Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CDNC] skrzynia s-tronic i jej zamulenie


damyan90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Stałem się niedawno posiadaczem A4 B8 quattro z 2009roku z silnikiem 2.0TFSI, który jest po remoncie i wymianie rozrządu. Nie ma więc problemu olejowego. (~ 50k km temu).

Jakieś 3tyś km wcześniej, była naprawiana skrzynia biegów. Powodem były błędy na komputerze oraz wyrywanie do przodu przy wcisniętym hamulcu (spalanie chwilowe na poziomie 2-3l/100km). Z teog co mówił poprzedni właściciel oraz mechanik który to naprawiał, wymienione zostały: 

- kosz sprzęgieł - używany

- tarczki - nowe

- mechatronika - używana

- zestaw naprawczy mechatroniki - nowy

 

Części używane były wzięte podobno z anglika z przebiegiem 80tyś km. 

 

Mam jednak wątpliwości czy wszystko obecnie działa jak należy a to z kilku powodów:

1) bardzo szybkie zmiany biegów, tzn przy 50km/h mam już 5-6 bieg wbity. Obroty utrzymują się często poniżej 1500obr/min

2) szarpnięcia lub przeciągnięcia biegów przy jeździe w korku 1->2 

3) bardzo późne redukcje biegów, w zasadzie zero hamowania silnikiem. Dojeżdżam do świateł na 3cim biegu, zapala się zielone i chce kontynuować jazde, muszę czekać na redukcję na 2 i dopiero auto jedzie. Poza tym redukcje również są dosyć wolne. 

4) Wysokie spalanie (15 w mieście - Wrocław, 11-12 trasa) - wg mnie jest to spowodowane głównie tym zamuleniem i koniecznością wciskania mocno gazu żeby cokolwiek się podziało. Wyprzedzanie, szybsze ruszenie itp, wymagają trybu sport

5) Jeżeli całkiem się nie zatrzymam, do 0km/h, to właściwie ruszam z 2giego biegu...

 

Mam do Was następujące pytania i z góry dzięki za pomoc!

 

Czy te opisane przeze mnie zachowania są normalne dla skrzyni S-tronic? Wcześniej jeździłem Cuprą z DSG i to jest przepaść, ale liczyłem że jednak Audi nie będzie odstawać skrzynią biegów.

Czy macie do polecenia jakiś warsztat we Wrocławiu lub okolicach który mógłby się temu przyjrzeć? Nie wydaje mi się żeby to była tylko kwestia tylko moich odczuć. W ASO pytałem o możliwość wgrania nowego softu, zaproponowali diagnostykę za 400zł, która opiera się tylko i wyłącznie na odczycie i interpretacji pomiarów z komputera. Brak jazdy testowej, a to tutaj byłoby całe zachowanie widoczne. Soft możliwy po ewentualnej diagnostyce, bo może wręcz pogorszyć pracę - tak mi powiedziano.

 

Edytowane przez damyan90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stronic tak zmienia biegi ale w 3.0TDI gdzie jest 245ps i 500Nm :> Mechatronika na pewno ta sama? Może stary soft w niej jest.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o punktu nr.1 to przy delikatnym traktowaniu gazu to norma, co do jakiś przycinek i szarpań to ja bym obstawiał mechatronike ale przez neta to sobie można gdybać, jeśli chodzi o spalanie to można tym autem mieć 11L w mieście albo 18 na trasie zależy jakiego masz buta. Zastanawiam się nad tym co piszesz że wyprzedzanie, szybsze ruszanie itp wymaga trybu sport czyli wysokich obrotów może poza kłopotami ze skrzynią masz padnięte turbo? bo u mnie było to samo auto niby 211km a jechało jakby miało ze 180 i mega laga po wytarganiu turbiny okazało się że ślimak od gorącej strony był popękany(co w sumie jest częste w tych turbinach) i dla tego nie dmuchało 

Edytowane przez Arket
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mechatronika ta sama, pewnie nie ma jak sprawdzić nie zdejmując jej? Co do softu to mechanik je niby "wyzerował - przywrócił do fabrycznego". Nie wiem czy to znaczy, że wziął soft ze starego mechatronika i wgrał do "nowego"? Czy zrobił zwykłą adaptację/reset ustawień nowej mechatroniki.

 

Nie mam ciężkiego, więc punkt pierwszy może być tego objawem. Tylko z drugiej strony jak już przycisnę bardziej to oczekiwałbym że skrzynia przez chwile zmieni swoje zachowanie a ona w zasadzie po redukcji bardzo szybko wraca do poprzedniego mulenia i bardzo wczesnego zmieniania biegów.

