Skocz do zawartości

PluszowyZuczek

Pasjonat
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O PluszowyZuczek

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Dębica

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1995
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AEB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia PluszowyZuczek

0

Reputacja

  1. Cześć wszystkim, mam pytanie odnośnie opłat, jakie trzeba ponieść przy przerejestrowaniu Anglika. Siostra ma kupioną B8 Quattro 3.0 TDI, jeździła nią już 2 lata po Anglii, przyjechała do Polski, jeździła tutaj przez rok i teraz chce przerejestrować. Czy w takim przypadku będzie musiała zapłacić akcyzę, skoro jest już tak długo w posiadaniu ? Jak tak, to czy orientujecie się może od jakiej kwoty będą liczyć te zabójcze 18% ?
  2. Kurde, masz rację, przepraszam nie doczytałem że to dieselek ?? niestety na nich aż tak się nie znam, więc musimy poczekać na kogoś, kto siedzi w ropniakach ?
  3. Jest to tzw chichotanie turbiny. w momencie, w którym puszczasz gaz (zamykasz przepustnicę) turbo jeszcze przez chwilę pompuje i nadmiar powietrza powinien zostać upuszczony przez zawór DV do dolotu. Podsumowując jak się wymieni filtr powietrza na stożek, albo jakiś sportowy to może być czasami to słychać w normalnych autach. Ale jak nic nie było kombinowane, a wcześniej tego dźwięku nie było. to na 100% Zawór DV (Dump Valve) musisz go znaleźć i zdiagnozować, bo może tylko wężyk podciśnienia sparciał, a nie, że cały zawór do wymiany. Ogólnie to bez tragedii, można jeździć, ale nie za długo bo turbo dostaje po d*pie a w 200 zł się zamkniesz z naprawą. powodzenia
  4. Nie możemy się dogadać ? Moc jest kwestią drugorzędną. Najbardziej zależy mi żeby autko było trochę bardziej EKO żeby testy spalin nie wychodziły tragicznie(tylko źle ?) i żeby spaliny nie miały tego specyficznego zapachu. A przy tym nie chcę mieć problemów w przyszłości z podnoszeniem mocy, gdybym chciał wgrać jakiegoś delikatnego wirusa.
  5. Nie no, to oczywiste, że katalizator mi mocy nie doda, napisałem 250-300km, ale nie chcę tego osiągać poprzez samą wymianę katalizatora ??? chce po prostu wiedzieć, czy jak teraz zamontuje taki katalizator, jaki dałem w poście, to czy przy przyszłych modyfikacjach nie będzie on wąskim gardłem, załóżmy że do tych 300km aczkolwiek liczę bardziej na 260/270. Edit: Przeczytałem swojego posta, rzeczywiście mogłeś go źle zrozumieć. ?
  6. Witam, chce dobrać do swojej A4 KATALIZATOR, nie mogę zamontować oryginału, ponieważ wcześniejszy właściciel zrobił 3 calowy przelotowy wydech z kwasowki i muszę dobrać coś uniwersalnego. Planuje wyciągnąć z niej 250-300 Km i zastanawiam sie jakiego KATa dobrać żeby nie zapchać wydechu. Znalazłem coś takiego, ale zastanawiam się czy 400 CPSI to nie za dużo na diesla i czy nie lepiej wziąć Euro 3 z 200 CPSI żeby osiągnąć w.w moc. Jeżeli ktoś wie, co wybrać, to proszę o pomoc☺️ Katalizator Magnaflow okrągły EURO 4 76mm 99659HM WWW.RPMOTORSPORT.PL
  7. Okej, dzięki to gdzieś podjadę i jak ogarnę wszystko, to dam znać co było i jakie objawy.
  8. No tak. Wiem, że jedyny sposób to przywrócenie ori softu i od początku pytam właśnie czy jest to bardzo problematyczna i kosztowna operacja. Pytam, bo chcę zobaczyć, jakie błędy pokaże sterownik na ori sofcie i wtedy będę wiedział, czy wcześniejszy właściciel chciał coś ukryć, czy ktoś po prostu nieudolnie DPFa usuwał.
  9. Błędów nie ma żadnych, i właśnie to jest problemem. Wszystko się rozchodzi o to, czy da się przywrócić sterownik do stanu fabrycznego, przed wywaleniem połowy listy błędów z systemu.
