Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie po przekładce automatu na manual


Pawcio88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy na forum i z góry przepraszam jeśli nie znalazłem tematu mianowicie opiszę mój problem

Posiadam A4 B5 1.9Tdi Ajm oryginalnie posiadała skrzynie tiptronic lecz uległa awari oddałem do mechanika który zmienił mi wszystko fajnie auto teraz się zbiera tylko nie zrobił nic w związku ze zmianą w komputerze czyli auto dalej widzi ze jest automat i świecą na fisie wszystkie litery od automatu i pokazuje błędy spowodowane brakiem automatu które są od skrzyni automatycznej, nie wiem czy mechanik odłączył komputer skrzyni ale napewno usunoł przekaźnik nr 53, stop świeci normalnie, wsteczny również auto normalnie się wkręca na obroty tylko problemy to wyczytałem że trzeba zmienić kodowanie z automatu na manual tylko posiadam od niedawna kabel i program Vag 3.12 po polsku lecz jestem w tym całkowicie zielony jakby ktoś był w stanie mi to wytłumaczyć od samego początku w co wejść gdzie i co jak wpisać byłbym bardzo wdzięczny 

Kolejny problem to coś schrzanili przy Airbag ponieważ ciągle świeci i nie da się błedu skasować a błąd jest od fotela kierowcy wtyczka siedzi a błedu nie da się usunąć 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

chociażby na youtube znajdziesz kilka poradników jak zacząć używać samego programu. Dobra dokumentacja jest do "VCDS", który jest bieżącą wersją tego samego oprogramowania, które posiadasz.

W przypadku tak starego dziada jak B5 potrzebnych jest tak na prawdę kilka podstawowych funkcji jak kasowanie błędów, kodowanie (a tych kodowań to jest też z 4 albo 5 różnych), adaptacja i podgląd bloków pomiarowych (przydatne do diagnostyki). Kabel za 20zł, jakiś VAG-KKL czy coś. Potem już tylko wybrać w programie odpowiedni port COM i można działać.

Bez problemu powineneś podejrzeć i skasować błędy w silniku i poduchach. Jak dojdziesz do tematu kodowań to znajdziemy poprawną wartość.