Panoramix34 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 (edytowane) Cześć, mam nietypowy problem. Pacjent to B7 po swapie z BGB FWD multi na BEX Q HER (inaczej mówiąc z 2.0 tfsi ośka na 1.8t q w manualu :P), zegary zostały z tfsi. W aucie jest problem z czujnikiem poziomu/temperatury oleju (G266). VCDS i VFIZ pokazują na zapłonie i biegu jałowym wartości w okolicach -50~-40. W trakcie jazdy wartość zmienia się. I teraz najciekawsze. Wartość wyświetlana jako temp. oleju zmienia się wraz z naciskaniem na pedał gazu, od ~-50 do ~+200 (przy maks. wciśnięciu). Sprawdzane na zapłonie i w trakcie jazdy. Dodatkowo, po włączeniu grupie 17 sygnalizacji poziomu oleju wyświetla się żółta konewka z napisem max (faktycznie, oleju jest ciut ponad stan). Wykodowanie czujnika (oil level sensor adaptation na 0) nie zmienia sytuacji z wartościami. Więcej, odpięcie kostki od czujnika nie zmienia sytuacji. Co sprawdziłem: -wiązka od czujnika do zegarów jest w porządku, rezystancja prawidłowa, napięcia na zasilaniu i pinie sygnałowym ok, masa ok, zwarcia do masy brak -odpięcie kostki z pedału gazu powoduje brak zmiany odczytu (tyle, że stoi na ~-50, nie pokazuje prawidłowej wartości) -odpięcie pinu sygnałowego czujnika z wiązki zegarów nie zmienia sytuacji (dalej naciskanie gazu zmienia wartość) -nie ma przebicia sygnału z wiązki pedału na wiązkę zegarów -przewód sygnałowy na 90% idzie bezpośrednio do zegarów, nie jest wpięty w ECU (te 10% to wiązka od czujnika do ECU, nie mam jak jej sprawdzić bez prucia peszli). Podsumowując - sytuacja jest taka, że zegary nie widzą sygnału z czujnika 266, zamiast tego widzą położenie pedału gazu. Ktoś ma jakiś pomysł? Edytowane 23 Sierpnia 2020 przez Panoramix34
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się