kriters2 Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 Witam, Po kilku miesiącach od wymiany pompy pomocniczej paliwa (tej pod podłogą) powrócił problem z odpalaniem auta. Wcześniej problem występował i diagnozą była właśnie pompa. Do tej pory zauważyłem, że dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem w celu odpalenia auta. Ostatnio zdarzają się momenty, że nie mogę odpalić wcale. Teraz wożę ze sobą komputer i interfejs - wystarczy uruchomić przy pomocy VCDS pompę pomocniczą, podpompować paliwo i auto odpala od razu. Stąd też moje przemyślenia, że problem występuje po stronie sekcji niskiego ciśnienia paliwa. Po odpaleniu silnik pracuje normalnie, ma moc i nie ma żadnych problemów. Pompa w zbiorniku, oraz pomocnicza pompa pod podłogą są nowe, filtr paliwa został wymieniony. Został również wymieniony zawór dozowania paliwa (N290) do przy pompie CR. Czy jest w obrębie obiegu niskiego ciśnienia paliwa (pomiędzy zbiornikiem a pompą CR) jakiś zawór zwrotny który zapobiega cofania się paliwa w przewodzie zasilającym? Wiem o istnieniu zaworu podgrzewania paliwa (tym przed pompą pomocniczą pod podłogą) i zastanawiam się czy on w jakiś nie pełni funkcji zaworu zwrotnego (jednokierunkowego). Sytuacja wygląda tak, jakby układ paliwowy się zapowietrzał i ratuje ją tylko procedura odpowietrzania (uruchomienie pompy poprzez VCDS). Czy jest jeszcze jakiś zaworek zwrotny przy pompie w zbiorniku paliwa? Mechanizm sterujący klapą gaszącą w dolocie (lub przepustnicą jak ktoś woli) jest sprawny i silnik dostaje powietrze - przy okazji spytam, czy on na wyłączonym silniku pozostaje otwarty czy zamknięty? Na forum znalazłem wiele teorii, między innymi: nieszczelne wtryskiwacze, uszkodzony zawór regulujący ciśnienie w szynie CR (N276), czujnik ciśnienia paliwa (G247), a nawet ktoś doszukiwał się problemu w rozruszniku, ale wtedy obstawiam, że miałbym problem z pracą silnika i osiągami. Tutaj problem polega tylko i wyłącznie na trudności z odpalaniem silnika. Dodatkowo od jakiegoś czasu jeżdżę z błędem P2906, więc przymierzam się do wymiany pierwszej sondy lambda, ale nie sądzę, żeby to miało większy wpływ na w/w problem. Poza tym żadnych błędów na VCDS. Jeśli ktoś mógłby podać mi jakieś wskazówki od czego zacząć, to będę wdzięczny. Pozdrawiam Was. Pompa pomocnicza 5 bar, filtr paliwa i zawór podgrzewania paliwa (ten na obydwóch gumowych wężykach paliwowych). Zawór podgrzewania paliwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się