Jump to content

Lemaa

Pasjonat
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About Lemaa

Informacje

  • First name
    Karol
  • Location
    Bydgoszcz

Car

  • Car model
    A4 B7
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2006
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    BFB
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

279 profile views
  1. Lemaa

    Duże spalanie LPG??

    Jestem na świeżo z tematem wycieku gazu. Dla zainteresowanych link do tematu poniżej. Uwierz mi, że wyciek jest słychać oraz czuć. To drugie zapewne wychwycisz jako pierwsze. Plusem dla Ciebie również jest fakt, że mamy teraz zimę i przy niższych temperaturach gaz zamienia się w "białego grzyba", który osadza się na instalacji. Poniżej zamieszczam link do filmiku, przedstawiający wyciek gazu, z którym na szczęście już się uporałem.
  2. Tak jak przeczuwałem - wymieniłem świece na NGK PFR6Q i samochód jeździ normalnie. Przełącza się ładnie na gaz w każdej temperaturze, dodatniej bądź też ujemnej . Dziękuję wszystkim za pomoc Pozdrawiam!
  3. Sprawdzę temperaturę w momencie gdy osiąga 35stopni i w teorii przechodzi na gaz. Szarpanie (dławienie) występuje tylko i wyłącznie podczas jazdy, także może być ciężko dotknąć go dłonią. Gazownika od razu nie będę zmieniać, nie jest aż taki zły. Co do świec, to już do mnie jadą, zamówiłem NGK PFR6Q. Rozumiem, że "zimny VAG" oraz "zubożanie na zimnym" to normalna opcja sterownika LPG i wystarczy to tylko włączyć/wyłączyć? Zważając na fakt, że mam jeszcze gwarancję to wolę żeby to zrobił gazownik. Idą dalej tym tematem - jaki interfejs wystarczyłby do podglądu głównych parametrów i dokonania podstawowych czynności w instalacji, chociażby takich jak "zimny VAG"?
  4. Witam, pacjent: Audi A4 B7 1.8T BFB 163km 2006r. Instalacja LPG: STAG 4 Q-BOX BASIC / Reduktor: AC R01 RED/ BARRACUDA Wszystkie filtry wraz z olejem wymienione dnia 23.09.2019. Od tej pory zrobiłem 4 000km. Przejechane w sumie na instalacji LPG: 19 000km Problem pojawił się dokładnie 31.12.2019 podczas drogi na zabawę sylwestrową. Podczas jazdy, chwilę po rozgrzaniu samochodu do 35 stopni samochód zaczął szarpać i każde dodanie gazu kończyło się jakby dławieniem się silnika. W konsekwencji zatrzymałem się na poboczu, uruchomiłem samochód i w momencie przejścia z benzyny na gaz samochód momentalnie zgasł. Problem ten pojawia się do tej pory, ale nie zawsze! Zauważyłem, że ma to duży związek z temperaturą na zewnątrz, jeżeli noc była "w miarę ciepła", tzn. więcej jak np.7 stopni to samochód przełącza się na gaz normalnie, natomiast przy 5 i mniej problem wraca. Są momenty, że wszystko chodzi prawidłowo, a nieraz szarpanie ustaje dopiero przy rozgrzaniu silnika do 70 stopni, a nawet 90. Kilka dni po sylwestrze w samochodzie i dookoła niego strasznie było czuć gazem. Okazało się, że opaska na wtryskiwaczu puściła co spowodowało wyciek gazu, co pokazuje zdjęcie poniżej. Dokręcenie opasek zażegnało problem wycieku i zapachu, ale nie szarpania. Filmik do wycieku gazu: https://photos.app.goo.gl/RVNTvG7QmCezcuHB7 Byłem z tym problemem niedawno u gazownika i nie widział żadnych błędów, mapa ustawiona idealnie. Do dnia dzisiejszego jeżdżę na zasadzie: jak szarpie to czekam na rozgrzanie się silnika i jeżdże na PB, a po jakimś czasie przełączam