karol.k1710 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Cześć, mam problem z Audi A3 8l 1.9tdi 110km a mianowicie przy 120 samochód łapie "odcine" i jedzie potem totalnie bez mocy. Po zaślepieniu EGR'a znowu odcielo przy 120 ale po zatrzymaniu sie i odpaleniu samochodu ponowie poleciał 140 i ciągną dalej. Dziś podczas robienia logów znowu odcieło. Zrobiłem logi dynamiczne bloku 011 i wstawiam poniżej zdjęcie i załącznik. Proszę o pomoc w szukaniu usterki. Tutaj jeszcze dodatkowo link w którym bedzie wszystko lepiej widać TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Log-303490km.txt LOG-01-011-xxx-xxx.CSV
goliat26 Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 (edytowane) Cześć. Mam u siebie identyczny problem z tym, że mój silnik to 90KM ALH (samochód taki sam). https://log.tunezilla.com/s/wfRvHhMg tak wyglądają moje logi robione na 3cim biegu z gazem w podłodze. Dochodzi do 4 tysięcy po czym łapie muła i do ponownego uruchomienia silnika jedzie bez doładowania (sprawdzane VCDSem - ciśnienie zadane i rzeczywiste doładowania = okolice 1000mbar). W momencie wystąpienia problemu dodatkowo pojawia się błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation. Turbina regenerowana około rok temu. Robiąc test sterownia turbiny VCDSem widać, że gruszka chodzi w zasadzie bez żadnych problemów i z normalną prędkością. Sprawdziłem też podciśnienie na gruszce i zmienia się wraz z otwieraniem i zamykaniem N75 przy teście VCDSem. Co prawda samo podciśnienie nie jest zbyt wysokie bo około -0,5 bara (pompa VACUM trochę już nie domaga) ale to nie powinno wpływać na przeładowanie gdyż to brak podciśnienia zmniejsza doładowanie. Do głowy przychodzą mi 2 rzeczy. 1. Zacinający się zawór N75 (chociaż dlaczego po ponownym uruchomieniu silnika miałby się odwieszać...) 2. Źle ustawiona sztanga turbiny z racji dużego przeładowania i stosunkowo późnego wstawania. W ostateczności zapieczone kierownice zmiennej geometrii ale w to raczej wątpię bo tak jak pisałem turbina dopiero rok po regeneracji, auto nie dymi a ja jeżdżę raczej dynamicznie więc turbina i jej zmienna geometria raczej pracują ciągle. Co myślicie, jakieś pomysły? Ktoś miał i rozwiązał podobny problem? Edytowane 31 Lipca 2021 przez goliat26
kubabkb Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 zrob logi grupy 10 i 8 jeszcze, ale widac ze turbo przeladowuje wymiec zawor na nowy( zawor nie jest drogi)
goliat26 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 4 godziny temu, kubabkb napisał: zrob logi grupy 10 i 8 jeszcze, ale widac ze turbo przeladowuje wymiec zawor na nowy( zawor nie jest drogi) Zawór zamówiłem właśnie wczoraj :). A te logi robić tak, że uruchamiać auto ponownie po każdym logowaniu (by moc i doładowaniu wróciło)?
goliat26 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Wymieniłem dziś zawór i zrobiłem 2 logi. Co dziwne... teraz turbina nie doładowuje. Link do logów: https://log.tunezilla.com/s/r1FcdoVV W ogóle, porównując te logi do poprzedniego loga, dlaczego w poprzednim logu procentowe otwarcie N75 nie spadało w momencie osiągnięcia maksymalnego doładowania? Logów kanałów 10 i 8 niestety nie udało mi się jeszcze zrobić. Złośliwość rzeczy martwych i rozładowany laptop... Postaram się je zrobić jutro.
goliat26 Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Zmagań ciąg dalszy... Uszczelniłem dziś króciec pompy vacum gdyż zobaczyłem, że miał małe luzy. Podciśnienie się co prawda poprawiło jednak nie zmieniło to nic w przebiegu doładowania. Zrobiłem dziś dwa kolejne logi po uszczelnieniu króćca: 1: https://log.tunezilla.com/s/10mbaDzH 2: https://log.tunezilla.com/s/xffGl8FS Zrobiłem też logi kanału 8 i 10. Kanał 8: https://log.tunezilla.com/s/A40OP85Q Kanał 10: https://log.tunezilla.com/s/sCBQP6W1 Wszystkie logi robione na tym samym odcinku drogi startując z tego samego miejsca itd. Ewidentnie czuć to "na plecach" jak w okolicy 3000 obrotów doładowanie spada (a co za tym idzie przepływ i dawka). Już kurde nie mam na to siły... Macie jakieś pomysły dlaczego tak może być?
kubabkb Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Opublikowano 5 Sierpnia 2021 wez wymiec jeszcze zawor N18 ja go wymienilem i pomoglo mi na niedoladowania tylko kup N18 a nie n75
goliat26 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Ale miałeś identyczne objawy czy coś? Bo tak wymieniać wszystko po kolei to trochę bez sensu :/.
kubabkb Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 tak mialem podobne objawy, do tej pory minimalnie mi drga na 5 biegu. ale naprawde juz delikatnie.
goliat26 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Mój przebieg doładowania teraz wygląda mniej więcej tak https://log.tunezilla.com/s/OwOatprO Trochę przeładowuje, trochę nie doładowuje :/. Tak się zastanawiam jakie znaczenie do tego ma N18. Bo sprawdziłem u mnie podciśnienie na gruszce turbo podczas jazdy i generalnie wygląda OK.
goliat26 Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Problemem okazały się jednak minimalnie przycinające się kierownice zmiennej geometrii. Temat można zamknąć :).
kubabkb Opublikowano 15 Sierpnia 2021 Opublikowano 15 Sierpnia 2021 czysciles turbo czy wymieniales na nowe?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się