wadiz Opublikowano 28 Grudnia 2021 Opublikowano 28 Grudnia 2021 Witam, od pewnego czasu w 8/10 przypadkach (jak wskazówka pokazuje magiczne 90 C, a czasem nawet jak nie jest zagrzany płyn) załącza są wentylator chłodnicy, który podczas gaszenia daje się usłyszeć - po zgaszeniu chodzi pół sekundy. Od razu po odpaleniu auta, albo przekręcenia na zapłon nie słychać, żeby już się załączał. Auto jest wyposażone w DPF, wiem o tym, że podczas procedury wypalania może się załączyć wentylator, ale oprócz tego zmienia się dźwięk silnika, momentalne spalanie etc. Co do stanu chłodnicy nie jest jakaś zabrudzona, sam płyn (w całości był wymieniony w zeszłym roku) i od tamtej pory znajduje się blisko pola "max" (bez dolewek). Rozumiem w lecie, ale w zimę, żeby wentylatory chodziły kiedy płyn osiągnął dopiero 90 C, a olej w silniku nie osiągnął temperatury roboczej? Olej w silniku lany zalecany prze producenta (jest stan). Również w zeszłym roku był wymieniony termostat (od nowości był Audi). Dodam również, że silnik też był po remoncie (głownie po czyszczeniu z nagaru i zapierścieniowaniu). Nigdy temperatura nie wyszła za środek przedziałki (90C) zero komunikatów komputera dźwiękowych czy wizualnych typu: wysoka temperatura. Dodam również, że był nie raz podłączany do komputera ale błędów nie było - tym bardziej w lecie normalna sprawa, że wentylator się załącza... Tak powinno być w tym modelu, czy to jakaś usterka?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się