Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lekki szerpanie, tryb awaryjny w 1.9 bke


dandaniel030

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, szukałem podobnego tematu i jeśli chodzi o tryb awaryjny znalazłem dość dużo informacji, postanowiłem jednak napisać temat ze względu na to iż u zadziało się odrobinę inaczej.

Do rzeczy. 

Od kilku dni gdy rano jeździłem do pracy, po odpaleniu silnika(1.9 TDI o oznaczeniu bke) i przy ruszeniu zwróciłem uwagę że coś się zmieniło i nie jest chyba tak jak powinno być, mianowicie po wrzuceniu pierwszego biegu, w momencie kiedy auto rusza jeszcze na półsprzęgle wszystko wydaje się w normie, ale ostatnia faza puszczania sprzęgła nie jest już tak "gładka" jak była zawsze, teraz odczuwam lekkie szarpniecie, coś jakby nagły spadek odbrotów, choć lepszym porównaniem jest sytuacja, w której próbujesz ruszyć z zaciagnietym hamulcem recznym, poniewać ten objaw kilkukrotnie wymusił na mnie sprawdzenie czy reczny nie jest zaciagniety, nie jest, nie był, a auto przy ruszaniu zachowuję się dość dziwnie, nie potrafię tego lepiej opisać. Dodam ze jakies pol roku temu było wymienione sprzegło i dwumasa, i od tamtej pory samochodem jezdziło sie znakomicie, aż do teraz. Dziś wyjeżdzając z pracy miałem takie przeczucie że coś jest źle, silnik jakoś mniej żwawo wstawał, od tej myśli nie przejechałem nawet kilometra gdy nagle silnik wskoczył w tryb awaryjny, bo chyba tak sie to nazywa, obroty utrzymane na poziomie 1200, brak reakcji na gaz, migajaca kontrola swiec żarowych oraz druga swiecąca stale, ta z trójkątem z wykrzyknikiem w środku. Zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik, po uruchomieniu ponownie przez chwile działal w miare normalnie, dalo sie wcisniac gaz i podniesc obroty, ale po ruszeniu z miejsca problem pojawil sie na nowo. Nie jestem specem w dziedzinie mechaniki, lubie sam cos pogrzebac ale nie jestem w stanie rozwiazac sam tego problemu, jutro pewnie udam sie do mechanika ale chciałem sie troche dowiedziec zeby nie zrobił mnie w balona. W swoich domysłach pomyslałem ze to moze cos z wtryskiwaczami, bo skad ten brak plynnosci przy ruszaniu z jedynki, chyba turbina na poziomie 1000 obrotow nie ma za duzo do rzeczy, bo tak nisko nie wstaje. Dodam że gdy właczył sie tryb awaryjny, w tym samym momencie zaparowała przednia szyba, co było dość dziwnym objawem. Proszę o odpowiedź, każdy komentarz bedzie dla mnie bardzo pomocny, z góry dziekuje i pozdrawiam

306588029_3351643321785830_4528441456164749374_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ktoś bedzie miał kiedyś podobny problem to jednym z kłopotów może być też czujnik położenia pedału gazu. Byłem na diagnostyce i pan stwierdził że to na pewno nie egr, przepływomierz też wykreślił z listy,  wykluczył też problem z turbiną a na moje pytanie odnosnie wtryskiwaczy też raczej zaprzeczył.  Zdemontowałem swój żeby go wyczyścić, okazuję się że jest dość mocno wytarty, zamówiłem nowy, po czyszczeniu wydaje się być lepiej aczkolwiek nie ufałbym mu aż tak mocno, stąd decyzja o zakupie nowego. Jak wymienię dam znać czy coś to dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...