Jump to content
IGNORED

[B7 BFB] Chrobotanie silnika


Go to solution Solved by Lemaa,

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, 

 

od jakiegoś tygodnia słyszę dziwną pracę silnika. Dźwięk ten pojawia się najczęściej na rozgrzanym silniku (na zimnym muszę się jeszcze wsłuchać) podczas gwałtownego i krótkiego dodawania gazu oraz na niskich obrotach 2 biegu. Na niskich obrotach 3 biegu również, ale mam wrażenie, że mniej. Dodatkowo podczas odpalania samochodu mam wrażenie, że dźwięk ten jest słyszalny przez ułamek sekundy, ale "zlewa" się z resztą silnika, który w momencie startu nie należy do najcichszych. Najdziwniejsze również jest to, że pojawia się losowo na zakrętach oraz nawet podczas zmiany pasa ruchu :wallbash: (Zapewne jest to związane z gwałtownym przyśpieszeniem z niskich obrotów). Równolegle z tym dźwiękiem pojawił się również błąd na FIS - żółta ikonka oleju i napis SENSOR. Błąd ten pojawia się losowo i tak samo losowo znika. Jedyne co zauważyłem to to, że błąd ten pojawia się najczęściej podczas zwalniania/startowania np. ze skrzyżowania oraz znika w tych samych okolicznościach - tzn. podczas zwalniania/startowania. Ma również skłonności do pojawiania się na prostej drodze, ale w tym przypadku znika dopiero gdy się zatrzymam.

 

Oleju nie ubywa ani kropelki od momentu jego wymiany, ładnie trzyma MAX stan. Nie pojawił się jeszcze czerwony komunikat o spadku ciśnienia oleju.

Na VCDS poza błędem czujnika oleju G266 nie pojawił się żaden błąd w sekcji silnika. 

 

Link do nagranego dźwięku:

  

Żółty błąd SENSOR na VCDS (pojawił się dzień przed wymianą trójnika wody):
error.JPG.0e36edbe5a2d59b5d74bfc751d6bca8c.JPG

 

Podczas ostatnich 2 tygodni były przy samochodzie robione następujące rzeczy:

- wymiana całego wydechu - tłumik środkowy oraz 2 końcowe. (Był już dziurawy jak ser szwajcarski)

- wymiana króćca wody wraz z oringami, który jest na tyłach bloku. Był już pęknięty i miałem wyciek płynu chłodniczego. 

 

+ Ostatnia wymiana oleju LM Synthoil High Tech 5W40 wraz z olejem filtr oleju MANN W940/66 miała miejsce 2 miesiące temu (2 300km temu). Olej wymieniam wraz z filtrem co 10tyś km.

Miska nie była nigdy przeze mnie zwalana i smoku nie czyściłem.

 

+ Wymiana samego sprzęgła (bez dwumasy) - 3 lata temu (52 186km temu). Mechanik na tamten czas stwierdził, że dwumas jeszcze polata i nie ma sensu wymiany.

Mam wrażenie, że od jakiegoś dłuższego czasu samochodem za mocno buja gdy np. po trasie zatrzymam się na skrzyżowaniu. Odczuwalne są drgania pojazdu.

 

+ Wymiana kompletnego zestawu napinacza łańcucha rozrządu FEBI - 14 686km temu

 

+ Wymiana świec NGK PFR6Q - 15 300km temu

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam,

Karol.

Edited by Lemaa
  • Solution
Posted (edited)

Usterka zlokalizowana i naprawiona. Wymieniony został przewód odmy odpowietrzającej skrzynię korbową, znajdujący się pod kolektorem ssącym. Był pęknięty i dziura generowała takie dźwięki.

Błąd czujnika poziomu oleju nie ma z tym nic wspólnego. Totalnie odrębny temat.

Temat do zamknięcia.

 

Pozdrawiam,

Karol

Edited by Lemaa

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...