Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0T - podwyższone wolne obroty, wysoka lambda, drgania


PrideMK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

od już za długiego czasu walczę ze swoim B7 2.0tfsi i nie mam już pomysłu co go boli...

Mianowicie samochód:

- podnosi wolne obroty do ok 1000 na postoju - nie stale, czasem co każde zatrzymanie, czasem raz na ileś zatrzymań - nie ma reguły

- czasem po odpaleniu gdy obroty spadną do jałowych silnik wpada w wibracje - coś w stylu wypadania zapłonu

Oprócz tego nic się nie dzieje... nie czuć aby spadłą mu moc, aby w tracie normalnej jazdy cokolwiek się działo. Wszystko dotyczy tylko wolnych obrotów.

Błędy, które pojawiają się po kilkunastu km:

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle 
               P2187 - 004 -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 289686 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 812 /min
                    Load: 14.5 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 90.0°C
                    Temperature: 5.0°C
                    Absolute Pres.: 980.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

008825 - Leak in Air Intake System 
               P2279 - 002 - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100010
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 289690 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 849 /min
                    Load: 14.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 90.0°C
                    Temperature: 9.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

001287 - Idle Control System RPM 
               P0507 - 001 - Higher than Expected. - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100010
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 289690 km
                    Time Indication: 0

Próbowałem wyszukać dziurę w dolocie - bez efektu. Spróbowałem go zadymić - wpinając się zaraz za przepływomierzem i zatykając dolot przed przepustnicą - brak dymu gdziekolwiek. Chyba, że gdzieś w dolocie jest jeszcze jakieś połączenie / ujście przez które mógł uciekać dym?

Wymieniona odma, wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica, nowe świece, cewki (brak wypadania zapłonów).

Próbowałem również testowo pominąć odmę - odpiąć ją od kolektora i zasłonić wejście do dolotu - efekt ten sam jak z podłączoną odmą, czyli ją chyba można wykluczyć.

Niestety nadal nic...

Załączam też wykonane logi (3 bieg, od ok 2000 obrotów do odcięcia)

Zauważyłem, że silnik wpada w największą wibrację po wykasowaniu błędów (i adaptacji) - wtedy lambda skacze nawet na +27%. Po czasie jak się zaadaptuje to spada to średnio do wartości ok 7-11% na biegu jałowym (gdy obroty są poprawne), a gdy wpada w cykl podwyższonych obrotów to lambda skacze od ok plus 20% do -20%.

Koledzy.... jakieś pomysły? Bo ja już nie wiem jak to dalej ugryźć...

chart5.png

chart4.png

chart3.png

chart2.png

chart1.png

1.PNG

2.PNG

3.PNG

4.PNG

5.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...