Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pojedyncze stuknięcie przy dodawaniu/odejmowaniu gazu 2.0 252


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

chciałbym zasięgnąć waszej opinii na następujący temat:

W moim A5 2.0 252km quattro s-tronic słyszę i czuję pojedyncze, głuche stuknięcie przy szybkim dodawaniu i odejmowaniu gazu. Jest to szczególnie wyraźne, gdy skrzynia jest w trybie ręcznym, zablokowana na 4, 5, lub 6 biegu. Sprawia to takie wrażenie, jakby w momencie dodawania gazu kasował się jakiś spory luz w układzie napędowym. Dodatkowo, ten problem wydaje się nie istnieć, kiedy silnik jest zimny.

Nie mam porównania z innym takim samym A4/A5, ale w innych autach nie spotkałem się raczej z czymś podobnym i do tego stopnia słyszalnym, nawet przy zdecydowanie większych przebiegach.

Czy u was jest podobnie? Czy raczej sugeruje to jakiś problem z poduszkami silnika, albo skrzyni?
W ASO oczywiście stwierdzili, że s-troniki tak mają...

Z góry dzięki za wasze opinie i porównania.

 

Opublikowano (edytowane)

Pewnie masz włączone wolne koło. Wyłącz w ustawieniach i zobacz czy dalej masz ten problem.?

07FC67A8-0A48-427F-8FF3-DD4DE4352ABA.jpeg

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

To jest ta funkcja, która zrzuca na luz, jak zdejmuje się nogę z gazu, prawda?

Mam to wyłączone. U mnie, tak jak pisałem, to uderzenie czuć jak skrzynia jest zablokowana na biegu i zdecydowanie wciskam, lub odpuszczam gaz.

Opublikowano (edytowane)

O tą funkcję chodziło bo przy niej czuć jak z luzu włącza bieg.  Przy wyłączonej wszystko jest OK. To zjawisko jest silniejsze na manualu czy w trybie auto tak samo? U mnie tylko występuje przy włączonym wolnym kole i dodawaniu gazu. Przy odejmowaniu jest OK. Mam 126k nalotu. Bez koła nic się takiego nie dzieje.

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

Zrobiłem małe śledztwo pod kątem poduszek silnika.

Moją uwagę zwróciła prawa strona. Tutaj poduszka jest zaraz pod turbosprężarką. Pomiędzy turbosprężarką a poduszką leży u mnie luźno coś co wygląda jak koc termiczny, który pewnie ma izolować cieplne poduszkę.

Wygląda mi na to, że u mnie został on przy jakiejś okazji położony źle, przez co turbosprężarka wypaliła sobie w nim dziurę, i izolacja poduszki stała się nieefektywna.

Poniżej zdjęcie z mojej komory silnika. Mógłbym prosić kogoś z was o zdjęcie tego samego obszaru w waszych 2.0 252?

DBDD676C-8F9E-4041-ACB0-A1FE61AD790D.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...