Jump to content
IGNORED

[B5 ACK] Wydobycie wentylatora chłodnicy


Recommended Posts

Posted

Witam ,

Mam uszkodzone łozysko na elektrycznym wentylatorze przy chłodnicy. Gdy się załącza to brzęczy.

Próbowałem się do niego dobrać . Z tego co zauwazyłem trzyma się na 3 śrubach. dwie z góry bez problemu odkręciłem , ale Trzecia jest na dole. Następnie chyba trzeba obrócić wentylatorem z plastikową obudową nieco i wyjdzie.

No ale czy ktoś przerabiał ten problem : Jak dostać się do tej Trzeciej śruby z dołu???

Silnik 2,8 i ręki nie mozna włozyć... Z dołu też niezabardzo dojście. Czyżby demontaż przodu??

pozdrawiam

Guest Henrykus
Posted

Też tak miałem .

Wentylator owszem jest na trzech śrubach , ale wyjmujesz cały zespół.

Zespół wentylatora jest założony na "bagnet" (zatrzaski) w przednim pasie, zabezpiecza go jeden wkręt i zapadka.

Ja wyjąłem i założyłem nowy bez demontażu pasa , musiałem zdemontować osłonę paska rozrządu ( zysk aż 3 cm !), rury gumowe turbosprężarki i pomocnicze , pokrywę reflektora , osłonę dolną silnika (kable).

Masz widlasty silnik jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu jesteś w domu .

A te 3 śrubki wkręć z powrotem.

Nowy wentylator 120 zł plus poobdzierane ręce.

Pozdrawiam.

Posted

Też mam ten problem-czy nie ma możliwości wymiany samego łozyska ? :mysli:

Guest Henrykus
Posted

Łożyska można wymienić , ale wentylator i tak trzeba wyjąć , mam właśnie ten stary wyjęty ,i myślę o wymianie lożysk. Jednak kłopot większy jest ze szczotkami , są już krótkie , a nowych pewnie nie dostanę , bo są nietypowe - z rowkami po bokach. Gdzieś na forum jest opis "dopiłowania" innego typu szczotek.

Pozdr.

Posted

Łożyska można wymienić , ale wentylator i tak trzeba wyjąć , mam właśnie ten stary wyjęty ,i myślę o wymianie lożysk. Jednak kłopot większy jest ze szczotkami , są już krótkie , a nowych pewnie nie dostanę , bo są nietypowe - z rowkami po bokach. Gdzieś na forum jest opis "dopiłowania" innego typu szczotek.

Pozdr.

Szczotki to chyba nie problem bo można je przerobić(dopiłować) z innych wiekszych. :cool1:

Posted

Też tak miałem .

Wentylator owszem jest na trzech śrubach , ale wyjmujesz cały zespół.

Zespół wentylatora jest założony na "bagnet" (zatrzaski) w przednim pasie, zabezpiecza go jeden wkręt i zapadka.

Ja wyjąłem i założyłem nowy bez demontażu pasa , musiałem zdemontować osłonę paska rozrządu ( zysk aż 3 cm !), rury gumowe turbosprężarki i pomocnicze , pokrywę reflektora , osłonę dolną silnika (kable).

Masz widlasty silnik jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu jesteś w domu .

A te 3 śrubki wkręć z powrotem.

Nowy wentylator 120 zł plus poobdzierane ręce.

Pozdrawiam.

NIe chodzi mi o te 3 śruby które są zaraz "na magnesie" -chyba na kluczyk 10 .

Ale ja chc odkręciś wkręty czarne i zdjąć razem z plstikiem wentylator.

Zdejmowałemjuż osłone paska rozrządu, ale mimo to nie dałem rady.

Jutro jeszcze raz będę próbował . Może z kanału coś wymodzę.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...