Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Sonda lambda zwarcie do plusa


PluszowyZuczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie, od kilku tygodni walczę z moją B5 (1.8t AEB 95') i z jej sondą lambda, przyznam szczerze, że skończyły mi się pomysły, bo sondy już 3 wymieniłem i forum jest moją ostatnią deską ratunku.

Ale od początku, Vag pokazuje mi błąd  grzałki sondy Lambda - zwarcie do plusa (sporadycznie)
jeżeli skasuję błąd na rozgrzanym silniku, to on znika i pojawia się dopiero po zgaszeniu, ostudzeniu i ponownym odpaleniu. 


Autko ma gaz na sekwencji ze sterownikiem stag 300.

Edit:
Pod spodem rozwiązanie problemu
:D

 

Edytowane przez PluszowyZuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, zbadałem temat,  pomierzyłem rezystancje itd itp, wyszło mi , że problem leży w sterowniku.  Tak więc mam 4 pytania:

1. Da się to naprawić/ regenerować, czy trzeba nowy sterownik ?       TAK regeneracja  to koszt OK 500zł, ale ciężko znaleźć kogoś, kto to zrobi dobrze
2. mam ECU 8d0907557  czy np. 8d0907557B  podejdzie ?                      NIE  8d0907557B ma tylko takie same wtyczki soft całkiem inny
3. czy trzeba będzie bawić się z immo ?                                                  TAK,  coś z tym trzeba zrobić  
4. Czy nie lepiej przerobić na nowszy ?                                                   NIE, chyba, że nie ma co się z kasą i czasem robić, już lepiej dopłacić do ECU EMU

Edit:
Sam sobie odpowiadam na pytania i to jednak nie był sterownik

Edytowane przez PluszowyZuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mi jeszcze jeden pomysł przed zakupem sterownika przyszedł do głowy.  Gdzieś wyczytałem, że w  moja sonda chyba powinna mieć  4 OHM  rezystancję na grzałce, jeżeli to prawda, a ta co ją kupiłem ma 2.3 OHMA, to czy możliwe, że jest zbyt mały opór i dlatego widzi to jako zwarcie ?


Edit:
Tak, to właśnie była przyczyna

Edytowane przez PluszowyZuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu, więc pozwolę sobie kontynuować mój monolog, może komuś się to przyda.

Bawiąc się z sondą, doszedłem do kilku wniosków, jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi :

1. Każda sonda działa na dokładnie tej samej zasadzie, więc można montować  je zamiennie, byle by długość kabla była taka sama, odpowiednia grzałka i wiadomo,  szerokopasmowa, albo nie.

2. Mój problem, czyli (zwarcie do plusa) jest spowodowany zbyt niską rezystancją grzałki, a po rozgrzaniu ustaje, ponieważ jej opór po nagrzaniu wzrasta

3.  zbadałem, że jeżeli opór na grzałce jest poniżej 4 ohm, to komputer pokazuje błąd ze zwarciem, a jeżeli jest powyżej 8 Ohm, to wyłącza grzałkę

4.  Po nieudanych próbach zakupienia sondy z odpowiednim oporem ( ponad 4  OHMy) i wywaleniu 1000 zł w błoto  chciałem podzielić się z wami moją osobistą koncepcją na rozwiązanie tego problemu praktycznie bez kosztów, trzeba tylko zaopatrzyć się w rezystor o mocy 100W 3.3OHM za 15 zł z radiatorem. Na słabszych za 2 zł tez działa ale się grzeją do prawie 70 stopni

5. Jak już się pewnie domyślacie, rezystor wmontowujemy w kabel od grzałki  i powinno chodzić.  po około 15 sekundach sonda zaczyna powoli pracować, a po minucie działa w całym zakresie, po przejechaniu 1000 km komputer nie wywalił błędu czy to na benzynie, czy na gazie.

 Wygląda to tak:

sonda 2.jpg



 

Edytowane przez PluszowyZuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...