Skocz do zawartości

amtdrum

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O amtdrum

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AJM
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia amtdrum

0

Reputacja

  1. Witam kolegów i koleżanki, Mam problem z diagnostyką mojego 1.9 TDI AJM (r. 2000), mianowicie nie mogę połączyć się z modułem centralnej elektryki (-09), modułem komfortu, ale też wieloma innymi modułami. Interfejs nie widzi w ogóle tych modułów - pojawia się komunikat "kontroler nie odpowiada". Mam połączenie z modułem silnika, centralnego zamka, klimatyzacji, abs, airbag i właściwie to tyle - z resztą modułów się nie łączy. Potrzebuję dostać się do modułu elektryki -09 i do modułu komfortu, ale do reszty tez dobrze byłoby mieć dostęp. Używam interfejsu: VIAKEN : USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 (link: https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html ) Użyte oprogramowanie: VCDS Lite 1.2; VAG-COM 311.2 PL (oba oprogramowania wziąłem z tego forum; link: https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ ) Sterowniki instalowałem z dołączonej od Viaken płytki CD. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i mógłby pomóc mi dzieląc się swoją wiedzą, a odpowiadając na moje pytania? 1. Podany kabel komunikuje się po linii K1, K2, czy możliwym jest, że dostęp do modułów do których nie widzę odbywa się po CAN? (nie wiem czy w tej konfiguracji i roczniku to w ogóle możliwe?) 2. Czy problem może tkwić w zainstalowanych sterownikach i czy reinstalacja lub zmiana jakichkolwiek parametrów na inne może pomóc, lub cokolwiek zmienić?, np. podane tutaj: https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ 3. Czy jest możliwe że moje auto w tej konfiguracji nie posiada w ogóle np. modułu komfortu, modułu elektryki centralnej, (wyposażenie: m.in. automatyczne szyby z przodu, klimatronic, FIS, wyświetlanie danych z komputera itp.) i nie można się z nimi w ogóle połączyć? 4. Czytałem gdzieś, że interfejs ten korzysta z domyślnej pierwszej linii K, a na drugą linię K można przełączyć go ręcznie gdzieś w ustawieniach interfejsu. Czy interfejs nie powinien przełączać się automatycznie między liniami K? Czy nie jest to jakaś totalna bzdura? 5. Nie posiadam jakiejś dużej wiedzy w diagnostyce VAG, dlatego możliwe że powodem jest coś, o czym po prostu nie wiem. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
  2. amtdrum

    Dziwny dźwięk z EGR

    Witam, Mam kłopot z dziwnym dźwiękiem który dochodzi z zaworu EGR. Słychać go najwyraźniej na biegu jałowym, ale podczas ruszania i przy małej prędkości też jest słyszalny (szczególnie gdy chodzi klimatyzacja). Pewnie jest to związane z działaniem EGR-a głównie na małych obrotach silnika. Jest to jakby klikanie, zasysanie, coś dokładnie takiego jak na filmie YT którego link daje poniżej (to nie mój film i nie moje auto, ale problem identyczny). Audi A4 B5 1.9 TDI 116KM 2000 AJM Wymontowałem zawór EGR, spodziewałem się dużej ilości nagaru, myślałem, że to przez to blokuje się klapa gasząca lub tłok otwierający dopływ spalin jest zablokowany i nie domyka się. Zauważyłem również niewielkie wycieki oleju z dwóch stron, z otworów (odpowietrzających/wyrównujących??) w EGR - pod grzybkiem. Otwory są z dwóch stron, EGR jest zbudowany symetrycznie. W zaworze niewielkie ilości nalotu - najwyżej 1 mm w największych punktach. Klapa gasząca sprawna, tłok nie jest zblokowany (przy silnym naciśnięciu od strony kolektora tłok chowa się i otwiera drogę spalinom, zamyka się również moim zdaniem prawidłowo. W zasadniczym położeniu tłok zamyka zawór. Nie jestem pewien co do siły jaka powinna poruszać tłok, bo trzeba dość mocno przycisnąć żeby się poruszył). Wężyk podciśnienia jest szczelny, sprawdzałem wszystkie opaski, uszczelki itp. Po wyczyszczeniu EGR-a problem pozostał tak jak był przed czyszczeniem. Odkąd ten dźwięk się pojawił mam wrażenie że auto ma mniej mocy. Proszę więc o pomoc w rozwikłaniu zagadki, czy może tutaj chodzić o uszkodzoną membranę sterującą tłokiem - podciśnieniem (w "grzybku" EGRa) i pojawiające się nieszczelności uniemożliwiają podniesienie tłoka i otwarcie zaworu, czy bardziej prawdopodobna jest usterka systemu podciśnienia i jest za małe podciśnienie żeby poruszyć tłok? Nie chciałbym kupić nowego ERGa i żeby okazało się że tamten był ok, a problem był z podciśnieniem. Z góry dzięki za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...