Jakub 7 Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 WITAM.Może ktoś wie jaki jest rozmiar łożysk w alternatorze BOSHA 120A W AFN.
Marcin1916 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Podałbyś chociaż nr alternatora bo jest kilka typów ja w swoim (a4 1,9 tdi 1998 110km afn) mam bosch 0 123 515 003 numer OE 028 903 028 ma 120A dziwne bo montowali takie w passatach a nie w audi zapewne poprzedni właściciel coś wymieniał... U mnie są to 6203 i 6303 właśnie regeneruje alternator bo nie wymieniłem koła pasowego ze sprzęgiełkiem przy wymianie rozrządu i strzelił mi pasek + pasek klimy i skrzywiło naciągacz... Przy okazji podam troszkę info o łożyskach... Jeśli chcemy wymienić łożyska na wale, skrzyni czy też w innych miejscach, to polecam takie firmy jak: SKF ,FAG, KOYO, NTN, NSK są to liderzy światowi. Łożyska tych Firm są montowane w motoryzacji na pierwszy montaż. Łożyska na wał , do skrzyni biegów lub do koła należy stosować z luzem C3/C4 lub P63. Są to łożyska cichobieżne, stosowane na wysokie obroty. Obroty łożysk np. 6204 P63 sięgają do 25000 obr/min i są bardzo wytrzymałe. Łożyska DKF są produkowane obecnie w Chinach – nie polecam strasznie szybko się rozsypują. Polskie czyli FŁT lub PPL to o kilka klas lepsze niż DKF, więc jeżeli mamy do wyboru polskie lub DKF , zdecydowanie polecam polskie...lecz jednak najlepsze są te co podałem na początku. A oto wszystkie dane na temat oznaczeń łożysk: Oznaczenia uszczelnień ZA ; ZZA - uszczelnienie blaszką stalową (z pierścieniem zatrzaskowym) Z ; ZZ - uszczelnienie blaszką stalową (standardową) Z1 ; ZZ1 - uszczelnienie blaszką stalową ze stali nierdzewnej (wykonanie standardowe) ZA1 ; ZZA1 - uszczelnienie blaszką stalową ze stali nierdzewnej (z pierścieniem zatrzaskowym) LF ; LLF - uszczelnienie gumowe bez stykowe (dla łożysk kulkowych miniaturowych) SA ; SSA - uszczelnienie z tworzywa sztucznego (nylon) bezstykowe LU ; LLU - uszczelnienie gumowe stykowe LB ; LLB - uszczelnienie gumowe bezstykowe 2Z- blaszka ochronna Z z obu stron łożyska ZN - blaszka ochronna i rowek osadczy na pierścieniu zewnętrznym po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna ZNR - blaszka ochronna i rowek osadczy z pierścieniem osadczym sprężynującym po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna RS- uszczelka gumowa 2RS- uszczelka RS z obu stron łożyska RSR - uszczelka gumowa o zwiększonej szczelności 2RSR- uszczelka RSR z obu stron łożyska RSC- uszczelka gumowa dwuwargowa 2RSC- uszczelka RSC z obu stron łożyska RSG- uszczelka gumowa dwuwargowa bezstykowa 2RSG- uszczelka RSG z obu stron łożyska Oznaczenia dotyczące koszyka V - bez koszyka łożysko z pełną liczbą elementów tocznych J1 - koszyk łożyskowy ze stali nierdzewnej T, TA, TB - koszyk z tekstolitu T1 - koszyk poliamidowy (żywica fenolowa) T2 - koszyk poliamidowy (polimer, nylon, teflon) T3 - koszyk specjalny (tekstolitowy) TN - koszyk z tworzyw termoplastycznych (poliamidu). TNG - koszyk z poliamidu wzmocnionego włóknem szklanym J - koszyk tłoczony z blachy stalowej Y- koszyk tłoczony z blachy mosiężnej F- koszyk masywny stalowy M, MA, MB - koszyk masywny mosiężny oznaczenie prowadzenia koszyka: A- prowadzenie na pierścieniu zewnętrznym B- prowadzenie na pierścieniu wewnętrznym Brak dodatkowej litery oznacza prowadzenie koszyka na częściach tocznych Oznaczenia luzu wewnętrznego brak oznaczenia