rikardo

Pasjonat
  • Zawartość

    1501
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

1

O rikardo

    Informacje

    • Imię
      Rikardo
    • Lokalizacja
      Jarosław

    Auto

    • Model
      A4 B5
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      1999
    • Silnik
      1.9 TDI
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

    1. Może ktoś ma doświadczenia z tym tematem. Czy silnik z samochodu, który spłonął nadaje się jeszcze do eksploatacji? Jest to silnik z octavii - 1,9 o kodzie AXR z oryginalnym przebiegiem o 100 tkm. Był tuż po wymianie rozrządu kiedy doszło do tego zdarzenia. Zewnętrznie głowica, blok i miska jest bez uszkodzeń ale stopieniu uległa pokrywa zaworowa i plastiki osłaniające pasek rozrządu.
    2. rikardo

      Odnośnie przepływomierza to gdzie go kupiłeś. Przypuszczam, że był po okazyjnej cenie? Przechodziłem podobne problemy z przepływomierzem na własne życzenie. Nie chciałem wydawać kasy na zakup oryginalnego przepływomierza a w efekcie końcowym i tak to musiałem zrobić.
    3. rikardo

      Panowie nie ma co się spierać producent chyba po lifcie dokładnie tego nie sprawdzałem zaczął montować pokrywy z zawulkanizowaną na stałe uszczelką. Obie pokrywy są metalowe. Różnią się tylko tym, że w jednym przypadku uszczelka jest jako element rozłączny. Dostępna też jest sama oryginalna uszczelka, którą w zeszłym roku osobiście kupiłem pod wpływem analizy etki, która wprowadziła mnie błąd dlatego nie ma co na niej się jednoznacznie opierać. W moim AFN-ie pokrywa z uszczelką jest zintegrowana. Identycznie jest w drugiej A4 będącej w rodzinie z silnikiem AVG rok prod. 1999, gdzie pojawił się wyciek spod uszczelki. Właściciel uszczelnił pokrywę w prosty sposób. Odtłuścił acetonem powierzchnię uszczelki i głowicy. Następnie na uszczelkę nałożył sylikon do montażu miski olejowej i całość skręcił. Być może w silnikach 110-konnych były montowane pokrywy z przyklejoną na stałe uszczelka.
    4. rikardo

      Zależy co jest tam założone, gdyż jest dwa rodzaje tych pokryw - z oddzielna uszczelka i zintegrowaną z pokrywą. W tych latach montowano przeważnie te drugie pokrywy. Aby to sprawdzić musisz niestety ją odkręcić. Wycięcie uszczelki nie rozwiązuje problemu ponieważ kończy się to porysowaniem powierzchni przylegania i niestety mimo założenia nowej uszczelki nadal cieknie. Ja swoja uszczelniłem sylikonem do montażu miski olejowej.
    5. rikardo

      Twój samochód ma numer produkcyjny określany jako PKN. Do tego numeru przypisany jest konkretny nr VIN. Dlatego jak masz nieczytelny nr Vin co nie jest normalne w tym modelu spróbuj w ASO uzyskać info, gdzie jest ukryty ten numer PKN on pozwoli ci jednoznacznie określić z czym masz do czynienia. Jak nie ASO to pozostaje ci Policja, maja biegłych z zakresu mechanoskopii i wiedzą gdzie jest ten numer schowany. Pozostawienie tego bez wyjaśnienia naraża cię na ewentualne problemy jak któraś służba krajowa czy zagraniczna skontroluje numer VIN i stwierdzi zmiany mechanoskopijne zakładając, że ktoś przerabiał numer VIN.
    6. rikardo

      Motul, który testujesz według danych fizyko-chemicznych ma gorsze parametry niż Valvoline. Eksploatowałem swojego AFN-a na tym oleju ale przeszedłem na X-maxa. Powodem był hałas popychaczy zaworowych zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym - X-cess ma gorszą płynność. Może się mylę ale gdy zalałem go pierwszy raz w 2008 r. to tamten olej inaczej się spisywał. Następnie była akcja Motula polegająca na odświeżeniu produktu i według danych miał mieć lepsze parametry. Jeżeli do 7 tkm na produkcie Valvoline nic Ci nie ubywało to dobrze się spisywał. AFN ma tylko 3,8 l oleju więc nie ma się co dziwić, że zaczął go zużywać, gdyż najzwyczajniej stracił swoje właściwości. Kiedyś jeździłem Mercedesem, który miał zegar ciśnienia oleju. Na nowym oleju ciśnienie było na max-a. Po jakimś czasie spadało do połowy ale jak wymieniłem olej to ciśnienie oleju ponownie było na max. Po zachowaniu tego ciśnienia dobrze było widać jak olej tracił właściwości. To samo miałem później w Polonezie Caro. Kolejna sprawa to, że w miarę pokonywanych kilometrów niestety silnik się zużywa i bardziej zanieczyszcza olej a te silniki mają już sporo najechane.
    7. rikardo

