Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AJM - brak połączenia z większością modułów


amtdrum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki,

Mam problem z diagnostyką mojego 1.9 TDI AJM (r. 2000), mianowicie nie mogę połączyć się z modułem centralnej elektryki (-09), modułem komfortu, ale też wieloma innymi modułami. 

Interfejs nie widzi w ogóle tych modułów - pojawia się komunikat "kontroler nie odpowiada". 

Mam połączenie z modułem silnika, centralnego zamka, klimatyzacji, abs, airbag i właściwie to tyle - z resztą modułów się nie łączy.

Potrzebuję dostać się do modułu elektryki -09 i do modułu komfortu, ale do reszty tez dobrze byłoby mieć dostęp.

Używam interfejsu: VIAKEN : USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2  (link: https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html )

Użyte oprogramowanie: VCDS Lite 1.2;  VAG-COM 311.2 PL  (oba oprogramowania wziąłem z tego forum; link: https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ )

Sterowniki instalowałem z dołączonej od Viaken płytki CD. 

 

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i mógłby pomóc mi dzieląc się swoją wiedzą, a odpowiadając na moje pytania?

1. Podany kabel komunikuje się po linii K1, K2, czy możliwym jest, że dostęp do modułów do których nie widzę odbywa się po CAN? (nie wiem czy w tej konfiguracji i roczniku to w ogóle możliwe?)

2. Czy problem może tkwić w zainstalowanych sterownikach i czy reinstalacja lub zmiana jakichkolwiek parametrów na inne może pomóc, lub cokolwiek zmienić?, np. podane tutaj: https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/

3. Czy jest możliwe że moje auto w tej konfiguracji nie posiada w ogóle np. modułu komfortu, modułu elektryki centralnej, (wyposażenie: m.in.  automatyczne szyby z przodu, klimatronic, FIS, wyświetlanie danych z komputera itp.) i nie można się z nimi w ogóle połączyć?

4. Czytałem gdzieś, że interfejs ten korzysta z domyślnej pierwszej linii K, a na drugą linię K można przełączyć go ręcznie gdzieś w ustawieniach interfejsu. Czy interfejs nie powinien przełączać się automatycznie między liniami K? Czy nie jest to jakaś totalna bzdura?

5. Nie posiadam jakiejś dużej wiedzy w diagnostyce VAG, dlatego możliwe że powodem jest coś, o czym po prostu nie wiem.

Będę wdzięczny za każdą pomoc. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...