Jump to content

matmac

Pasjonat
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

5

About matmac

Informacje

  • First name
    Mateusz
  • Location
    Śląsk

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2000
  • Engine
    2.8 V6 30V
  • Engine code
    APR
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Tiptronic
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W A3 99 z fabrycznym alarmem miałem kiedyś taką sytuację, że alarm sam się włączył przez nie podłączony, cienki przewód brązowo jakiś tam (chyba niebieski) do radia nie fabrycznego. W fabrycznych radiach jest taki osobny pojedynczy, brązowy konektor, który się podłącza do obudowy. W każdym innym aftermarketowym radiu tego nie ma, więc jak zmieniałem radio to zostawiłem ten przewód w powietrzu. Po kilku latach, pewnej letniej nocy odpalił się alarm i już nie chciał przestać wyć pomogło podłączenie tego przewodu na stałe do masy. Sprawdź czy nie masz może czegoś takiego u siebie.
  2. Części od Meyle niby złe nie są, ale jeżeli chodzi o poduchy to nie ufałbym tak do końca. Kiedyś jedna mi się rozpadła, aluminiowa obudowa pękła na pół, silnik opadł, wydech darł o sanki i takie tam atrakcje... Niedawno sprawdzałem ile kosztują oryginały w ASO do 2.8 i zrobiło mi się smutno. Brałbym Lemfordera, ale nie produkują. Może jakieś Corteco?
  3. Ogólnie to na takie pytanie jest zawsze ta sama odpowiedź: tak, da się. Zapytaj lepiej jakim kosztem, ile to tysięcy złotych i ile tygodni roboty. Potem te dane pomnóż razy dwa i według mnie to będzie dopiero dobra odpowiedź. Odpowiedź na pytanie "czy mogę sobie na to pozwolić?" albo "czy temu podołam?".
  4. Aż nie chce mi się wierzyć, żeby ręcznej regulacji nie było, a tym bardziej, że spryskiwacze są. Sprawdź najpierw czy może nie masz u siebie w lampach silniczków i przewodów. Z tego co kojarzę to do przedliftowych lamp jest osobna wtyczka 3-pin do silniczków. Możliwe, że ktoś wyciągnął samo pokrętło. Jeżeli nie będzie nic, to nie bój żaby, układ jest mega prosty. Zasila się z tych samych bezpieczników co mijania, jest jeden potencjometr, dwa silniczki i kilka kabli, wszystko do kupienia za grosze. Mogę Ci wysłać schemat, jeżeli będzie potrzebny.
  5. Z tego co mi świta to potrzebne są trzy dłuższe - schowek i dwie z przodu w podsufitce. Cała reszta to nieco krótsze. Jakbym miał obstawiać, to na 80% 36mm i 39mm. Dwa lata temu wymieniałem i nie bardzo pamiętam. Aha, podświetlenie nóg i lampki w drzwiach to W5W, a z przodu i z tyłu w podsufitce są po dwie T4W, ale te z przodu mają odwrotnie polaryzację niż te z tyłu.
  6. Są nowe i jest szpan. "Mocniejszą iskrę" uzyskasz samym tym, że cewka będzie nowa. W sumie zależy jeszcze jaki 1.8T. Te najstarsze miały stary typ cewek i w tym przypadku można rozważyć zmianę na czerwone, czy czarne, byle nowsze, bo są bardziej niezawodne. Nie zapomnij też o świecach, bo to one pracują najbardziej. Można kombinować ze świecami jeśli coś tam podłubane przy silniku, ale przy seryjnym nie zyskasz nic oprócz kultury pracy (może..), więc lepiej zostać przy tym co producent poleca.
  7. Jaki filtr? Odpowiedź: nowy, czysty (441201511C) Dojście jest od spodu samochodu, tylko i wyłącznie. Spod podłogi dobierzesz się do pompy i pływaka, ale nie do filtra. Może jakoś się uda bez opuszczania baku, ewentualnie lekko go poluzować.
  8. Długi sygnał sygnalizuje awarię, krótki że wszystko jest ok. Chociaż ten krótki dźwięk na początku można wyłączyć. A co powoduje awarię? Podłączyć komputer i sam powie co mu jest. Uprzedzam pytanie - tak, można to diagnozować na piechotę, ale szkoda czasu i energii.
  9. To jest czujnik ciśnienia oleju. Do ALF ma numer 068919081D. Powinien mieć miedzianą podkładkę, w ostateczności dodatkowo uszczelnić go delikatnie jakimś dobrym silikonem, np. Dirko.
  10. Sorki, nie doczytałem dokładnie. Jeżeli tylko po wciśnięciu sprzęgła przestaje, to coś w samej skrzyni, ew. coś ze sprzęgłem. Tak czy inaczej raczej skrzynia musi z auta wyjechać.
  11. Ja bym obstawiał urwany przegub na półosi, lub wręcz ukręconą półoś.
  12. Pewnie już po fakcie, ale może komuś przyda się odpowiedź na przyszłość. Taka wymiana jest średnio opłacalna nawet jak robisz to samemu. Jest też droga, bo lista części jest długa i obejmuje drogie rzeczy. Zajmuje mnóstwo czasu, a jak nie robisz tego sam tylko zlecasz komuś, to koszty robocizny będą ogromne. Nie ma nawet sensu pochylać się nad szczegółową listą części, najważniejsze rzeczy: skrzynia biegów, wał, tylny most, półosie (jeżeli nie są takie same), wybierak od manuala, sprzęgło, pedał sprzęgła, przewody. Sama elektryka to nie jest skomplikowana sprawa, raptem kilka bitów do przekodowania, zmiana w obwodzie światła wstecznego i inhibitora rozrusznika. Reasumując: najlepiej to chyba poszukać innego auta z manualem. A jak ktoś bardzo chce, bo np. jest fanem A4 B5, i ma egzemplarz bardzo dobrze zachowany, to rozejrzeć się za dawcą i kupić go w całości.
  13. W przypadku 1.8T trzy tysie kosztuje sam silnik w dobrym stanie, a gdzie reszta auta? Zależy kto ma jakie wymagania, ale według mnie za obiecujący egzemplarz trzeba dać dwa albo lepiej trzy razy tyle. Wtedy jest szansa, że to jeszcze jakkolwiek opłaci się naprawiać (bo to, że jest bez wkładu to sobie możemy pożartować w przypadku 24-letniego auta ?) W przypadku V6 to pewnie chodzi o 2.6 12V. W sumie z tej dwójki za te pieniądze wziąłbym tego. Będzie palił więcej, ale to na gazie więc do przeżycia. Nie ma wielu skomplikowanych i drogich rzeczy, które są zepsute albo trzymają się na ostatnich nogach. Z drugiej strony 1.8T o wiele bardziej popularny, to i części tańsze. Aha - nie bój się przebiegu tylko stanu auta, bo to co tam na liczniku to akurat najmniej o nim świadczy.
  14. A tak jeszcze z ciekawości, wychodzi przez przednie drzwi, czy tylne?
  15. Jakbyś miał zdjęcie wlepki w bagażniku, tam jest kod tapicerki z jaką wyjechał z fabryki.
×
×
  • Create New...