Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z gałką od zmiany biegów


tomstat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowy tutaj wiec prosze o wyrozumialosc jesli temat nie w tym miejscu.

Od wczoraj jestem wlascicielem A4 quatro 1,8 z 1995 - 250 tys przebiegu. Wczoraj wracajac od sprzedajacego wszystko dzialalo wysmienicie (ok 100km), dzis z rana jadac do roboty nie moglem wrzucic wstecznego, nastepnie problem byl z 1, 2, 3 etc. Myśląc ze autyo jest na luzie zapalilem je ponownie, okazalo sie ze bylo na biegu (silnik drgnal i zgasl - normalka). Ogolnie drążek lata jak zyd po pustym sklepie. Odslonilem skorzany mieszek, w srodku jest drazek zakonczony kulą, calosc osadzona na czyms w rodzaju plytki, ktora jest totalnie luzna. Biegi nie lataja na kuli ale wraz z cala plytka na ktorej osadzono kulę. Nie ma tam zadnych srub trzymajacych plytke.

Zalamany jestem bo kupilem auto wczoraj, chce jechac na swieta a tu kicha. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie przejmuj, dokręcisz tą płytkę i wszystko będzie dobrze. Musisz odkręcić środkowy tunel z podłokietnikiem (w tym celu wyciągasz tylną popielniczkę i tam są dwie nakrętki na klucz 13 i przesuwasz fotele do tyłu i masz na łączeniu z boku dwie zaślepki, wyjmujesz je i wykręcasz po jednej nakrętce z każdej strony na klucz 8, dajesz ręczny do góry ściągasz osłonę ręcznego i tunel środkowy), wyjmujesz radio, wykręcasz dwie śrubki na klucz 8 które były schowane za panelem radia po bokach, wyjmujesz maskownicę, wykręcasz imbusem klimatronik (blaszki po bokach przykręcone śrubami imbusowymi które trzymają klimatronik), wyjmujesz go i wykręcasz cztery śrubki po bokach przedniego panelu na klucz 8, od strony kierowcy obok pedału gazu jest kolejna zaślepka a pod nią nakrętka 8, którą też wykręcasz, odkręcasz gałkę zmiany biegów, ściągasz mieszek i ściągasz przedni panel do góry i do siebie. Pod drążkiem masz matę wygłuszającą, którą ściągasz i wszystko widzisz. Przykręć tą płytkę i będzie ok. Chyba że odkręciły Ci się śruby do regulacji drążka zmiany biegów, to możesz to zrobić bez rozbierania tego wszystkiego. Jeśli opisałem coś nie tak to proszę mnie poprawić. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz poluzowaną "płytkę - pokrywę" to musisz działać jak kolega Pretor opisał pamiętając, że odległość od krawędzi obudowy przegubu kulowego do tej właśnie płytki wynosiła 37mm (kierunek: od drążka zmiany biegów do szyby przedniej) - tą odległość uzyskasz przez przesuwanie drążka wybieraka ("pręt" poniżej przegubu kulowego, nie jest to drążek skrzyni biegów), w taki sposób regulujesz w "kierunku" podłużnym.

Drążek powinien być w pozycji neutralnej na przeciw biegów 3-4 i jednocześnie odległości między obudową a ogranicznikiem kulistym powinna być taka sama - to regulacja w kierunku poprzecznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...