywał. No ale to było miesiąc temu bo dziś udało mi się lapka dorwać i co się okazało sonda chyba znowu się zawiesiła Czemu tak się może dziać ? Czy to wina sondy (jest nie oryginalna. Nie ja ją zakładałem) Może to coś gazownia ma źle ustawione i sonda głupieje, jest to wogóle możliwe ?? Przy okazji zrobiłem logi przepływki więc prosił bym o ocenę ale tylko statycznie(wieczorkiem może uda mi się dynamiczne zrobić). Pozdrawiam EDIT: Aha pojawił mi się błąd 16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal P0321 - 35-10 - - - Intermittet Z tego co wyszukałem na forum trzeba popatrzeć styki, przewód czy jest ok, tylko jedno pytanie gdzie tego szukać ? EDIT2: Zrobiłem logi dynamiczne. Niewiem czy ma to znaczenie ale wykonałem je na BENZ i na LPG. Oto one... LOGI NA BENZYNIE: LOGI NA LPG: [br]Dopisany: 20 Luty 2009, 14:26_________________________________________________Zgodnie z tym co "mateogda" napisał wykonałem ponowne logi stat aby sprawdzić czy LPG nie jest winna błędu lambdy. Proszę o analize, w szczególności Ciebie Mateusz. Pozdro BENZ LPG Aha i w moim AEB grupa 16, co to za napięcia są ? EDIT: Doczytałem się w FAQ że wartości mogą być w przedziale 0,6-14V i niby u mnie są ALE na dwóch cylindrach napięcie jest blisko minimalnego dopuszczalnego. Jaka może być przyczyna ??? EDIT_2: No więc pojeździłem na benzynie i pierwsze co zobaczyłem to samochód zaczął mniej palić. Wiem, że FIS mnie oszukuje i zawyża o ok. 1L więc wychodzi na to, iż niunia spala ok. 15L/100 czyli 1L mniej (jazda troszke sportowa ) Zrobiłem jeszcze raz logi grupy 016 i ciutke napięcie się zmieniło ale niewiem czy na tyle aby miało to znaczenie.
mateogda Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Ewidentnie po gr 009 widć, że masz źle wyregulowaną instalację LPG (za uboga mieszanka).... Co do 016 są to napięcia z czujników spalania stukowego, ponieważ napiecia dla pierwszego i drugiego cylindra są podobne może to być wina czujnika (uszkodzony bądź źle dokręcony).
CoLo Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Opublikowano 1 Marca 2009 Dzięki Ci Panie No właśnie też zauważyłem tą zmianę ale nie wiedziałem jak to odebrać Będę musiał się przejechać do gazowników na regulację. Tylko skoro mam ubogą mieszankę to czemu tak duże spalanie (16L benz) A co do 016 to gdzie ten czujnik się znajduje ?
mateogda Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Tylko skoro mam ubogą mieszankę to czemu tak duże spalanie (16L benz) Może być kilka tego przyczyn .... Mieszanka nie zawsze jest uboga, bo sterownik próbuje to skorygować, a jak już wyciągnie korektory do góry to z koleji przelewa mieszankę w momencie powrotu na benzynę. Druga sprawa "duże" to pojęcie względne. A co do 016 to gdzie ten czujnik się znajduje ? Na bloku silnika, na wysokości cylindrów od strony kolektora ssącego.
HarryH Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 u mnie jest identyczna sytuacja z grupą 016 tylko na 4 pozycji ja mam napięcia rzędu 0,5-0,55 a na 3 o 0,2 większe, sprawdzałem w ADR i AQY to mają napięcia w tej grupie identyczne w tych czterech kolumnach, czy to może być przyczyna delikatnego falowania obrotów i "rzucania" silnikiem?
CoLo Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Opublikowano 20 Marca 2009 A więc tak chciałem sprawdzić temp. dolotu czy jest prawidłowa bo na postoju troszkę wysoka była więc zrobiłem logi. Okazało się, że bateria dokońca nie padła to jeszcze przepływke zlogowałem. Zerknie ktoś mądry i oceni czy wszystko jest OK Grupa 003 Grupa 002 Wydaję mi się, że nie ma nic nie pokojącego w tych logach ?
201ty Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Kolego ile Ci turbinka pompuje? Ostatnio szukałem info o prawidłowym wskazaniu przepływomierza. W większości aut(AWT) było to 120g/s przy 6000RPM u mnie(AEB) było podobnie i przyjąłem tą wartość za poprawną. Mowa oczywiście o serii.
CoLo Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 No szczerze jak byłem na hamowni jakiś czas temu ok. 0,8-0,9. Niedawno założyłem wskaźnik dołądowania (prawie 2 miechy temu) i pokazywało ok. 0,7 Wymieniłem wskaźnik u sprzedawcy i drugi tak samo pokazuje więc coś doładowanie mi spadło 2dni temu wymieniłem pustego kata na tłumik przelotowy (chyba zrobiłem błąd bo ma on średnice we/wy 60mm zamiast 63mm czyli 2,5cala) i tak patrzę sobie na zegar a tu ok. 0,6bar Auto jak było hamowane wypluło 180km... Edit: Jednak ładuje dalej 0,7. Błąd w odczycie, wskaźnik jeszcze nie zamontowany na stałe [br]Dopisany: 20 Marzec 2009, 18:27_________________________________________________Czy ktoś mógłby luknąć ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się