Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzanie się silnika na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Mam problem z grzaniem się auta bardziej na postoju najczęściej jak jadę jakaś dłuższą trasę i zatrzymam się momentalnie rośnie temperatura a dzisiaj grzał się ale dużo jeździłem po mieście . Nowy termostat ,po zagraniu się dzisiaj do 110 i przejechaniu jakiś 15-20 km rura na dole chłodnicy była zimna , odkręcając zbiornik płynu chłodniczego podnosił się poziom jak uchodziło ciśnienie a podczas jazdy było słychać bąbelki powietrza latające pod ciśnieniem w nagrzewnicy . Mam zepsute wisko ponieważ nie blokuje się przy większych temperaturach . Jak pisałem termostat na 100%jest dobry 

Proszę o pomoc , i podanie czegoś poza "uszczelka pod głowicą" chyba że wydaje wam się że to na 99,9%

Dziękuję 

 

Opublikowano

Witam 

Mam problem z grzaniem się auta bardziej na postoju najczęściej jak jadę jakaś dłuższą trasę i zatrzymam się momentalnie rośnie temperatura a dzisiaj grzał się ale dużo jeździłem po mieście . Nowy termostat ,po zagraniu się dzisiaj do 110 i przejechaniu jakiś 15-20 km rura na dole chłodnicy była zimna , odkręcając zbiornik płynu chłodniczego podnosił się poziom jak uchodziło ciśnienie a podczas jazdy było słychać bąbelki powietrza latające pod ciśnieniem w nagrzewnicy . Mam zepsute wisko ponieważ nie blokuje się przy większych temperaturach . Jak pisałem termostat na 100%jest dobry 

Proszę o pomoc , i podanie czegoś poza "uszczelka pod głowicą" chyba że wydaje wam się że to na 99,9%

Dziękuję 

 

Opublikowano

Dobra nowy fakt rozsadziło mi przewód który jest za głowicą znaczy od strony kabiny i wchodzi do bloku silnika jest przy jakimś trójniki i jest bardzo krótki 

Opublikowano (edytowane)

Czesc @Bobidiusz ? a moze masz cos gdzies przytkane ( zakamienione) ? Chlodnica albo nagrzewnica . Jak z powietrzem w kabinie ? Ja pamietam kiedys w passacie mialem ze na postoju lapal mi 90st a jak jechalen to temperatura spadala do 70st. Co za tym szlo zimne powietrze w kabinie. Wadliwy byl wtedy termostat, po wymianie tez trafilem na wadliwe termostaty. Dopiero 3 okazal sie dobry. Fakt tez ze pasior to byl diesel ( lecz dzialanie termostatu takie samo )

 

Troche tez dziwna sprawa z ta dolna rura od chlodnicy. Przy takiej temperaturze na luzie powinien termostat puszczac juz. A moze tez nawala czujnik temperatury ?

 

Edytowane przez paweloo
Opublikowano

Nagrzewnica dość szybciutko się nagrzewa i nie miałem problemu z nią tylko jak robiło się ciśnienie to słychać było czasami jak latają pęcherzyki powietrza ale to już po osiągnięciu 90 ° przez silnik . Ale na nagrzewnice bym nie obstawiał , nwm dlaczego zrobilo się takie ciśnienie w układzie że rozwalili mi wąż przy trojniku ale narazie wymieniam trójnik wymieniłem korek od płynu chłodniczego i po weekendzie zobaczę czy coś to da jeśli nie to wymienię jeszcze raz termostat i jeśli to nic nie da to już kończą mi się pomysły bo chłodnice też przelewalem i przez chłodnice leci płyn bez problemu 

Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem króciec wody i ukad zaczął tak Bulgotac Rozumiem że sie odpowietrzal w samochodzie mam cieplutko wisko włącza się na 2 stopień a silnik się przegrzewa a rura na dole chłodnicy zimna korek od zbiornika wyrównawczego wymieniony , upuszcza ciśnienie więc wszystko jest ok moim zdaniem jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie . Nwm co dalej termostat jest wymieniony na nowy znaczy nowy był wcześniej i leżał trochę w garażu ale gdy gotowałem go w garnku z wodą otworzył się przed zagotowaniem się wody więc powinno byc ok ale nie jest więc proszę pomóżcie bo już nwm co robić 

