Jump to content
IGNORED

Zasada działania odmy w Audi A4 B8 2.0 TDI


Recommended Posts

Posted

Witam.

Stoję przed dylematem wymiany pokrywy zaworów wraz z odmą w 2.0 CGLC.

Odma po wyjęciu z pokrywy nie jest popękana, ale zastanawia mnie jej działanie. Czy powinna puszczać swobodnie oraz zasysac powietrze przez zaznaczony na zdjeciu otwór? Do tej pory wydawało mi się,  że powinna wypuszczać powietrze z pokrywy zaworów, ale w drugą stronę (dmuchając w zaznaczony otwór) membrana w odmie powinna blokować powietrze. 

Wymieniam podkładki pod wtryskami i jeśli dzialanie odmy jest nieprawidłowe to kupię całą pokrywę, a jesli jest prawidłowe to tylko 4 uszczelki wtryskiwaczy w pokrywie.

Proszę o wyjaśnienie.

Screenshot_20241026_235158.jpg

Posted

Mi się wydaje, że tą rurką powietrze raczej wylatuje z pokrywy/odmy do dolotu przed turbinę. Też jestem ciekaw działania tej odmy bo sam się borykam z dość częstym wypalaniem DPF-a i stawiał bym właśnie na źle działającą odmę. Wtryski ok, turbo ok, silnik ogólnie po remoncie a DPF wypala mi się co ok 200 km mimo czyszczenia w tamtym roku.

 

PS. Jak wypiąłeś tą rurkę z odmy? :) Próbowałem tam zajrzeć ale nie mogę jej wypiąć a nie chce drzeć na siłę żeby czegoś nie połamać :D

Posted

Rurkę ściskasz po bokach i dla wygody zacznij wypinać ją od dołu, a później góra. Wyjdzie na pewno, jest na oringu i dość ciasno siedzi. Odmy nie miałem popękanej, ale przy wymianie podkladek pod wtryskami dałem nową ORI pokrywę. Różnica w kosztach przy wymianie uszczelek wtrysków w pokrywie, uszczelki pod pokrywą i nieoryginalna odmą ok - 400 zł. Więc wymieniłem całą pokrywę.

Odma w nowej działa tak samo przy dmuchaniu i ciągnięciu powietrza przez zaznaczony otwór, ale zeby sprawdzić jej działanie myslę, ze musi się wytworzyć podciśnienie pod pokrywą zaworów co zassa membranę w odmie, ktorą w normalnym stanie i nadciśnieniu odpycha sprężyna. 

Miałem nadzieję, że problemem z czestym dopalaniem będą podkładki albo odma, ale dalej się ciagle dopala 🤣 

Posted (edited)
W dniu 5.11.2024 o 17:33, adziu90 napisał(a):

Rurkę ściskasz po bokach i dla wygody zacznij wypinać ją od dołu, a później góra. Wyjdzie na pewno, jest na oringu i dość ciasno siedzi. Odmy nie miałem popękanej, ale przy wymianie podkladek pod wtryskami dałem nową ORI pokrywę. Różnica w kosztach przy wymianie uszczelek wtrysków w pokrywie, uszczelki pod pokrywą i nieoryginalna odmą ok - 400 zł. Więc wymieniłem całą pokrywę.

Odma w nowej działa tak samo przy dmuchaniu i ciągnięciu powietrza przez zaznaczony otwór, ale zeby sprawdzić jej działanie myslę, ze musi się wytworzyć podciśnienie pod pokrywą zaworów co zassa membranę w odmie, ktorą w normalnym stanie i nadciśnieniu odpycha sprężyna. 

Miałem nadzieję, że problemem z czestym dopalaniem będą podkładki albo odma, ale dalej się ciagle dopala 🤣 

Odkręc korek oleju jeżeli ciśnienie wali przez korek tzn dym i czuć że jest ciśnienie na korku które go wypycha odma nie sprawną. Kupuj orginał bo z zamiennikami może być różnię

 

W dniu 31.10.2024 o 09:29, wojt_O napisał(a):

Mi się wydaje, że tą rurką powietrze raczej wylatuje z pokrywy/odmy do dolotu przed turbinę. Też jestem ciekaw działania tej odmy bo sam się borykam z dość częstym wypalaniem DPF-a i stawiał bym właśnie na źle działającą odmę. Wtryski ok, turbo ok, silnik ogólnie po remoncie a DPF wypala mi się co ok 200 km mimo czyszczenia w tamtym roku.

 

PS. Jak wypiąłeś tą rurkę z odmy? :) Próbowałem tam zajrzeć ale nie mogę jej wypiąć a nie chce drzeć na siłę żeby czegoś nie połamać :D

Olej Ci spala ? To i problem będzię z DPF

Edited by Silver3833
Posted
W dniu 5.11.2024 o 17:33, adziu90 napisał(a):

Rurkę ściskasz po bokach i dla wygody zacznij wypinać ją od dołu, a później góra. Wyjdzie na pewno, jest na oringu i dość ciasno siedzi. Odmy nie miałem popękanej, ale przy wymianie podkladek pod wtryskami dałem nową ORI pokrywę. Różnica w kosztach przy wymianie uszczelek wtrysków w pokrywie, uszczelki pod pokrywą i nieoryginalna odmą ok - 400 zł. Więc wymieniłem całą pokrywę.

Odma w nowej działa tak samo przy dmuchaniu i ciągnięciu powietrza przez zaznaczony otwór, ale zeby sprawdzić jej działanie myslę, ze musi się wytworzyć podciśnienie pod pokrywą zaworów co zassa membranę w odmie, ktorą w normalnym stanie i nadciśnieniu odpycha sprężyna. 

Miałem nadzieję, że problemem z czestym dopalaniem będą podkładki albo odma, ale dalej się ciagle dopala 🤣 

Witam 

po wyminie pokrywy pojawia się olej na zimnej stronie turbo ? Zamierzam wlanie wymienić pokrywę w a6 cglc bo trochę tam mokro , uszczelniacze wtrysków w pokrywie też puszczają , oleju ubywa do po litra na 10 tys i tak właśnie się zastanawiam czy to załatwi sprawę :) 

Posted (edited)
W dniu 14.11.2024 o 16:21, Diarem napisał(a):

Witam 

po wyminie pokrywy pojawia się olej na zimnej stronie turbo ? Zamierzam wlanie wymienić pokrywę w a6 cglc bo trochę tam mokro , uszczelniacze wtrysków w pokrywie też puszczają , oleju ubywa do po litra na 10 tys i tak właśnie się zastanawiam czy to załatwi sprawę :) 

Witam Cię jeżeli coś jest nie sprawne trzeba wymienić może byc tak że nie sprawna odma powoduję pojawianię sie oleju w dolocię lecz na pewno sprawna tego nie powinna robić jeżeli turbo sprawne silnik sprawny itp.  Tylko clgc sprawdz kompresję przed wszystkim co bedziesz robić 😉

Edited by Silver3833

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...