kr1s Opublikowano 16 Marca Opublikowano 16 Marca Witam. Uporałem się już z błędami przepustnicy, ale dwa tematy jeszcze mam do ogarnięcia . Błąd P1931(sterownik wentylatora chłodnicy) sprawdzanie zacząłem dzisiaj od weryfikacji stanu obudowy sterownika silnika i przekaźników i wszystko co jest wewnątrz obudowy nie jest zalane i nic złego tam się nie dzieje, sprawdziłem też bezpiecznik w kabinie nr4 (5A) od wentylatora chłodnicy i również jest ok. Czujnik G62 ten zielony od strony grodzi wymieniałem, ale jest jeszcze jeden (szary) z przodu od spodu tam gdzie ostatnio spuszczałem płyn chłodniczy wymieniając termostat i jego nie wymieniałem i z tego co czytałem to on jest odpowiedzialny za odczyt temperatury w środku na blacie, chyba że się mylę to proszę mnie poprawić. Zanim wymienię sterownik wentylatora chłodnicy chcę mieć pewność, że niczego nie przeoczyłem, tak że jeżeli ten czujnik faktycznie odpowiada za wskazania temperatury to może tu jest rozwiązanie. Drugi błąd to P1602 (zasilanie napięciowe zacisku 30, napięcie za niskie) . Zacząłem od sprawdzenia akumulatora i alternatora. Akumulator na nieuruchomionym silniku ma napięcie 11.80V czyli ewidentnie jego kondycja już jest słabsza, bo powinien mieć co najmniej 12.5V. Po uruchomieniu silnika alternator go doładowuje i napięcie dochodzi do 14.3V-14-4V i trzyma się w tych granicach stabilnie. Tu moje pytanie... Czy po takiej diagnozie mogę mieć pewność że to niskie napięcie skutkuje pojawieniem się tego błędu i trzeba wymienić akumulator ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się