Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T BFB] - Prośba o analizę logów dynamicznych + główne powody wykonania


Lemaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o analizę logów dynamicznych ze zwróceniem szczególnej uwagi na powody ich wykonania. Wiem, że powinno się robić od 1500rpm, ale niestety dopiero w domu zorientowałem się, że za późno odpaliłem rejestrację. Jeżeli będzie taka potrzeba to powtórzę przebiegi.

Pacjent: Audi A4 B7 1.8T BFB 163KM 2006r LPG 

Zakres obrotów:

Grupa 002+033: 2280 - 6000RPM

Grupa 003+020: 1840 - 6040RPM

Grupa 115+118: 1760 - 6080 - 3800 (przy 6k obrotów puściłem pedał gazu w celu sprawdzenia "wyhamowania" turbo).

Proszę o analizę logów zawartych w załączniku. 

Powody dla których przeprowadziłem logi dynamiczne:

1. Losowo wyskakujące błędy (raz na jakiś czas) w sterowniku silnika. Po wykasowaniu błędu jest czyściutko na jakiś czas:

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136-001-Upper Liomit: Exceeded - Intermittent

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128-001-Upper Liomit: Exceeded - Intermittent

Udało mi się ustalić, że 17544 odpowiada za dawkę powietrza (przepływomierz?) a 17536 za dawkę paliwa (pompa paliwa).

Jeżeli chodzi o błąd 17544 i przepływomierz to proszę Was o sprawdzenie logów, być może dopatrzycie się jakiś nieprawidłowości w działaniu tego urządzenia.

W kwestii błędu 17536 wydaje mi się, że winowajca jest mi już znany - pompa paliwa. Typowy objaw: losowe "pierdzenie" przy zimnym rozruchu (raz zapierdzi, raz nie). 

Poniżej zamieszczam filmiki z pomiarów ciśnienia pracy pompy. Na zapłonie widać jak nawet nie dobija do 4bar i szybko wytraca ciśnienie, a podczas pracy silnika to nawet nie wiem jak to skomentować...

PHOTOS.APP.GOO.GL

2 new photos · Album by Azim

Na szczęście mam już nową pompę VDO i w weekend będę montować. 

Całkiem możliwe, że błąd 17544 wywala z racji 17536 i po rozwiązaniu kwestii pompy obydwa znikną na dobre.

2. Dziwne zachowanie silnika podczas poniższego schematu (przybliżone i symboliczne wartości). Występuje na LPG i PB:

START -> 3 Bieg + 2500RPM -> REDUKCJA -> 2 BIEG + 3000RPM -> POWOLNE DODAWANIE GAZU -> ZADŁAWIENIE SILNIKA NA 0,01s (jest to odczuwalne na całej karoserii, silnik jakby na ułamek sekundy podskoczył. Jest mi to naprawdę bardzo ciężko opisać, ale wszyscy pasażerowie czują to samo.) -> NORMALNA JAZDA -> REDUKCJA -> POWTÓRKA

Zauważyłem, że wystarczy tylko wybrać ten sam bieg 2 razy, a za drugim razem dzieje się właśnie takie coś... Może wydawać się to dziwne, ale ciężko jest mi to opisać normalnymi słowami. W tym przypadku głośniej radio nie pomaga :/

Za wszystkie informacje dziękuję.

Pozdrawiam, Karol.

002-033.csv 003-020.csv 115-118.csv

Edytowane przez Lemaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sądzę, że główny problem to źle wystrojone lpg. Po tych logach absolutnie nie widać problemów z ubogą mieszanką, a wręcz przeciwnie. Daj loga na gazie 2+33 i będzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przem8 napisał:

A ja sądzę, że główny problem to źle wystrojone lpg. Po tych logach absolutnie nie widać problemów z ubogą mieszanką, a wręcz przeciwnie. Daj loga na gazie 2+33 i będzie jasne.

Staram się zrozumieć dlaczego LPG może być powodem tych problemów, ale jakoś nie mogę tego sobie w głowie poskładać:

1. Pierwszy punkt mówi o odpaleniu samochodu na PB i problem już wtedy występuje - pierdzenie pompy paliwa. Zanim dojdzie do 35 stopni i załączy się gaz to trochę potrwa. 

2. "Dławienie się" samochodu występuje na LPG oraz PB. 

Jak będę miał możliwość zrobienia logów 2+33 na LPG to zrobię i wrzucę. Mam rozumieć, że cała reszta logów poza mieszanką wygląda zdrowo?

Ostatnio faktycznie mam mały problem z LPG - z niewiadomych mi jeszcze przyczyn, na wolnych obrotach, sekundę po załączeniu gazu, wyłącza się instalacja gazowa i automatycznie przechodzi na PB. Dzieje się to losowo - łącznie może 2 dni w miesiącu. W efekcie zapisuje się w sterowniku komunikat "ciśnienie gazu zbyt wysokie", którego fotki zamieszczam w załączniku. 

Za 2 000km czeka mnie kontrolny przegląd instalacji po 40 000km i właśnie wtedy zamierzam poruszyć ten temat. Jeżeli będzie się to nasilać, to przegląd na pewno przyśpieszę.

20210424_2040211.jpg

20210424_2040301.jpg

Edytowane przez Lemaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lemaa napisał:

Staram się zrozumieć dlaczego LPG może być powodem tych problemów, ale jakoś nie mogę tego sobie w głowie poskładać:

Piszę tylko to co widzę w logach i na benzynie nie ma mowy o ubogiej mieszance. To pierdzenie przy rozruchu może być przez filtr paliwa. 

Jeśli ciśnienie gazu jest rzeczywiście 3bary to masz uszkodzony mapsensor albo reduktor. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia gazu rozwiązana. Walnięty był czujnik ciśnienia gazu, w ramach gwarancji został wymieniony na nowy.

Co sądzicie o grupie 115+118 i pracy turbo? Wszystko działa, tak jak powinno? Trochę poczytałem w temacie zaworku DV i N75 i myślę, czy czasami jedna z tych rzeczy może powodować występujące u mnie:

- "chichotanie turbo" podczas gwałtownego przyśpieszania.

- brak odczuwalnej reakcji na pedał gazu przy powolnym dodawaniu gazu od jego najwyższego położenia. Po takiej "dziurze" następujące zadławienie/szarpnięcie, które opisywałem w pierwszym poście i wszystko wraca do normalności. Może nawet aż nazbyt dostaje później mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...