M3I Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 Witam , Mam uszkodzone łozysko na elektrycznym wentylatorze przy chłodnicy. Gdy się załącza to brzęczy. Próbowałem się do niego dobrać . Z tego co zauwazyłem trzyma się na 3 śrubach. dwie z góry bez problemu odkręciłem , ale Trzecia jest na dole. Następnie chyba trzeba obrócić wentylatorem z plastikową obudową nieco i wyjdzie. No ale czy ktoś przerabiał ten problem : Jak dostać się do tej Trzeciej śruby z dołu??? Silnik 2,8 i ręki nie mozna włozyć... Z dołu też niezabardzo dojście. Czyżby demontaż przodu?? pozdrawiam
Guest Henrykus Posted March 19, 2009 Posted March 19, 2009 Też tak miałem . Wentylator owszem jest na trzech śrubach , ale wyjmujesz cały zespół. Zespół wentylatora jest założony na "bagnet" (zatrzaski) w przednim pasie, zabezpiecza go jeden wkręt i zapadka. Ja wyjąłem i założyłem nowy bez demontażu pasa , musiałem zdemontować osłonę paska rozrządu ( zysk aż 3 cm !), rury gumowe turbosprężarki i pomocnicze , pokrywę reflektora , osłonę dolną silnika (kable). Masz widlasty silnik jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu jesteś w domu . A te 3 śrubki wkręć z powrotem. Nowy wentylator 120 zł plus poobdzierane ręce. Pozdrawiam.
chriss Posted March 19, 2009 Posted March 19, 2009 Też mam ten problem-czy nie ma możliwości wymiany samego łozyska ?
Guest Henrykus Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 Łożyska można wymienić , ale wentylator i tak trzeba wyjąć , mam właśnie ten stary wyjęty ,i myślę o wymianie lożysk. Jednak kłopot większy jest ze szczotkami , są już krótkie , a nowych pewnie nie dostanę , bo są nietypowe - z rowkami po bokach. Gdzieś na forum jest opis "dopiłowania" innego typu szczotek. Pozdr.
chriss Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 Łożyska można wymienić , ale wentylator i tak trzeba wyjąć , mam właśnie ten stary wyjęty ,i myślę o wymianie lożysk. Jednak kłopot większy jest ze szczotkami , są już krótkie , a nowych pewnie nie dostanę , bo są nietypowe - z rowkami po bokach. Gdzieś na forum jest opis "dopiłowania" innego typu szczotek. Pozdr. Szczotki to chyba nie problem bo można je przerobić(dopiłować) z innych wiekszych.
M3I Posted March 21, 2009 Author Posted March 21, 2009 Też tak miałem . Wentylator owszem jest na trzech śrubach , ale wyjmujesz cały zespół. Zespół wentylatora jest założony na "bagnet" (zatrzaski) w przednim pasie, zabezpiecza go jeden wkręt i zapadka. Ja wyjąłem i założyłem nowy bez demontażu pasa , musiałem zdemontować osłonę paska rozrządu ( zysk aż 3 cm !), rury gumowe turbosprężarki i pomocnicze , pokrywę reflektora , osłonę dolną silnika (kable). Masz widlasty silnik jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu jesteś w domu . A te 3 śrubki wkręć z powrotem. Nowy wentylator 120 zł plus poobdzierane ręce. Pozdrawiam. NIe chodzi mi o te 3 śruby które są zaraz "na magnesie" -chyba na kluczyk 10 . Ale ja chc odkręciś wkręty czarne i zdjąć razem z plstikiem wentylator. Zdejmowałemjuż osłone paska rozrządu, ale mimo to nie dałem rady. Jutro jeszcze raz będę próbował . Może z kanału coś wymodzę.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now