się na LPG. Do gazownika, który zakładał mi gaz jestem umówiony na "diagnozę" dopiero na 21.01, ale do tego czasu wolę coś sam wykminić. Do napisania tego tematu skłoniło mnie dzisiejsze zdarzenie, a mianowicie podczas wyhamowywania samochodu na biegu z wysokich obrotów strzeliło mi w rurze wydechowej. Dodam, że świec od czasu zakupu nie wymieniałem i nie wiem tak szczerze jaki jest ich aktualny stan. Za wszelką pomoc - dziękuję Pozdrawiam, Karol EDIT. WYMIANA ŚWIEC NA NGK PFR6Q POMOGŁO EDIT2. Wymiana świec, owszem, pomogła (zauważalne mniejsze spalanie i lepsza praca silnika), ale jak się okazało, nie było to źródło problemu. Po wizycie u gazownika okazało się, że miałem uszkodzony czujnik ciśnienia gazu. Wadliwy element powodował nadmierny (ew. "nieodpowiedni", nie znam się aż tak) wzrost ciśnienia w układzie, przez co puszczały wężyki i dochodziło do wycieku gazu. Przy podłączeniu instalacji pod komputer i spuszczeniu całego gazu (aż do zaworu), czujnik pokazywał ciśnienie w instalacji ~1bar, a powinno zejść do 0. Już wtedy było wiadome, że jest coś nie tak z ciśnieniem. Symptomem uszkodzonego, wspomnianego wcześniej czujnika okazał się być również fakt, iż gdy skończył się gaz w butli to komputer automatycznie NIE przełączał na benzynę, tylko dochodziło do szarpania samochodem. Instalacja na podstawie pomiaru poziomu ciśnienia myślała, że gaz wciąż znajduje się w butli, a tak naprawdę była już pusta. Gazownik dodał, że czujnik bardzo rzadko się psuje, a jak już dojdzie do usterki to komputer zazwyczaj wywala błąd. W moim przypadku błąd takowy nie wyskoczył, co tylko nieznacznie wydłużyło lokalizowanie usterki. Dodam, że nowy czujnik to koszt około 250zł, a na części mechaniczne do mojej instalacji są 2 lata gwarancji. Po zmianie czujnika ciśnienia gazu wszystko wróciło do normy. Może komuś kiedyś to pomoże. Pozdrawiam.
  5. Cześć, niestety, ale problem cały czas występuję. Byłem u mechanika i potwierdził zdanie typka od klimatyzacji, jakoby zawory Denso montowane w AUDI były pancerne. Prędzej klęknie sprężarka, sprzęgło aniżeli właśnie ten zawór. Zdarzyło mu się wyczyścić zawór z syfu, ale nigdy wymienić na nowy. Ze wspomnianym wcześniej mechanikiem podpiąłem zawór "na krótko", zachowanie klimatyzacji oraz pomiary prądowe były identyczne - 0,064A. Sposobem tym, po raz drugi wykluczyliśmy uszkodzony zawór w sprężarce. Dwie opcje jakie pozostały to: przejrzeć wiązkę jaka dociera do kostki podpinającej zawór oraz cały panel klimatronika. Jeżeli starczy mi czasu to panelem będę chciał dzisiaj się zająć, a na środę jestem umówiony z mechanikiem na przejrzenie instalacji. W czwartek na pewno "coś" się już wyjaśni.
  6. Nie wymieniałem. Zanim go wymienię to muszę być na 100% pewny co robię. Zawsze jeszcze jest możliwość zwrotu towaru. Tego nie sprawdzałem, nawet nie przyszło mi takie coś do głowy. Na co zwrócić uwagę, co powinienem usłyszeć i w jakim momencie ? Jutro zajmę się tematem. Kwestia wiązki bardzo mnie dręczy. Wszystko wygląda naprawdę bardzo dobrze, nie mam serca tego wszystkiego rozwalać, rozcinać i robić popeliny... Dziękuję za ładną lekturkę do poduszki
