Bonk Posted May 13, 2020 Posted May 13, 2020 Witam, chciałbym zasięgnąć waszej opinii na następujący temat: W moim A5 2.0 252km quattro s-tronic słyszę i czuję pojedyncze, głuche stuknięcie przy szybkim dodawaniu i odejmowaniu gazu. Jest to szczególnie wyraźne, gdy skrzynia jest w trybie ręcznym, zablokowana na 4, 5, lub 6 biegu. Sprawia to takie wrażenie, jakby w momencie dodawania gazu kasował się jakiś spory luz w układzie napędowym. Dodatkowo, ten problem wydaje się nie istnieć, kiedy silnik jest zimny. Nie mam porównania z innym takim samym A4/A5, ale w innych autach nie spotkałem się raczej z czymś podobnym i do tego stopnia słyszalnym, nawet przy zdecydowanie większych przebiegach. Czy u was jest podobnie? Czy raczej sugeruje to jakiś problem z poduszkami silnika, albo skrzyni? W ASO oczywiście stwierdzili, że s-troniki tak mają... Z góry dzięki za wasze opinie i porównania.
vvalery Posted May 14, 2020 Posted May 14, 2020 (edited) Pewnie masz włączone wolne koło. Wyłącz w ustawieniach i zobacz czy dalej masz ten problem.? Edited May 14, 2020 by vvalery
Bonk Posted May 14, 2020 Author Posted May 14, 2020 To jest ta funkcja, która zrzuca na luz, jak zdejmuje się nogę z gazu, prawda? Mam to wyłączone. U mnie, tak jak pisałem, to uderzenie czuć jak skrzynia jest zablokowana na biegu i zdecydowanie wciskam, lub odpuszczam gaz.
vvalery Posted May 15, 2020 Posted May 15, 2020 (edited) O tą funkcję chodziło bo przy niej czuć jak z luzu włącza bieg. Przy wyłączonej wszystko jest OK. To zjawisko jest silniejsze na manualu czy w trybie auto tak samo? U mnie tylko występuje przy włączonym wolnym kole i dodawaniu gazu. Przy odejmowaniu jest OK. Mam 126k nalotu. Bez koła nic się takiego nie dzieje. Edited May 15, 2020 by vvalery
Bonk Posted May 19, 2020 Author Posted May 19, 2020 Zrobiłem małe śledztwo pod kątem poduszek silnika. Moją uwagę zwróciła prawa strona. Tutaj poduszka jest zaraz pod turbosprężarką. Pomiędzy turbosprężarką a poduszką leży u mnie luźno coś co wygląda jak koc termiczny, który pewnie ma izolować cieplne poduszkę. Wygląda mi na to, że u mnie został on przy jakiejś okazji położony źle, przez co turbosprężarka wypaliła sobie w nim dziurę, i izolacja poduszki stała się nieefektywna. Poniżej zdjęcie z mojej komory silnika. Mógłbym prosić kogoś z was o zdjęcie tego samego obszaru w waszych 2.0 252?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now