 

Z tą turbiną ciekawa sprawa, nie słychać żadnych gwizdów, jak już auto się rozpędzi to jedzie dobrze. Ale zwrócę na to uwagę.

 

Znalazłem mechanika od skrzyń z dobrymi opiniami, 

WWW.SKRZYNIEBIEGOW24.PL

Skrzynie biegów automatyczne i manualne Łukasz Mielnik Wrocław. Naprawa i Sprzedaż. Holowanie 24H. Zapoznaj się z naszą ofertą. Ul. Rakowa 14, Wrocław 51-421 Tel. 609 099 099

 ktoś poleca? Albo odradza lub ma innego? 

 

Nie wiem czy opisując tylko moje objawy nie zostanę niepotrzebnie naciągnięty na rozebranie skrzyni, wymiane oleju (która tez miała miejsce 2tyś km temu) czy inne kosztowne wydatki. Po samym podpięciu komputera raczej nie będzie błędów skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym zrobił to sprawdził soft skrzyni jeżeli mechatronika jest używana/od innego auta a dopiero wtedy gdybał co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft sprawdzony, jest oryginalny i najnowszy możliwy.

 

Dowiedziałem się tego przy okazji próby chiptuningu w Btune Wrocław. Próby, ponieważ auto jak się okazało było już chipowane i ma jakieś 260km, a myślałem że 211 tak żwawo jeździ .. szkoda :(

Zdarzają się jednak wypadnięcia zapłonu przy dużym obciążeniu więc to sprawdze. Na razie wymieniłem świece, jeszcze pozamieniam cewki (mam nadzieje że tutaj jest przyczyna).

 

Pan z Btune przy okazji zdiagnozował te szarpanie na biegach i stwierdził, że to będą luzy gdzieś w układzie przeniesienia napędu. 

Sprawdzę jeszcze dzisiaj czy nie ma luzów gdzieś w zawieszeniu, bo zdarza mi się czasami że nie można płynnie ruszyć z miejsca, tylko są drgania na całym aucie (bez dodania mocniej gazu).

 

Jeśli zawieszenie będzie OK to oddam chyba auto na diagnoze skrzyni/napędu. Nie wiem tylko gdzie, może ktoś poleci coś we Wrocławiu? Słyszałem o VAGSerwis, ale zniechęciła mnie troche miejscówka i kilka opini z Googla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na diagnozie skrzyni biegów i Pan potwierdził moje "objawy". Na komputerze wszyło że moment przy załączaniu sprzęgła w "D" wynosi 10-11Nm a przy "R" jest to 15Nm i to jest niby ta prawidłowa wartość, więc zaproponował żeby zrobić adaptacje skrzyni biegów i takie rzeczy jak ciśnienie czy moment załączania będą ustawione poprawnie po takiej operacji.

Objawy jakie potwierdził to szarpanie, bardzo wolna redukcja, praktycznie ruszanie z 2giego biegu.

 

Niestety zdiagnozował również ten wypadający zapłon na drugim cylindrze, błąd P11A5 - 

WWW.AUTOCODES.COM

The Engine Control Module (ECM) monitors the Camshaft Adjustment Actuator. The ECM sets the OBDII code when the Camshaft Adjustment Actuator is not to

 

Sprawdziłem i jest problem z wtyczką - ułamana jak na załączonych obrazkach.

Na próbe odłączyłem ją całkiem i auto do 3000-4000rpm w ogóle nie jedzie - check engine się nie świeci, ale nie mam jak sprawdzić wypadnięć zapłonów czy innych błędów.

I tutaj prośba, czy jest ktoś z Wrocławia kto ma możliwość podpięcia kompa, najlepiej ODIS, i sprawdzenia mi tego. Adaptacja ODISem, która wg youtuba trwa 10min, kosztuje w serwisie 400zł, a nie ma gwarancji że pomoże, a chciałbym najpierw sprawdzić czy po naprawie wtyczki nie będzie już problemu z zapłonem i wtedy ewentualnie spróbować adaptacje s-tronic jak tutaj:

 

IMG_20191026_174430.jpg

IMG_20191026_174452.jpg

IMG_20191026_174438.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja stronika w mniej niż 10minut? To chyba samo kasowanie adaptacji bo do poprawnej adaptacji trzeba trochę pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No własnie czy ktoś mógłby wyjaśnić na czym polega prawdziwa adaptacja? Na forach można wyczytać że jest to kasowanie "przyzwyczajeń" skrzyni tak aby nowy kierowca mógł "jej przedstawić" swój styl jazdy. 

