Jump to content
IGNORED

2.5 TDI BDG - Prośba o analizę logów + błędy 00542 i 19559


czermar
 Share

Recommended Posts

Witam Panowie!

Od jakiegoś czasu mam zapalony check i pokazane błądy 00542 oraz 19559:

00542 - Needle lift Sensor (G80)
        30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction
        P3103 - 35-10 - - - Intermittent

Logi Statyczne:

000: http://vaglogi.pl/log-000_38660.html

001: http://vaglogi.pl/log-001_PSf2YzX.html

003: http://vaglogi.pl/log-003_Bvcz1.html

004: http://vaglogi.pl/log-004_7V9HQM9.html

007: http://vaglogi.pl/log-007_xbmokM.html

013: http://vaglogi.pl/log-013_PhRbNE.html

014: http://vaglogi.pl/log-014_6tgCv.html

018: http://vaglogi.pl/log-018_J7jo23.html

023: http://vaglogi.pl/log-023_4N66uIb.html

 

Logi Basic Settings:

000: http://vaglogi.pl/log-000_JW2BIRV.html

001: http://vaglogi.pl/log-001_iHn18P9.html

003: http://vaglogi.pl/log-003_Q2SC9C.html

004: http://vaglogi.pl/log-004_9EgN3Pa.html

011: http://vaglogi.pl/log-011_zRI1i.html

 

Logi Dynamiczne (bez grup 010, 011 - rozładował się laptop, mogę dodać jeśli trzeba):

000: http://vaglogi.pl/log-000_wryGo3.html

001: http://vaglogi.pl/log-001_76da800.html

003: http://vaglogi.pl/log-003_10820B.html

004: http://vaglogi.pl/log-004_Sg3fHM.html

008: http://vaglogi.pl/log-008_x6310U.html

 

Zauważyłem, że przy delikatnym przyśpieszaniu przy obr 2000, 2200 ... następuje lekkie szarpnięcie.

Edited by czermar
Link to comment
Share on other sites

Panowie jest szansa na analizę? Chciałbym to do świąt ogarnąć, a w obecnej chwili nie jestem pewien co dokładnie jest przyczyną, podejrzewam przepustnicę, ale czy słusznie? Bawić się w czyszczenie czy lepiej od razu wymienić?

No i pozostaje jeszcze ten bład 00542, czy moze być związany z błędem 19559? Czy z logów coś wynika?

Sytuację sprzed jakiegoś czasu (dotyczącą powyższych błędów) opisełem w poście poniżej: 

 

Z góry dzięki za pomoc!

Edited by czermar
Link to comment
Share on other sites

Wtryskiwacz sterujący się wysrał. To ten z kabelkiem.Jest on bezpośrednio odpowiedzialny za kąt wtrysku. Jest nienaprawialny. Tylko nowy. Kilka lat temu kosztował coś koło 1200 pln.  Może wtyczka się rozpięła , jest łączona na ścianie grodziowej.

 

Edited by slawinio
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, slawinio napisał:

Wtryskiwacz sterujący się wysrał. To ten z kabelkiem.Jest on bezpośrednio odpowiedzialny za kąt wtrysku. Jest nienaprawialny. Tylko nowy. Kilka lat temu kosztował coś koło 1200 pln.  Może wtyczka się rozpięła , jest łączona na ścianie grodziowej.

 

Dzięki za odpowiedź. Jak rozumiem widać to w grupie 004BS i 004 logach dynamicznych (gdzie w obu przypadkach BTDC, Kąt otwarcia zaworu ssącego, jest zawsze "0", czy źle kombinuję? Wtyczkę już sprawdzałem i niestety jest ok...

A jesteś w stanie coś powiedzieć o przepustnicy?

Edited by czermar
Link to comment
Share on other sites

Coś w tym stylu. Dobrze kombinujesz. Ja w moim BDG TEZ to przerabiałem niestety. Trochę bolało ?.

a przypadkiem nie czujesz narywania silnika „drgawek” na biegu jałowym?

pytam bo masz strasznie dziwne korekcje na wtryskiwaczach w grupach 013 i 014. Ale to może wynikać z wtrysku sterującego i od niego bym zaczął.

 

 

blad 19559 dotyczy klapy gaszącej , ale on nie powinien mieć wpływu . No chyba ze klapa jest zamknięta.

Edited by slawinio
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, slawinio napisał:

Coś w tym stylu. Dobrze kombinujesz. Ja w moim BDG TEZ to przerabiałem niestety. Trochę bolało ?.

a przypadkiem nie czujesz narywania silnika „drgawek” na biegu jałowym?

pytam bo masz strasznie dziwne korekcje na wtryskiwaczach w grupach 013 i 014. Ale to może wynikać z wtrysku sterującego i od niego bym zaczął.

 

 

blad 19559 dotyczy klapy gaszącej , ale on nie powinien mieć wpływu . No chyba ze klapa jest zamknięta.

Nie, na biegu jałowym chodzi równomiernie. Więc prawdopodobnie mąci wtrysk sterujący jak coś jest nie tak...

Czy klapa gasząca/przepustnica może mieć wpływ na rwanie przy równomiernym przyspieszaniu (w okolicy 1400, 1600, ... 2200, 2400)? Czy tylko jest wykorzystywana przy gaszeniu silnika? Czy jest zamknięta czy otwarta to tylko sprawdzę jak już będziemy wyjmować czy można to jakoś w VAG sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Zacznij od wymiany wtrysku sterującego i wrzuć logi i błędy raz jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...