Jump to content
IGNORED

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Recommended Posts

W niniejszym wątku znajdziecie wszystkie informacje o tym, jakie oleje stosować do silników TDI montowanych w Audi 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. Przeszedłem z półsyntetyka na pełen syntetyk i nic. (minęło już 15 tys.)

2. Który Motul zastosować do 1.9 TDI AFN ???

Motul Specific (505.1, 502.00, 505.00), a może 8100 x-cess?

Sprawa jest ciekawa, bo:

Na niemieckiej stronie motula Specific spełnia następujące normy: VW 505 01, 502 00, 505 00 (2005-07), WSS M2C 917A.

I druga sprawa - korzystając ze strony motula, która dobiera olej do konkretnego silnika, do AFN polecane są: 8100 X-cess 5W-40, 6100 Synergie+ 10W-40 oraz 4100 Turbolight 10W-40, a na niemieckiej stornie polacają: 8100 X-clean 5W-40, 8100 X-cess 5W-40 i 6100 Synergie+ 10W-40.

Czyżby norma 505.00 zmieniła się od 2005 roku?

Link to comment
Share on other sites

2. Który Motul zastosować do 1.9 TDI AFN ???

Mój lata na:

Motul 300V Competition 15w50 - full syntetyk, na bazie jakichś podwójnych estrów :blink:

Takie cóś zalał mi Paweł (prowadzi warsztat z Rogalem), więc chłopaki chyba więdzą co lać.

Jak na razie 5000 przelatałem i ok. 150ml musiałem uzupełnić do maxa.

(Nie wiem na czym wcześniej latał).

Link to comment
Share on other sites

Prosiłbym o radę.Który Mobil full syntetyk spełnia normę 505.01 ??? Czy kupić Mobil Synt S Special V 5W-40 ???? Jak przed wymianą oleju z półsyntetyka Mobil na full syntetyk Mobil wleję clean Motula to nie powinno się nic stać ??? Wlałbym jakiś clean Mobila ale nie ma takiego czegoś na naszym rynku.[br]Dopisany: 17 Sierpień 2007, 13:35 _________________________________________________I ostania moja wątpliwość - mam zalany Mobil półsyntetyk i postanowiłem przejść na full syntetyk.Żeby zmniejszyć ryzyko to zastosuję przed wymianą Motul Engine Clean.W takiej sytuacji radzicie zalać Mobilem Synt S Special V 5W-40 czy Motulem 5W-40 ????

Link to comment
Share on other sites

>yates nie pamiętam, ale chyba tylko seria Mobil 1, to fullsyntetyki, reszta to synth base lub hc itp, a z "1" nie ma zdaje się nic z 505.01, więc lej motul i miej spokój

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline???

Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki.

Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)??

Link to comment
Share on other sites

Panowie, z tego co polecają magicy z małych warsztatów,jeśłi autka jeździ na pół sytentyku lepiej żeby już na nim dojeźdźiło, nie ma sensu zmieniać z pół na full syntetyka, z prozaicznego wręcz powodu, półsyntetyk ma trochę inne właściwości i jeśłi zaleje się full synteykiem wówczas "wypłucze uszczelnienia w silniku jakie zrobił półsyntetyk", choć z drugiej strony przy obecnej technologii produkcji nie ma już takich rozbieżności miedzy pół czy full syntetykiem, wobec powyższego po co zmieniać?

Bo podyskutować zawsze można:-)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wszelkie środki może są i dobre,ale...skoro trzeba do tego doplacać,a różnicy w zmianie oleju na full nie widać,a czasami nawet nie jest wskazany to nie lepiej te fundusze przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja chciałbym to zrobić ( zmiana z pół na pełny syntetyk) ze względu na pompowtryski do których powinien być olej z normą 505,01,a taką normę chyba mają tylko full syntetyki.Obecnie jeżdzę na Mobil-u z normą 505.00.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline???

Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki.

Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)??

ja torturuję olej tego producenta, jest ok :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

czasami juz rece opadaja przy tych teoriach na temat zmiany z semi na full. Troche moze byc w tym prawdy jezeli mowilibysmy o nieuturbionych benzyniakach, a nie TDI

Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul)

z tego wzgledu, ze to sa prawdziwe pelne syntetyki

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline???

Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki.

Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)??

ja torturuję olej tego producenta, jest ok :)

pre_pl dzięki, uspokoiłeś mnie, że wybór mój jest właściwy ;) pozdr

Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie pytanko mam w domu olej do silnika ale niewiej jakiej marki on jest czy jest taka mozliwosc zeby go zawiesc np do warsztatu gdzie olejie zmnienaja i maga pobrac probke tego oleju i sprawdziic co to za olej ???????????????

Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie pytanko mam w domu olej do silnika ale niewiej jakiej marki on jest czy jest taka mozliwosc zeby go zawiesc np do warsztatu gdzie olejie zmnienaja i maga pobrac probke tego oleju i sprawdziic co to za olej ???????????????

Raczej nie ma takiej możliwości.

Link to comment
Share on other sites

A co myślisz że na cząsteczkach oleju wybity jest producent?

Prędzej przebadają ci go na Politechnice.

Zawieś do zakładu ale w celu utylizacji.

Link to comment
Share on other sites

Co wypłucze? jakie uszczelnienia? chyba nagary i syf! I bardzo dobrze. A korzyści lepsze smarowanie, chłodzenie, trwałość itp, no nie wiem gdzie jeszcze można lepiej zainwestować w auto tak małą kwotę? No chyba że ktoś woli folię na szyby zamiast przez 5 lat lać full synt (po przeliczeniu różnicy-bo przecież i tak coś wlewać trzeba) A "magicy" z małych i dużych warsztatów niech się zajmą dokształcaniem w temacie olejów a nie powielaniem baśni. Pisałem już w moich postach o przejściu z minerała na full, a teraz jestem świeżo po trasie ok 2 tys autostrady, gaz cały czas na full choć z AHU za dużo nie wyciągnie (ok 180), auto nie zużyło oleju wcale! Tylko po zmianie przez pierwsze 2 tys poszło ok chyba 0,3 0,4 litra teraz mam spokój z dolewkami i wiem że silnik jest odpowiednio smarowany. Acha, a Valvoline też robi coś porządnego, ale w tej chwili nie pamietam dokładnie nazwy

Link to comment
Share on other sites

Kolego,nie ma co się denerwować,każdy ma swoje doświadczenia w tej dziedzinie,

co do Twoich 2000tys. po autostradzie,własnie przejechałem 10000tys. ( bez żartów) na pół syntetyku,dolałem w tym czasie niecałe 200"setki" oleju, nie zależy to od oleju, tylko od silnika w jakim jest stanie, jeśli "bierze" olej, to każdy będzie "brał", o do "magików", wolę być przy wymianie przy aucie,bo wiem co mi robią z autkiem; dla przykładu znajomy pracował w bardzo znanym ASO (nie audi) klient przyjeżdżał, oddawał autko, a mechanicy poczekali 40 minut i oddali z NIEWYMIENIONYM OLEJEM, więc dzieki, ale jednak wolę magików, którzy znają auto od "podszewki", a nie tylko podłączyć pod kompa,

Każdy napiszę to co wie, a czas zweryfikuje:-)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...