  7. Mały update. Kupiłem zawór ciśnienia, pojechałem z nim do typka od klimatyzacji i usłyszałem, że te zawory od DENSO, montowane w Audi są niezniszczalne, że podczas jego całej kariery nie zdarzyło mu się wymieniać ani jednego wadliwego zaworu ciśnienia. Sprawdził oporność na nowym zaworze - 11,8[Ohm], czyli tyle ile powinno być. Sprawdził na moim - 11,5[Ohm], czyli również tyle ile powinno być. Czytałem trochę i widełki to 10-12[Ohm]. Wszystko wygląda "normalnie i dobrze". Sprawdził stan sprzęgła i również jest sprawne, nie jest zerwane, ani nic z tych rzeczy. Jedna rzecz mnie zaintrygowała podczas dzisiejszych oględzin. Po odłączeniu zaworu N280, VCDS cały czas otrzymuje od niego informacje. Do wglądu zamieszczam nowy filmik, który przedstawia zaistniały stan. Może ja czegoś nie rozumiem ? Nie wiem już sam. Kolejnym krokiem będzie chyba wymiana czujnika ciśnienia G65 oraz sprawdzenie stanu przewodów. Fakt, że wszystkie kable są takie "ładnie" wszędzie pozapinane, umieszczane w koszulkach wraz innymi kablami trochę mnie odstrasza... LINK DO FILMIKU
  8. Przyjrzałem się tej kwestii i faktycznie występują dwa rodzaje (może i więcej) wtyczek zaworu kompresora klimatyzacji. Sprężarka w mojej Audi wygląda na oryginalną, nie wydaje mi się, żeby pochodziła ona z innego samochodu, mogę się mylić. Jestem gotowy do zakupu zaworu i jego wymiany, ale nie wiem w której wersji. Bardziej przemawia do mnie wersja z bezpośrednio wbudowanym kabelkiem aniżeli z wtyczką. Sugeruję się tym co mam aktualnie w samochodzie. Teraz pytanie: Czy jest jakiś spec i znawca, który wypowie się na temat zaworu ? Czy sprężarki DENSO 6SEU14C występowały z dwoma rodzajami zaworów i czy "rodzaj wtyczki" ma w ogóle jakiś znaczący wpływ ? Na załączonych zdjęciach można zauważyć, że konstrukcja zaworu jest inna.
  9. Gość od klimatyzacji zapewnił mnie, że sprężarka jest sprawna oraz układ jest nabity w czynnik. Przez ten fakt, łudzę się, że sprzęgło nie jest zatarte i wszystko jest z nim w porządku. Może to głupie pytanie, ale co to jest pasek sprzętu ? Chodzi Tobie o pasek rozrządu ? W wolnej chwili zajrzę jaki jest stan sprzęgła, a dopiero po tym przejdę do czujnika. U mnie wtyczka też jest blisko sprężarki. Jest ona wciskana w taką jakby podkówkę, który przymocowana jest do sprężarki. Przewód ze zdjęcia wychodzi z zaworu, idzie do wtyczki, a następnie wchodzi w otulinę, w której znajdują się dwa inne przewody. Wolałbym tego nie rozwalać, nie wydaje mi się, żeby usterka była po stronie okablowania, wszystko na oko wygląda w porządku. EDIT: Rozumiem, że objawem zatartego, zerwanego bądź też uszkodzonego sprzęgła kompresora jest jego swobodny obrót wokół osi w czasie gdy koło pasowe stoi w miejscu. Mam rację ?
  10. Rozumiem, skupić się w pierwszej kolejności na wymianie zaworu czy od razu przejść do sprzęgła kompresora ? Czy jest możliwe sprawdzenie wspomnianego sprzęgła bez odłączania sprężarki od układu (na samochodzie) ?
  11. Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc ?
