Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 TDI BDG - Prośba o analizę logów + błędy 00542 i 19559


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie!

Od jakiegoś czasu mam zapalony check i pokazane błądy 00542 oraz 19559:

00542 - Needle lift Sensor (G80)
        30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction
        P3103 - 35-10 - - - Intermittent

Logi Statyczne:

000: http://vaglogi.pl/log-000_38660.html

001: http://vaglogi.pl/log-001_PSf2YzX.html

003: http://vaglogi.pl/log-003_Bvcz1.html

004: http://vaglogi.pl/log-004_7V9HQM9.html

007: http://vaglogi.pl/log-007_xbmokM.html

013: http://vaglogi.pl/log-013_PhRbNE.html

014: http://vaglogi.pl/log-014_6tgCv.html

018: http://vaglogi.pl/log-018_J7jo23.html

023: http://vaglogi.pl/log-023_4N66uIb.html

 

Logi Basic Settings:

000: http://vaglogi.pl/log-000_JW2BIRV.html

001: http://vaglogi.pl/log-001_iHn18P9.html

003: http://vaglogi.pl/log-003_Q2SC9C.html

004: http://vaglogi.pl/log-004_9EgN3Pa.html

011: http://vaglogi.pl/log-011_zRI1i.html

 

Logi Dynamiczne (bez grup 010, 011 - rozładował się laptop, mogę dodać jeśli trzeba):

000: http://vaglogi.pl/log-000_wryGo3.html

001: http://vaglogi.pl/log-001_76da800.html

003: http://vaglogi.pl/log-003_10820B.html

004: http://vaglogi.pl/log-004_Sg3fHM.html

008: http://vaglogi.pl/log-008_x6310U.html

 

Zauważyłem, że przy delikatnym przyśpieszaniu przy obr 2000, 2200 ... następuje lekkie szarpnięcie.

Edytowane przez czermar
Opublikowano (edytowane)

Panowie jest szansa na analizę? Chciałbym to do świąt ogarnąć, a w obecnej chwili nie jestem pewien co dokładnie jest przyczyną, podejrzewam przepustnicę, ale czy słusznie? Bawić się w czyszczenie czy lepiej od razu wymienić?

No i pozostaje jeszcze ten bład 00542, czy moze być związany z błędem 19559? Czy z logów coś wynika?

Sytuację sprzed jakiegoś czasu (dotyczącą powyższych błędów) opisełem w poście poniżej: 

 

Z góry dzięki za pomoc!

Edytowane przez czermar
Opublikowano (edytowane)

Wtryskiwacz sterujący się wysrał. To ten z kabelkiem.Jest on bezpośrednio odpowiedzialny za kąt wtrysku. Jest nienaprawialny. Tylko nowy. Kilka lat temu kosztował coś koło 1200 pln.  Może wtyczka się rozpięła , jest łączona na ścianie grodziowej.

 

Edytowane przez slawinio
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, slawinio napisał:

Wtryskiwacz sterujący się wysrał. To ten z kabelkiem.Jest on bezpośrednio odpowiedzialny za kąt wtrysku. Jest nienaprawialny. Tylko nowy. Kilka lat temu kosztował coś koło 1200 pln.  Może wtyczka się rozpięła , jest łączona na ścianie grodziowej.

 

Dzięki za odpowiedź. Jak rozumiem widać to w grupie 004BS i 004 logach dynamicznych (gdzie w obu przypadkach BTDC, Kąt otwarcia zaworu ssącego, jest zawsze "0", czy źle kombinuję? Wtyczkę już sprawdzałem i niestety jest ok...

A jesteś w stanie coś powiedzieć o przepustnicy?

Edytowane przez czermar
Opublikowano (edytowane)

Coś w tym stylu. Dobrze kombinujesz. Ja w moim BDG TEZ to przerabiałem niestety. Trochę bolało ?.

a przypadkiem nie czujesz narywania silnika „drgawek” na biegu jałowym?

pytam bo masz strasznie dziwne korekcje na wtryskiwaczach w grupach 013 i 014. Ale to może wynikać z wtrysku sterującego i od niego bym zaczął.

 

 

blad 19559 dotyczy klapy gaszącej , ale on nie powinien mieć wpływu . No chyba ze klapa jest zamknięta.

Edytowane przez slawinio
Opublikowano
Godzinę temu, slawinio napisał:

Coś w tym stylu. Dobrze kombinujesz. Ja w moim BDG TEZ to przerabiałem niestety. Trochę bolało ?.

a przypadkiem nie czujesz narywania silnika „drgawek” na biegu jałowym?

pytam bo masz strasznie dziwne korekcje na wtryskiwaczach w grupach 013 i 014. Ale to może wynikać z wtrysku sterującego i od niego bym zaczął.

 

 

blad 19559 dotyczy klapy gaszącej , ale on nie powinien mieć wpływu . No chyba ze klapa jest zamknięta.

Nie, na biegu jałowym chodzi równomiernie. Więc prawdopodobnie mąci wtrysk sterujący jak coś jest nie tak...

Czy klapa gasząca/przepustnica może mieć wpływ na rwanie przy równomiernym przyspieszaniu (w okolicy 1400, 1600, ... 2200, 2400)? Czy tylko jest wykorzystywana przy gaszeniu silnika? Czy jest zamknięta czy otwarta to tylko sprawdzę jak już będziemy wyjmować czy można to jakoś w VAG sprawdzić?

Opublikowano

Zacznij od wymiany wtrysku sterującego i wrzuć logi i błędy raz jeszcze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...