luzu - luz normalny C1 - luz mniejszy niż C2 C2 - luz mniejszy niż normalny C3 - luz większy niż normalny C4 - luz większy niż C3 C5 - luz większy niż C4 C2S - dolny zakres luzu C2 (MiL – luz zawężony) CNS - dolny zakres luzu normalnego CNM - środkowy zakres luzu normalnego CNL - górny zakres luzu normalnego C3S - dolny zakres luzu C3 C3M - środkowy zakres luzu C3 C3L - górny zakres luzu C3 Oznaczenie dotyczące szczególnych cech łożysk: K - łożysko z otworem stożkowym o zbieżności 1:12 K30 - łożysko z otworem stożkowym o zbieżności 1:30 R - łożyska w wymiarach calowych W WA - łożysko w wersji uszczelnionej, szersze niż w wykonaniu standardowym RA - łożysko w wymiarach calowych uszczelnione, szersze niż w wykonaniu standardowym FL - łożysko z kołnierzem (flanszą) na pierścieniu zewnętrznym FLA - łożysko z kołnierzem (flanszą) na pierścieniu zewnętrznym z niestandardowym wymiarem kołnierza BT - łożysko kulkowe oporowe BCP - łożysko kulkowe na czopie N - rowek osadczy na pierścieniu zewnętrznym NR - rowek osadczy na pierścieniu zewnętrznym i pierścień osadczy sprężynujący Oznaczenie dotyczące materiału: brak oznaczenia symboli - wysokowęglowa stal chromowa (odpowiednik AISI E 52100) F - martenzytyczna stal nierdzewna (odpowiednik AISI 440c) N - brąz berylowy Smar: - Symbole smarów stosowanych w wersjach uszczelnionych (nazwy producentów) 1K - Multemp PS No.2 (Kyodo Yashi Co.,Ltd.) 2A - Alvania 2 (Shell Petrol Co.,Ltd.) MIL-G-18709A 1E - Andok C (Exxon) 3E - Beacon 325 (Exxon) MIL-G-3278A 6K - Isoflex Super LDS 18 (KLÜBER) 5C - RPM SRI2 (CALTEX) 5K - Multemp SRL (Kyodo Yushi Co.,Ltd.) 1w - Windsor Lube L245W (oil) (Anderson Oil) MIL-L-6085A Dokładność: Brak symbolu: wg ISO Klasa O, ABEC 1 P6 wg ISO Klasa 6 P5 wg ISO Klasa 5 P4 wg ISO Klasa 4 P5A wg ISO Klasa 5A P4A wg ISO Klasa 4A PS5 wg NTN Klasa PS Klasa 5 PS4 wg NTN Klasa PS Klasa 4 B3 wg AFBMA ABEC 3P P5P wg AFBMA ABEC 5P B7P wg AFBMA ABEC 7P B9P wg AFBMA ABEC 9P PX1 dokładność specjalna Jest tego sporo polecam lekturę tej stronki http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=pl&newlink=1_0_169 Pozdrawiam Mam nadzieję że komuś się przyda
rikardo Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Pełne oznaczenie łożysk do alternatora Boscha 120 Ah nr 028 903 029 B to 6003-2RSH/C3 oraz 6303-2RSH/C3. Innych nie kupować mi sprzedawca sprzedał łożyska z SKF bez tych oznaczeń po pauzie i wytrzymały tylko 10 tys km.
marwin Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam mam pytanko do kolegi rikardo czy na pewno do BOSCH przychodzą łożyska 6003, 6303, pytam ponieważ kilka postów wyżej ktoś napisał że pierwsze łożysko to 6203?
rikardo Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Witam mam pytanko do kolegi rikardo czy na pewno do BOSCH przychodzą łożyska 6003, 6303, pytam ponieważ kilka postów wyżej ktoś napisał że pierwsze łożysko to 6203? Rozmiar łożysk które podałem dot. alternatora Boscha 120 Ah nr 028 903 029 B. Musisz sprawdzić jaki masz numer bo nie wiem czy producent zmieniał rozmiary w poszczególnych rocznikach. Najlepiej to rozebrać i wówczas kupować z tym, że na łożyskach oprócz numeru musisz mieć również oznaczenia "-2RSH/C3" co świadczy, że przeznaczone są do alternatora. Mi sprzedawca sprzedał łożyska bez drugiej części numeru i po 10 tkm łożyska nadawały się do wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się