  12. Witam, Zbliżają się ciepłe dni, a klimatyzacja nie chodzi tak jak powinna. Mając ustawione maksymalne chłodzenie na panelu klimatyzacji z kratek zamiast chłodnego, a wręcz lodowatego powiewu doświadczam ciepłego, czasami delikatnie chłodnego powietrza. Pacjent: Audi A4 B7 1.8T 2006r Sprężarka klimatyzacji :8E0 260 805BJ, DENSO 6SEU14C Czynności jakie wykonałem do tej pory: - Udałem się do gościa od klimatyzacji i to czego się dowiedziałem to to, że sprężarka jest sprawna, układ jest szczelny i odpowiednio nabity czynnikiem. Dodam, że nie pali się kontrolka ECON. - Udałem się do elektromechanika. Błąd jaki mu się pojawił jest identyczny z tym, którego sam odczytałem z VCDS - poniżej treść. Dokonał pomiaru bloku odpowiedzialnego za zawór N280. Zawór dawał oznaki życia, ale elektromechanik stwierdził, że występuje bardzo mały prąd co może być objawem przetartych, zalanych kabli czy też korozji - zalecaniem było sprawdzenie przewodu pod kątem uszkodzeń. Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.LBL Controller: 8E0 820 043 BK Component: A4 Klimaautomat 2832 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 VCID: 6BA944AF0A9D 1 Fault Found: 01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent - Położyłem się pod samochodem, rozebrałem plastiki i dokonałem oględzin sprężarki. Wszystko wydaje się być w porządku. Przewód jest cały, nie poszarpany, otulony jakimś materiałem zabezpieczającym. Poprawiłem i odświeżyłem złączkę kablową (zatrzask), który przymocowany jest do sprężarki a potem wchodzi w otulinę, w której znajdują się 2 jeszcze inne przewody. - Przeczyściłem i poprawiłem styk masy niedaleko akumulatora, od strony silnika zaraz pod numerem VIN samochodu. Jutro chcę sam sprawdzić bloki pomiarowe sprężarki i odczytać interesujące mnie parametry. Link do pomiarów: Pomiar bloków sterownika klimatyzacji Czy pokazany element na załączonym zdjęciu to właśnie zawór N280 ? Czy jego wymiana wiąże się z "zaawansowanymi" czynnościami ? Proszę o pomoc, lato coraz bliżej, a klimatyzacja nie chce współpracować. Pozdrawiam
  13. Witam, planuję zmianę tarcz + klocków na tylnej osi. Pacjent: Audi A4 B7 Avant 1.8T, BFB. Numer VIN: WAUZZZ8E46A221344 Wiem tyle, że tarcze 255mm tył i 312mm przód. Wlepa w załączniku. Proszę o dobór tarcz i klocków. Firmy o jakich myślałem to tarcze Textar/Zimmermann + klocki Ferodo. Zestaw podstawowy, bez udziwnień. Edit: Kupiłem farbę do zacisków firmy foliatec. Przód jest stalowy, ale tył już aluminiowy. Wie ktoś czy farba ta będzie się trzymać aluminium? Czy muszę zastosować specjalny podkład pomiędzy zacisk a farbę foliatec? Pozdrawiam
  14. Witam, chciałbym się dowiedzieć czy zjawisko jakie ostatnimi czasy zaobserwowałem w mojej B7 jest znaną wadą tegoż modelu czy występuje to niefortunnie tylko u mnie. Mianowicie, po opuszczeniu w dół przednich szyb i następnie zamknięciu ich, na szybie zostaje niezebrana przez uszczelkę woda. Grafika zawarta w załącznikach pokazuje zaistniałą sytuację. Sprawa jest o tyle dziwna, że występuje to mniej więcej na takiej samej powierzchni szyby po oby dwóch stronach i w podobnym kształcie. Zbieraki (uszczelki, nie wiem czy dobrze nazywam tą część) wyglądają na sprawne na całej długości szyby także powinny zbierać całą wodę. Wada fabryczna czy konieczne rozebranie boczków i wymiana wadliwego elementu? Pozdrawiam, Karol
  15. Ten samochód robi sobie ze mnie żarty albo jestem po prostu przewrażliwiony. Poniżej filmik, który pokazuje piszczenie tym razem na staczaniu się samochodu, bez dodawaniu gazu. Samochód zaczyna się kulać do tyłu na wciśniętym sprzęgle i znowu słychać ten dziwny dźwięk. Poczekać z tym do wiosny by przyjrzeć się dokładnie podwoziu a na teraz dać sobie spokój ? EDIT: Zaznaczę, że przy ruszaniu nic nie piszczy (jeszcze).
×
×
  • Create New...