  10. Cześć wszystkim, mam problem, niedawno kupiłem b7 w quattro, wszystko fajnie, ale delikatnie kopciła na niebiesko i nie miała mocy do 2000 ( błąd klap i turbina szrot). założyłem, że to będzie przyczyną, ale teraz mi mechanik mówi, że połowa tabeli błędów w sterowniku jest usunięta i na dobrą sprawę nie wiadomo co może być. Chciałem się zapytać, jak wygląda procedura przywracania sterownika do ustawień fabrycznych / czy to się w ogóle da zrobić. Bo koleś jakieś niestworzone rzeczy opowiadał i chcę potwierdzić.
  11. Chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu, więc pozwolę sobie kontynuować mój monolog, może komuś się to przyda. Bawiąc się z sondą, doszedłem do kilku wniosków, jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi : 1. Każda sonda działa na dokładnie tej samej zasadzie, więc można montować je zamiennie, byle by długość kabla była taka sama, odpowiednia grzałka i wiadomo, szerokopasmowa, albo nie. 2. Mój problem, czyli (zwarcie do plusa) jest spowodowany zbyt niską rezystancją grzałki, a po rozgrzaniu ustaje, ponieważ jej opór po nagrzaniu wzrasta 3. zbadałem, że jeżeli opór na grzałce jest poniżej 4 ohm, to komputer pokazuje błąd ze zwarciem, a jeżeli jest powyżej 8 Ohm, to wyłącza grzałkę 4. Po nieudanych próbach zakupienia sondy z odpowiednim oporem ( ponad 4 OHMy) i wywaleniu 1000 zł w błoto chciałem podzielić się z wami moją osobistą koncepcją na rozwiązanie tego problemu praktycznie bez kosztów, trzeba tylko zaopatrzyć się w rezystor o mocy 100W 3.3OHM za 15 zł z radiatorem. Na słabszych za 2 zł tez działa ale się grzeją do prawie 70 stopni 5. Jak już się pewnie domyślacie, rezystor wmontowujemy w kabel od grzałki i powinno chodzić. po około 15 sekundach sonda zaczyna powoli pracować, a po minucie działa w całym zakresie, po przejechaniu 1000 km komputer nie wywalił błędu czy to na benzynie, czy na gazie. Wygląda to tak:
  12. Taki mi jeszcze jeden pomysł przed zakupem sterownika przyszedł do głowy. Gdzieś wyczytałem, że w moja sonda chyba powinna mieć 4 OHM rezystancję na grzałce, jeżeli to prawda, a ta co ją kupiłem ma 2.3 OHMA, to czy możliwe, że jest zbyt mały opór i dlatego widzi to jako zwarcie ? Edit: Tak, to właśnie była przyczyna
  13. Okej, zbadałem temat, pomierzyłem rezystancje itd itp, wyszło mi , że problem leży w sterowniku. Tak więc mam 4 pytania: 1. Da się to naprawić/ regenerować, czy trzeba nowy sterownik ? TAK regeneracja to koszt OK 500zł, ale ciężko znaleźć kogoś, kto to zrobi dobrze 2. mam ECU 8d0907557 czy np. 8d0907557B podejdzie ? NIE 8d0907557B ma tylko takie same wtyczki soft całkiem inny 3. czy trzeba będzie bawić się z immo ? TAK, coś z tym trzeba zrobić 4. Czy nie lepiej przerobić na nowszy ? NIE, chyba, że nie ma co się z kasą i czasem robić, już lepiej dopłacić do ECU EMU Edit: Sam sobie odpowiadam na pytania i to jednak nie był sterownik
  14. Witam wszystkich bardzo serdecznie, od kilku tygodni walczę z moją B5 (1.8t AEB 95') i z jej sondą lambda, przyznam szczerze, że skończyły mi się pomysły, bo sondy już 3 wymieniłem i forum jest moją ostatnią deską ratunku. Ale od początku, Vag pokazuje mi błąd grzałki sondy Lambda - zwarcie do plusa (sporadycznie) jeżeli skasuję błąd na rozgrzanym silniku, to on znika i pojawia się dopiero po zgaszeniu, ostudzeniu i ponownym odpaleniu. Autko ma gaz na sekwencji ze sterownikiem stag 300. Edit: Pod spodem rozwiązanie problemu
  15. Czyli powinno być tak: króciec nr 3 do gumowego węża dolotu, króciec nr 2 do turbiny, a króciec nr 1 do gruchy, dobrze rozumiem? bo na zdjęciu nie jestem w stanie rozpoznać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...