Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Wydobycie wentylatora chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

Mam uszkodzone łozysko na elektrycznym wentylatorze przy chłodnicy. Gdy się załącza to brzęczy.

Próbowałem się do niego dobrać . Z tego co zauwazyłem trzyma się na 3 śrubach. dwie z góry bez problemu odkręciłem , ale Trzecia jest na dole. Następnie chyba trzeba obrócić wentylatorem z plastikową obudową nieco i wyjdzie.

No ale czy ktoś przerabiał ten problem : Jak dostać się do tej Trzeciej śruby z dołu???

Silnik 2,8 i ręki nie mozna włozyć... Z dołu też niezabardzo dojście. Czyżby demontaż przodu??

pozdrawiam

Gość Henrykus
Opublikowano

Też tak miałem .

Wentylator owszem jest na trzech śrubach , ale wyjmujesz cały zespół.

Zespół wentylatora jest założony na "bagnet" (zatrzaski) w przednim pasie, zabezpiecza go jeden wkręt i zapadka.

Ja wyjąłem i założyłem nowy bez demontażu pasa , musiałem zdemontować osłonę paska rozrządu ( zysk aż 3 cm !), rury gumowe turbosprężarki i pomocnicze , pokrywę reflektora , osłonę dolną silnika (kable).

Masz widlasty silnik jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu jesteś w domu .

A te 3 śrubki wkręć z powrotem.

Nowy wentylator 120 zł plus poobdzierane ręce.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Też mam ten problem-czy nie ma możliwości wymiany samego łozyska ? :mysli:

Gość Henrykus
Opublikowano

Łożyska można wymienić , ale wentylator i tak trzeba wyjąć , mam właśnie ten stary wyjęty ,i myślę o wymianie lożysk. Jednak kłopot większy jest ze szczotkami , są już krótkie , a nowych pewnie nie dostanę , bo są nietypowe - z rowkami po bokach. Gdzieś na forum jest opis "dopiłowania" innego typu szczotek.

Pozdr.

Opublikowano

Łożyska można wymienić , ale wentylator i tak trzeba wyjąć , mam właśnie ten stary wyjęty ,i myślę o wymianie lożysk. Jednak kłopot większy jest ze szczotkami , są już krótkie , a nowych pewnie nie dostanę , bo są nietypowe - z rowkami po bokach. Gdzieś na forum jest opis "dopiłowania" innego typu szczotek.

Pozdr.

Szczotki to chyba nie problem bo można je przerobić(dopiłować) z innych wiekszych. :cool1:

Opublikowano

Też tak miałem .

Wentylator owszem jest na trzech śrubach , ale wyjmujesz cały zespół.

Zespół wentylatora jest założony na "bagnet" (zatrzaski) w przednim pasie, zabezpiecza go jeden wkręt i zapadka.

Ja wyjąłem i założyłem nowy bez demontażu pasa , musiałem zdemontować osłonę paska rozrządu ( zysk aż 3 cm !), rury gumowe turbosprężarki i pomocnicze , pokrywę reflektora , osłonę dolną silnika (kable).

Masz widlasty silnik jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu jesteś w domu .

A te 3 śrubki wkręć z powrotem.

Nowy wentylator 120 zł plus poobdzierane ręce.

Pozdrawiam.

NIe chodzi mi o te 3 śruby które są zaraz "na magnesie" -chyba na kluczyk 10 .

Ale ja chc odkręciś wkręty czarne i zdjąć razem z plstikiem wentylator.

Zdejmowałemjuż osłone paska rozrządu, ale mimo to nie dałem rady.

Jutro jeszcze raz będę próbował . Może z kanału coś wymodzę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...