Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przegrzewanie się koła


Damianos91

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry.

Mam problem z lewym tylnym kołem, otóż strasznie się grzeje. Wymieniłem w nim zacisk, bo tamten nie odbijał, ale teraz jest jeszcze gorzej, bo felga jest strasznie gorąca. Byłem u mechanika i niby wszystko ładnie odbija, więc nie wiem co może być przyczyną. Łożysko niby cale, więc może jakieś pomysły?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, ale prawy tył. Po zdjęciu koła na trasie zauważyłem, że dźwignia ręcznego w zacisku nie cofnęła się do oporu - ok 10 mm. Cofnąłem młotkiem i zdjąłem linkę. Było lepiej. Wymieniłem zacisk. Koło na lewarku obracało się luźno, ale do pierwszego zahamowania. Pchnięte wykonało tylko 1/4 obrotu. Wymieniłem 2 linki ręcznego (chyba niepotrzebnie) ale nic nie dało. Podobnie jak wymiana jarzma. Pozostało tylko wymienić tarczę (była porowkowana po obwodzie) - jedna całość z piastą + łożyska i zimmering. Czyli wymieniłem wszystko i koło zakręcało się o 1 obrót, gdy drugie - 3 obroty. Po 10 km tarcza grzała się do ok. 70 oC, gdy LT tylko 25 oC. Kilka razy odpowietrzałem układ, w tym VAG-iem pompę ABS - nic nie zmieniło. Uznałem, że musi się dotrzeć. Pojechałem w trasę ok. 1000 km. Grzało się coraz mniej, a po powrocie dało się zakręcić już o 1 i 1/3 obrotu. Nadal jest cieplejsze ok 20 stopni od sąsiada, ale już nie ma co wymieniać i do dziś nie znam przyczyny powyższego. Wydaje się, że tłoczek zacisku nie cofa się dostatecznie po hamowaniu, no ale nowy? Nie jest zapieczony, bo się obraca lekko. Tyle na ten temat, nie wiem, czy coś pomogłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, cetyr napisał:

Miałem podobnie, ale prawy tył. Po zdjęciu koła na trasie zauważyłem, że dźwignia ręcznego w zacisku nie cofnęła się do oporu - ok 10 mm. Cofnąłem młotkiem i zdjąłem linkę. Było lepiej. Wymieniłem zacisk. Koło na lewarku obracało się luźno, ale do pierwszego zahamowania. Pchnięte wykonało tylko 1/4 obrotu. Wymieniłem 2 linki ręcznego (chyba niepotrzebnie) ale nic nie dało. Podobnie jak wymiana jarzma. Pozostało tylko wymienić tarczę (była porowkowana po obwodzie) - jedna całość z piastą + łożyska i zimmering. Czyli wymieniłem wszystko i koło zakręcało się o 1 obrót, gdy drugie - 3 obroty. Po 10 km tarcza grzała się do ok. 70 oC, gdy LT tylko 25 oC. Kilka razy odpowietrzałem układ, w tym VAG-iem pompę ABS - nic nie zmieniło. Uznałem, że musi się dotrzeć. Pojechałem w trasę ok. 1000 km. Grzało się coraz mniej, a po powrocie dało się zakręcić już o 1 i 1/3 obrotu. Nadal jest cieplejsze ok 20 stopni od sąsiada, ale już nie ma co wymieniać i do dziś nie znam przyczyny powyższego. Wydaje się, że tłoczek zacisku nie cofa się dostatecznie po hamowaniu, no ale nowy? Nie jest zapieczony, bo się obraca lekko. Tyle na ten temat, nie wiem, czy coś pomogłem?

Bardzo Pan pomógł, bo przede wszystkim poświęcił mi Pan czas na odpisanie. Będę dalej obserwował, bo dziś zauważyłem że jest zdecydowanie chłodniejsza niż na samym początku.

Dziękuję za odpisanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...