      Miałem podobne problemy sprawcą w moim przypadku okazał się akumulator. Jak był zimny to zapalał ale wystarczyło przejechać czasem niewielki dystans i już z rozruchem były problemy tak samo po trasie. Kręcił wałem i palił z dużym opóźnieniem. Zanim to zdiagnozowałem to też się bujałem szukając przyczyny. Akumulator był stosunkowo niedawno kupiony i w ogóle go nie podejrzewałem. Był to Moll i nigdy bym nie pomyślał, że to jego sprawka. W trzecim roku użytkowania problemy jeszcze bardziej się nasiliły. Wówczas zmierzyłem gęstość elektrolitu w celach i się okazało, że cztery cele są nie sprawne. Po tej przygodzie zafundowałem sobie oryginalny i obecnie rozruch jest bardzo dobry niezależnie czy zimny czy też rozgrzany .
    8. rikardo

      Co do Mobila 1 New Life to znajomy eksploatuje ten olej od momentu sprowadzenia A4 B5 rok prod 2000. Poprzedni właściciel w Niemczech również używał tego oleju. W momencie zakupu auto miało oryginalny przebieg 200 tkm obecnie ma 430 tkm i od momentu zakupu nic przy silniku poza wymianą rozrządu nie robił. Tak samo turbina nie była ruszana. Ponieważ jak już wcześniej wspominałem zamierzam przejść na taką lepkość oleju pytałem się go o kwestie zużycia oleju. Wymienia go co 15 tkm i od wymiany do wymiany dolewa przeważnie 200 - 400 ml głównie po przelotach autostradowych i z tego co mówił ilości dolanego oleju są różne raz dolał 500 ml a innym razem 700 ml ale to były jednostkowe przypadki i sam się zastanawiał od czego to zależało, gdyż wycieków nie ma żadnych. Podczas ostatnich mroźnych dni kiedy mój AFN stał na przeciągu 12 godzin zauważyłem, że przy pierwszym rozruchu hałasowała mi hydraulika dłuższą chwilę mimo świeżo wymienionego oleju Motula X-cessa. Było to przy - 17 stopniach więc podawana płynność przez producenta do - 36 chyba jest na wyrost. Odnośnie tego Mobila to znajomy zapalał samochód przy -34 stopniach i silnik zapalił bez wysiłku.
    9. rikardo

      Dzięki endriuu za info. Czyli następna zmiana i zapodam motorowni x-max-a. Pozdrawiam
    10. rikardo

      Zamierzam przejść z eksploatowanego w AFN-ie x-cessa 5W40 na olej Motula serii 8100 x-max 0W40, który ma lepsze parametry takie jak temperatura płynięcia wskaźnik lepkości lepkość w temp. 40 stopni. Czy ma może ktoś doświadczenia z tym olejem zwłaszcza jego zachowanie w trakcie przejazdów autostradowych z dużymi prędkościami, gdyż podczas jazdy w koło komina będzie doskonały.
    11. rikardo

      Jak chcesz uniknąć w przyszłości zachlapania olejem silnika to podczas odkręcania filtra nałóż na niego równo obciętą od strony denka butelkę po pepsi 2,25 l. Wyciekający olej zbierze ci butelka, którą będziesz obracał razem z odkręcanym filtrem.
    12. rikardo

      W etce czujnik ten opisany jest jako czujnik poziomu oleju i nie ma żadnej informacji, iż jest on podwójny. Czujnik temperatury oleju w przypadku a4 B5 ma numer 049 919 563 B i jest to zwykły wkręcany niewielki czujnik jednostykowy niebieski co można zobaczyć w internecie. Dlaczego mija się z celem? Logicznie myśląc to co ci z temperatury oleju w dolnej części miski, kiedy elementy wirujące w górnej już się będą zacierać ale może się mylę.
    13. rikardo

      Na 100 % tak jest w AFN-ie. Biorąc pod uwagę, że AFN i AVG to te same silniki różniące się detalami identycznie może być w AVG ale musisz to sprawdzić. Na pewno czujnik poziomu oleju znajduje się w dolnej części miski olejowej i nie jest to czujnik temperatury oleju, gdyż umiejscowienie go w dolnej części miski mija się z celem.
    14. rikardo

      Czujnik temperatury oleju jest w podstawie filtra oleju. W ogóle to tam jest dwa czujniki jeden dot. ciśnienia a drugi temperatury oleju. Tak jest u mnie w AFN-e ale wydaje mi się, że identycznie jest w silniku AVG. W rodzinie jest taki silnik i ma czujnik poziomu oleju w misce nie posiada natomiast na tablicy wskaźnika jego temperatury.
    15. rikardo

      Kupowałem już jakiś czas temu za pośrednictwem allegro u tego sprzedawcy znajomemu olej castrola i nigdy nie było żadnych problemów. Odkąd sprzedawca ma swoją stronę osoba ta już sama robi u niego zakupy i nie słyszałem jakiś negatywnych opinii o nim. Przypominam sobie, że na początku były jakieś sprzeczne informacje o nim ale okazało się to chyba pomówieniami. Co do jakości kupionych olejów nie miałem żadnych zastrzeżeń.