Edytowane przez Bobidiusz
Opublikowano

Nowe fakty  : górne pół chłodnicy jest ciepłe dolne pół jest zimne termostat na 100% dobry pompa wody też sprawdzilem jest dobra i chyba niedawno wymieniona z tego co widać 

Opublikowano

Jeżdżę bez termostatu w środku auto jest nie do ogrzania w środku lecz temperatura szybko łapie 90 i to trzyma na postoju powoli do 95 dochodzi i stoi . Czy to wszystko to będzie wina wiskozy czy coś innego ? Jest ktoś w stanie mi z tym pomóc ? 

Opublikowano

Jeżeli piszesz, że rura na dole od termostatu jest zimna to zwyczajnie się nie otwiera. A na ile stopni miałeś termostat?

Opublikowano

Termostat  na 87 jeśli w garnku z wodą mi się nie otwiera to czemu w silniku nie ? 

 

Opublikowano

Temperatura ok na ten silnik. Dobre pytanie :) zrób test i zalej go na 90 stopni bo ja nie widze innego rozwiązania.

Opublikowano

Jak go zalać ? O co chodzi ? 

 

Opublikowano

Chodzi o to, żeby sprawdzić termostat nie na wrzątku tylko na 90 stopniach. Może tu tkwi problem, że jest po prostu zj**....

Opublikowano

Zrobiłem test bez termostatu (ciągle duży obieg ) auto niby temperatura 110 a w zbiorniczku wyrównawczym lekko ciepły płyn ? czy to wskazuje typowo na czujnik temperatury ? Mam czujnik z 4 kabelkami i ciekawi mnie dlaczego z 4 skoro nie mam wiatraka chłodnicy elektrycznego tylko wiskio ktoś mi to wytłumaczy ? 

Opublikowano

Masz cztery przewody ponieważ dwa lecą na zegar a dwa na ECU. No przy wskazaniu 110 na zegarze to raczej zbiorniczek nie ma prawa być zimny. Możesz sprawdzić mikrometrem jaki opór daje czujnik, musiałbyś sprawdzić ile powinno być na nowym albo wygoogluj.

Opublikowano

@ziolek335Padły mi zegary obrotomierz i przedkoscionierz nie wiem czy zegary źle pokazują czy czujnik . Jeździłem bez termostatu , w aucie ciągle zimno a wskazówka szalała po 110 -120 ale płyn w zbiorniczku zimny założyłem termostat (100% sprawny ) i dalej się przegrzewa po dodaniu gazu płyn się nie podnosi a wręcz ubywa wiec chyba to nie będzie uszczelka pod głowicą ale w zbiorniczku wraz z temperaturą robi się ciśnienie 

Opublikowano

No ok ale co z tymi zegarami? Tak sobie wszystko padło nagle? Mówisz, że w zbiorniczku robi się ciśnienie ale płyn jest zimny? Coś tu nie gra. Nie spotkałem się z takim problemem nigdy. Są jakieś testy do sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą, możesz sprawdzić. Nie pomogę dalej bo nie wiem co może być przyczyną. Może niech ktoś się wypowie z forumowiczów dalej na ten temat...

