Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co dalej?


Teltow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. 

Wykres mojej zabawki, 3,0 Tdi ,  2010r. manual, turbina Perona, IC Wagnera, wieksze wtryski ale zachowana pelna ekologia. Co byscie dalej proponowali? Troche obawiam sie wyrzucenia ekologii ale czy bedzie duzego dymka puszczal? Jakie macie doswiadczenia? 

Pozdrawiam. 

IMG-20220108-WA0000.jpg.d9cf2bda081a349f9d67000b976cc07a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz wydech ?

P.S. Ponad 700 Nm , to już jedzie może dojdzie jeszcze 'kilka 'Nm  w ekologicznej wersji i na tym koniec. Swoją drogą różnica bedzie niewielka a auto już 'jedzie' sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dekiel 13 napisał:

Jaki masz wydech ?

P.S. Ponad 700 Nm , to już jedzie może dojdzie jeszcze 'kilka 'Nm  w ekologicznej wersji i na tym koniec. Swoją drogą różnica bedzie niewielka a auto już 'jedzie' sprawnie.

Wydech oryginal. Wyrzucilbym ekologie ale obawiam sie zadymienia. Caly czas sie waham. Drugi problem to skrzynia. Poki co nikt nie ma pomyslu czym ja zastapic bo sporo blokuje auto ale tez musialaby przeniesc spory moment. Auto juz sprawnie jedzie ale wiesz jak to jest. Jak zaczynasz grzebac to zawsze czegos brakuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić przelot za katem i też bedzie ok. Ja mam tak , w moim starym AVFie , 2,5 cala z kwasówki , rezonator zamiast środkowego i dwa końcowe z rs4. Wszystko made in MG motorsport. Powyżej 2,5 obr  zaczyna się odzywać a i na postoju ładnie mruczy.

Tylko że wydechem ulżysz turbo zyskasz parę Nm ale szybko Ci się znudzą. Przy ponad 700Nm nawet ich nie odczujesz a myślę że ok 30-40Nm mógłbyś zyskać.

Co do skrzyni , właśnie - nawet jakbyś znalazł wystarczająco mocną pozostaje kwestia jej dopasowania do silnika i reszty napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dekiel 13 napisał:

Możesz zrobić przelot za katem i też bedzie ok. Ja mam tak , w moim starym AVFie , 2,5 cala z kwasówki , rezonator zamiast środkowego i dwa końcowe z rs4. Wszystko made in MG motorsport. Powyżej 2,5 obr  zaczyna się odzywać a i na postoju ładnie mruczy.

Tylko że wydechem ulżysz turbo zyskasz parę Nm ale szybko Ci się znudzą. Przy ponad 700Nm nawet ich nie odczujesz a myślę że ok 30-40Nm mógłbyś zyskać.

Co do skrzyni , właśnie - nawet jakbyś znalazł wystarczająco mocną pozostaje kwestia jej dopasowania do silnika i reszty napędu.

No wlasnie tu jest problem bo wyrzucajac ekologie, wstawiajac przelot itd. musialbym cos wymyslec ze skrzynia. Musi isc w komplecie bo ta juz duzo wiecej nie uciagnie. Licze, ze ktos tutaj bedzie mial jakis pomysl. Tym wiekszy jest problem, ze jestem zwolennikiem manualnych skrzyn. Chlopaki na warsztacie mysleli juz nad automatem ale nie chce i pozostal problem skrzyni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za katem ekologia zostaje jak najbardziej. Właśnie  kat czy DPF   /jak jest/ oczyszczają spaliny , pozostałe tłumiki tłumią właściwie falę dżwiekową chociaż maja też wypełnienie z wełny mineralnej / nawet przelotowe/. Ja mam auto na norweskich blachach więc też muszę mieć ekologiczne , po wymianie wydechu byłem na badaniu dymomierzem  z ciekawości / innej możliwości sprawdzenia spalin w PL nie ma/ i jest wszystko elegancko jak z fabryki.

Tak więc jak chcesz możesz podziałać z wydechem ale to niewiele da. Pozostaje skrzynia.

Może zarzuć temat na Racing Forum tam są pasjonaci z mocnymi autami i może znajdą pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, dekiel 13 napisał:

Za katem ekologia zostaje jak najbardziej. Właśnie  kat czy DPF   /jak jest/ oczyszczają spaliny , pozostałe tłumiki tłumią właściwie falę dżwiekową chociaż maja też wypełnienie z wełny mineralnej / nawet przelotowe/. Ja mam auto na norweskich blachach więc też muszę mieć ekologiczne , po wymianie wydechu byłem na badaniu dymomierzem  z ciekawości / innej możliwości sprawdzenia spalin w PL nie ma/ i jest wszystko elegancko jak z fabryki.

Tak więc jak chcesz możesz podziałać z wydechem ale to niewiele da. Pozostaje skrzynia.

Może zarzuć temat na Racing Forum tam są pasjonaci z mocnymi autami i może znajdą pomysł.

Dzieki za namiary. Wrzuce tam posta, moze ktos, cos wymysli.  Najpierw musze znalezc rozwiazanie na skrzynie i dopiero wymienie wydech. Sporo blokuje i dostaje za duze temp. Na dzwieku mi nie zalezy, to autostradowe auto do zabawy i pokonywania km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech już dawno powinieneś mieć. Turbo bedzie miało lżej i EGT spadnie. Zapewne odpowiednie zegary masz aby monitorować parametry silnika przy tej mocy.

Po wymianie wydechu na wolnych słychać z tyłu ,że pod maską nie ma serii. Na autostradzie auto daje innym do zrozumienia że nadjeżdżasz i należy zjechać na prawy ale wszystko w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, dekiel 13 napisał:

Wydech już dawno powinieneś mieć. Turbo bedzie miało lżej i EGT spadnie. Zapewne odpowiednie zegary masz aby monitorować parametry silnika przy tej mocy.

Po wymianie wydechu na wolnych słychać z tyłu ,że pod maską nie ma serii. Na autostradzie auto daje innym do zrozumienia że nadjeżdżasz i należy zjechać na prawy ale wszystko w normie.

Zegarow nie mam. Chodzi o kontrole policyjne. Monitoruje tylko przez ODB, niestety. Wydech wymienie razem ze skrzynia o ile cos znajde a jak nie, to mozliwe, ze zaczne cos inny projekt. Dziekuje za info, porady i pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...