Jump to content

matmac

Pasjonat
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

About matmac

Informacje

  • First name
    Mateusz
  • Location
    Śląsk

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2000
  • Engine
    2.8 V6 30V
  • Engine code
    APR
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Tiptronic
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kiedyś kupiłem auto z zatartym kompresorem. Kręcił się, ale wydawał odgłosy jak kartofle przesypywane do blaszanego wiadra i poszedł z niego brokat do układu. Wymiana kompresora, filtra-osuszacza, płukanie układu pomogło, klima działała przez kilka lat, aż sprzedałem.
  2. To wiem, że jak elementy gumowe to tylko Lemforder, ale oni już tulei na tył do quattro nie produkują. Zapasy magazynowe też wyszły, więc trzeba sobie jakoś radzić... Nie bardzo mi to leży, ale i tak nowe Meyle będą to lepsze od 20-letniej padliny. Z poliuretanem znowu mam taki problem, że nie umiałbym zrobić tylko kawałka zawiasu mieszając technologie, tylko od razu wymieniać wszystko od a do z. Mam wrażenie, że robiąc dolne wahacze na poliuretanie od razu walnie gumowa góra, a potem drążki, stabilizatory i ogólnie cała reszta, bo to też ma już swoje lata. To już trochę koszt generuje, a
  3. Skończyły mi się tuleje w tylnych dolnych wahaczach, najgorsze są te wewnętrzne, guma się rozwarstwiła. Chciałem to zrobić od razu, bo co tam tuleje - rzecz eksploatacyjna na tych naszych drogach, ale jest problem, bo nigdzie nie można ich dostać. W ASO koniec produkcji, jacyś rozpoznawalni producenci zamienników też nie za bardzo. Już chciałem kupować poliuretany, kiedy zauważyłem, że zestawy do B5 pasują też do 80 B4. Idąc tym tropem znalazłem zwykłe gumowo-metalowe tuleje do B4 z firmy Meyle. Na oko tylny zawias w 80 wygląda łudząco podobnie do tego od B5, niektóre części mają wręcz id
  4. Najwyraźniej to jest awaria elektromagnesu blokady wybieraka. Woda dostała się do niego i go ubiła. Trzeba rozebrać tunel żeby dostać się do mechanizmu wybieraka, zweryfikować i nabyć używane części. Nie będzie trudno, bo to raczej rzadko pada.
  5. Ja dzisiaj rozwiązałem swój mały problem. Najpierw myślałem, że skrzynia zdycha, bo zaczęła dziwnie pracować. Potem zorientowałem się, że to jednak silnik świruje, dziwne akcje odwala podczas jazdy, nagle zmienia obroty, mocno dusi jak odpuści się gaz. Chodził też nierówno na jałowym, czasami falował znacznie na zimnym. No i jak przełączał się na gaz i z powrotem to działy się cuda, korekty wywalało w kosmos. Dopiero po kilku dniach diagnozowania i gapienia się na silnik zauważyłem, że wężyk od podciśnienia spadł z czujnika od instalacji LPG, nie wiem jakim cudem, nie umiem sobie prz
  6. Minął rok, rozwiązałeś problem?
  7. Wygląda na nieszczelność w dolocie. Test wygląda tak: - silnik włączony, na biegu jałowym, rozgrzany do co najmniej 80 stopni celcjusza, - wyłączona klimatyzacja, wyłączone odbiorniki prądu (światła, radio, ogrzewanie szyb, itp.), - wrzucony P lub N (nie dotyczy skrzyni manualnej). W VCDS wchodzisz w bloki pomiarowe na blok 002 i obserwujesz pole numer 4 - zmierzona ilość powietrza przez przepływomierz. W warunkach jak powyżej powinna się mieścić w granicach 3-5 g/s. Jeżeli jest poniżej 3 to może świadczyć o nieszczelności w dolocie (zaciąga lewe powietrze). Na przykład u mni
  8. matmac

    Co to jest ?

    To by się zgadzało, bo według katalogu to jest tylko pod automat, w manualu nie występuje.
  9. matmac

    Jaki aku do ADP

    Porządny akumulator i dobre traktowanie.
  10. matmac

    Co to jest ?

    Podkładka dystansowa 056105303
  11. Wydech jest nieco inny, zbiornik paliwa, przewody paliwowe. Przednie hamulce w 2.8 chyba są nieco większe, tylne takie same. Licznik i cała jego wiązka. Takie pierdoły jak przewody ciśnieniowe od wspomagania kierownicy, bo pompa jest w zupełnie innym miejscu. To i tak wszystko jest ch*j w porównaniu do formalności xD. Jak masz baaaaardzo dużo czasu, wygodny garaż, traktujesz to jako hobby, to jest do ogarnięcia. Nie takie rzeczy ludzie w garażach robią. Natomiast jak trafisz na upierdliwą Grażynkę w wydziale, albo Janusza na SKP, to może być ściana nie do sforsowania. Może masz znajomości
  12. matmac

    Poduszki silnika.

    Spróbuj zmienić tylko ten grzybek z przodu silnika. On ma za zadanie tłumić ruchy silnika góra-dół przy ruszaniu, hamowaniu silnikiem, itp. Ona akurat jest najtańsza i najłatwiejsza w wymianie. U mnie wyglądała dobrze, a po wyjęciu rozpadła się na kawałki dosłownie, w plastik się zamieniła xD Jak to nie da żadnego efektu, albo niedostateczny, to wymieniaj dalej.
  13. matmac

    Jaki aku do ADP

    Możesz włożyć nawet i 70Ah, wcale nie będzie zły. Będzie po prostu zbytecznie za duży i może się nie ładować do pełna, a akumulatory nie lubią być nie w pełni naładowane, bo wtedy wyraźnie skraca się ich życie. 45Ah też dałoby radę, ale będzie bardzo intensywnie eksploatowany, jak na swoje parametry, i krócej pożyje (czyli na przykład 3 lata zamiast 6). Coś w przedziale 60-62Ah w obudowie L2 wydaje się optymalne. Jakby tak dwa razy do roku go dodatkowo naładować z prostownika do pełna i dbać to to, żeby nie stał głęboko rozładowany, to pożyje długo i szczęśliwie.
  14. ad. 1. Te przyciski są do zmiany biegów, po prostu zdublowane + i - z wybieraka. Taki pradziadek łopatek. ad. 2. To są skrzynie ZF 5HP19FLA, skrzynia hydrokinetyczna, nazwa handlowa grupy VAG Tiptronic (kodowa 01V). Oznaczenia DEY, DRK albo ETX (tylny most DAJ albo DRL). Znajdziesz to na naklejce we wnęce koła zapasowego, albo naklejce w książce serwisowej. Od niedawna zaczyna mi się dziać coś podobnego, tzn. czasami auto nie pełza po puszczeniu hamulca, albo bardzo słabo. Po dodaniu gazu jest zwłoka zanim napęd zacznie się przenosić i jest dość mocne uderzenie. Ogólnie mam wrażenie
  15. Silnik jest dobry, to mechanizm jest zatarty. Temat wałkowany dziesiątki razy, poszukaj tu na forum. A jak nie chce Ci się tego rozbierać i naprawiać to patrz na rocznik (przedlift, polift), a najlepiej to kup nowy mechanizm, bo używany będzie już albo wnet tak samo zatarty.
×
×
  • Create New...