Opublikowano

Może źle się wyraziłem i niezrozumiałe ale jeździłem bez termostatu całkowicie wyjąłem go z auta i a temperatura na zegarach szalała auto się nie zagrzewalo skoro nawet ciepłe powietrze nie leciało w kabinie i wtedy bywało tak że licznik pokazywał 100 stopni a płyn był zimny . Zegary padly tak poprostu jechałem zatrzymałem zgasiłem auto odpaliłem i pyk nie działa . O uszczelce pod głowicą dużo myślałem ale gdyby była uszkodzona w jakiś sposób to albo podnosiły mi się płyn albo byłby brudny w oleju a nic takiego nie jest jak dodaje gazu to ściąga ten płyn a nie podnosi . dzisiaj wrzuce go na vaga bo wkoncu odzyskałem kabel i jeszcze wrzucę co wyszło i jak nic ciekawego nie pokaże to zrobię logi 

 

Opublikowano

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Wednesday, 16 January 2019, 12:18:25:0


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: 058-907-557-ADP.LBL
   Controller: 8D0 907 557 B
   Component:  1,6L R4/2V MOTR HS D08
   Coding: 04001
   Shop #: WSC 00000
   VCID: 2F1190BFFE05
17 Faults Found:
18010 -  Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 35-10 -   - - Intermittent
16885 -  Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
            P0501 - 35-10 -   - - Intermittent
00561 -  Mixture Adaptation
            12-10 -  Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent 
00561 -  Mixture Adaptation
            14-10 -  Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
00543 -  Maximum Engine Speed Exceeded -- Engine Warranty VOID! ;-)
            35-10 -   - - Intermittent
16515 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low
            P0131 - 35-10 -   - - Intermittent
00532 -  Supply Voltage B+
            07-10 -  Signal too Low - Intermittent
16486 -  Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
            P0102 - 35-10 -   - - Intermittent
17735 -  Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded
            P1327 - 35-10 -   - - Intermittent
17736 -  Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded
            P1328 - 35-10 -   - - Intermittent
00670 -  Throttle Position Sensor (G127)
            06-00 -  Signal too High
17733 -  Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded
            P1325 - 35-10 -   - - Intermittent
17978 -  Engine Start Blocked by Immobilizer
            P1570 - 35-10 -   - - Intermittent
16500 -  Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
            P0116 - 35-10 -   - - Intermittent
16507 -  Throttle Position Sensor (G69): Signal too High
            P0123 - 35-00 -   -
17913 -  Throttle Idle Switch (F60): Does not Close or Open Circuit
            P1505 - 35-10 -   - - Intermittent
17734 -  Knock-Control: Cylinder 2: Regulation Limit Exceeded
            P1326 - 35-10 -   - - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes       Labels: 4D0-907-379-ABS.LBL
   Controller: 4D0 907 379 D
   Component: ABS BOSCH 5        7402
   Coding: 0265108005  
   Shop #: BB 37402
   VCID: 2F1190BFFE05
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments       Labels: 8D0-919-0xx-17.LBL
   Controller: 8D0 919 033 C
   Component: B5-KOMBIINSTRUMENT  D03
   Coding: 00142
   Shop #: WSC 00186
   VCID: 28237BA3DBEB
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer       Labels: 4A0-953-234.LBL
   Controller: 4A0 953 234 
   Component: IMMO AUZ9Z0S3328888 D76
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00001
   VCID: DFB1A07F4E25
No fault code found.

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------
 

stałe błędy(te ktore zostały po skasowaniu tylko z silnika ) :
 

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Wednesday, 16 January 2019, 12:19:19:0
Control Module Part Number: 8D0 907 557 B
  Component and/or Version:  1,6L R4/2V MOTR HS D08
           Software Coding: 04001
            Work Shop Code: WSC 00000
                      VCID: 2F1190BFFE05
2 Faults Found:
16507 -  Throttle Position Sensor (G69): Signal too High
        P0123 - 35-00 -   -
00670 -  Throttle Position Sensor (G127)
        06-00 -  Signal too High
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Wednesday, 16 January 2019, 12:19:19:0
Control Module Part Number: 8D0 907 557 B
  Component and/or Version:  1,6L R4/2V MOTR HS D08
           Software Coding: 04001
            Work Shop Code: WSC 00000
                      VCID: 2F1190BFFE05
2 Faults Found:
16507 -  Throttle Position Sensor (G69): Signal too High
        P0123 - 35-00 -   -
00670 -  Throttle Position Sensor (G127)
        06-00 -  Signal too High
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...