Według tych informacji, jeśli sie jej nie zrobi, skrzynia automatycznie się dostosuje po kilkudziesięciu/kilkuset kilometrach.

Z drugiej strony firmy zajmujące się naprawą skrzyń automatycznych chcą za adaptacje skrzyni kilkaset złotych, co polega na "adaptacji" komputerem oraz w trakcie jazdy. Pytanie czy to to samo, czy podczas takiej profesjonalnej adaptacji jest coś specyficznego ustawiane, czego nie można zrobić w inny sposób. Co z ustawieniem ciśnień w sprzęgłach i innymi parametrami?

 

Cytat

1) bardzo szybkie zmiany biegów, tzn przy 50km/h mam już 5-6 bieg wbity. Obroty utrzymują się często poniżej 1500obr/min

2) szarpnięcia lub przeciągnięcia biegów przy jeździe w korku 1->2 

3) bardzo późne redukcje biegów, w zasadzie zero hamowania silnikiem. Dojeżdżam do świateł na 3cim biegu, zapala się zielone i chce kontynuować jazde, muszę czekać na redukcję na 2 i dopiero auto jedzie. Poza tym redukcje również są dosyć wolne. 

4) Wysokie spalanie (15 w mieście - Wrocław, 11-12 trasa) - wg mnie jest to spowodowane głównie tym zamuleniem i koniecznością wciskania mocno gazu żeby cokolwiek się podziało. Wyprzedzanie, szybsze ruszenie itp, wymagają trybu sport

5) Jeżeli całkiem się nie zatrzymam, do 0km/h, to właściwie ruszam z 2giego biegu...

 

Z listy którą przedstawiłem na początku, po naprawie wtyczki z elektromagnesu, auto najprawdopodobniej nie traci już zapłonu, skrzynia zachowuje się również lepiej. Zniknęły więc punkty 2, 4, poniekąd pkt.1 - auto jest troszke żwawsze na niższych obrotach.

Nadal pozostają i są bardzo dokuczliwe punkty nr 3 oraz 5.

Przy redukcji z 2->1, przed samym zatrzymaniem gdy wbity jest hamulec a auto jeszcze się leciutko toczy, jest takie chrobotanie auta jakby sprzęgło się bardzo wolno rozłączało i chciało jeszcze jechać do przodu. Chrobotanie jest też przy ruszaniu, jeśli nie doda się gazu.

 

Podczas diagnozy skrzyni, diagnosta sprawdzał taki parametr jak moment obrotowy (mógł się inaczej nazywać) po wrzuceniu na "D" lub "R" i puszczeniu hamulca (bez gazu). Na "D" było to ok. 11Nm, na "R" już 15Nm i to niby jest ta poprawna wartość. Rzeczywiście gdy auto stoi na wzniesieniu i puści się hamulec, auto co najwyżej zostaje w swoim położeniu, jeśli dłużej poczekać i większa górka to nawet lekko stoczy się do tyłu. Na "R" nawet na parkingu bardziej ochoczo rusza. 

Czy takie zachowanie jest do "skalibrowania" samą adaptacją? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem że podziele się informacją o aktualnym stanie, być może komuś oszczędzi to czasu i nerwów w przyszłości.

Miska olejowa skrzyni była sklejona na silikon. Istnieje duże prawdopodobieństwo że jakieś kawałki dostały się do mechatroniki, przez co jest problem z ciśnieniem i jej poprawnym zachowaniem. Widać również opiłki w oleju prawdopodobnie ze sprzęgieł. Po samym uszczelnieniu i wymianie oleju, poszła adaptacja wraz z teoreycznie nowym softem (chociaż pare miesięcy temu podobno miałem najnowszy). 

Zwiększyło się spalanie na hamulcu, z 1.2l / h do jakiś 1.5-1.8l/h jak również telepanie/szarpanie autem na pierwszym biegu przy dohamowaniu. Wina sprzęgieł zapewne. 

Generalnie cała skrzynia widać że była lepiona przez jakiegoś druciarza, a miała być po profesjonalnym i kompletnym remoncie. Jeszcze nie naprawiłem wszystkiego, na razie tylko uszczelnienia. Czekam na wycene wymiany sprzęgieł i sprawdzenia mechatroniki i pójdę z nią do sądu prawdopodobnie.

Załączam kilka zdjęć z tego co zastał serwis.

a4.b8.9.jpg

a4.b8.8.jpg

A4.b8.7.jpg

A4.b8.6.jpg

A4.b8.5.jpg

a4.b8.4.jpg

A4.b8.3.jpg

A4.b8.2.jpg

a4.b8.12.jpg

a4.b8.11.jpg

A4.b8.1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...