Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów A4 B5 AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam szanowych kolegów i koleżanki.

Mam problem z moim klekotem.

Auto było ostatnio na uszczelnieniu pompy (wymiana uszczelek pod nastawnikiem i głowiczką nastawnika).

Dodatkowo pompa vacum została uszczelniona bo puszczała ciśnienie, mechanik stwierdził, że w wyniku zapocenia, zostały wymienione niektóre przewody podciśnienia.

Po odbiorze auto złapało muła, turbo późno wstawało i zaczęło łapać notlaufa. Zauważyłem pęknięty wąż od dolotu, między intercoolerem a sztywną plastikową rurą, więc zamówiłem 

nowy i wymieniłem. Po tym zabiegu auto zaczęło się fajnie zbierać, czuć, że jedzie z pierwszych dwóch biegów. Turbo ciągnie już od około 1800rpm, ale...

Ale dalej wpada w tryb awaryjny.  Dziwne, bo auto przed wizytą jeździło ok, 160-180km/h nie było problemem. Myślałem, że może uda się wyskoczyć na autostradę i przedmuchać suszarkę, ale niestety nie udało się rozpędzić auta powyżej 120-130km/h.

Dzisiaj miałem trochę czasu, zabrałem lapka i dziewczynę na przejażdżkę w celu zrobienia logów. I tak:

- widzę, że dawka wynosi około 5,2-5,5mg, więc dosyć ubogo, ale auto pali ok, nie kopci, nie dymi, nie telepie,

- kąt wtrysku trochę za niski, ale jeżdże tak już od dłuższego czasu i wcześniej nie wpływało to ujemnie na moc,

Dziwi mnie natomiast, że przy logowaniu 011 grupy dynamicznie, pomimo tego, że auto na początku ciągnie to widać, że turbo stoi w miejscu.

Przepływka widać, że raczej ok, później tnie dawkę bo turbo nie pompuje  i wpada w tryb awaryjny.

Zastanawia mnie też czemu tak duża wartość przepływu rzeczywistego? Ecu rząda 850mg/R, a rzeczywisty jest ponad 1270mg/R? Czyżby nieszczelność w dolocie?

 

Poniżej logi:

Statyczne

Stat 001 - http://vaglogi.pl/log-001_ZZ4HlUV.html

Stat 004 - http://vaglogi.pl/log-004_lHoUqX4.html

Stat 013 - http://vaglogi.pl/log-013_g6Qocy.html

Basic Settings

BS000 - http://vaglogi.pl/log-000_yftHQkP.html

BS003 - http://vaglogi.pl/log-003_lwEr28.html

BS004 - http://vaglogi.pl/log-004_l3DL2.html

Dynamiczne (auto ciągle wpadało w tryb awaryjny, więc nie wiem czy można cokolwiek z nich wywnioskować)

Dyn 003 - http://vaglogi.pl/log-003_xB1pc.html

Dyn 004 - http://vaglogi.pl/log-004_y1rlE9.html

Dyn 008 - http://vaglogi.pl/log-008_Y3aM9.html

Dyn 003+011 - http://vaglogi.pl/log-003_011_Qq5KF.html

Dyn 003+008+011 - http://vaglogi.pl/log-003_008_011_1F5W3.html

Dyn 010 - http://vaglogi.pl/log-010_14w26V.html

Co na początku? Układ podciśnienia czy od razu turbo na stół?

 
 
 
 

 

Edytowane przez Frezzuu
Opublikowano

 

19 godzin temu, Frezzuu napisał:

Dziwi mnie natomiast, że przy logowaniu 011 grupy dynamicznie, pomimo tego, że auto na początku ciągnie to widać, że turbo stoi w miejscu. 

Zanim zagłębimy się w analizę, szybkie pytanie - czy robiłes logi na notlaufie? Zgasiłes silnik przed wykonaniem logów?

Opublikowano

Dobra panowie, rozwiązałem problem. Dzisiaj miałem dzień wolnego to poszedłem pogrzebać i tak: 

Nie dawał mi spokoju fakt, że na kompie w grupie 011 ECU nie pokazywało mi ciśnienia rzeczywistego tylko atmosferyczne stałe. I to okazało się strzałem w dziesiątkę. Mechanior chyba myślał, że w moim afnie jest nowszy komp i czujnik ciśnienia jest osobno, więc idiota zaslepił mi otwór w rurze dolotowej a wężyk idący do kompa sobie dyndał swobodnie. Znalazłem ów wężyk wpiąłem spowrotem w rurę dolotową i Eureka! VAG zaczął pokazywać ciśnienie jakie pompuje turbawka. Jazda testowa była tylko formalnością - żadnego notlaufa i 160-180km/h bez problemu. 

Pozdro 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...