wiciek570 Opublikowano 11 Grudnia Opublikowano 11 Grudnia Witam.Mam problem ze skrzynią biegów s tronic w audi a5 8t 220k nalotu .Mianowicie gdy skrzynia osiągnie daną temperaturę wyskakuje błąd „gearbox malfunction you can continue driving”.Po tym błędzie auto jedzie dalej płynnie zmienia biegi,nie szarpie itp. Jednak gdy zatrzymam się do zera i skrzynia przełączy na 1 bieg nagle świruje i wrzuca sam na luz .Skrzynia się blokuje jedynie da się samemu wrzucić na n wyłączyć auto i włączyć i po 5 minutach znowu to samo. W vcds wyskakuje błąd p179e i p179f.Wiem że to błędy dotyczące pozycjonera ale czy możliwe jest że to przez jakąś inną część np przez mechatronikę? Po wymianie oleju nie pomoglo. W internecie nie ma nigdzie opisanego przypadku który ja mam. Z góry dzięki za pomoc
matekboss Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia Było już sporo takich problemów na forach i muszę Cię niestety zmartwić ale przy błędach pozycjonera w 90% przypadków skrzynia jest do zrzutu i remontu. Identycznych objawów nie będzie nigdy bo czasem skrzynia przerzuca co drugi bieg a czasem wywala błędem wysokiej temperatury który u Ciebie nie występuje. Można zacząć od regeneracji mechatroniki, ale te błędy pojawiają się od krążących opiłków w skrzyni i oblepiają magnesy z których sczytywane są biegi. Pozycjoner jak na złość jest w części mechanicznej czyli trzeba rozpoławiać skrzynię. Najczęściej z opinii serwisantów problem z pozycjonerem bierze się z braku wymiany oleju w części mechanicznej i ścier z kół zębatych uszkadza go.
wiciek570 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia 3 godziny temu, matekboss napisał(a): Właśnie zastanawiałem się nad wymianą mechatroniki bo słyszałem, że po 200k nalotu padaja, dlatego chciałęm najpierw machatronike a jak to nie bedzie to to pozycjoner.Jednak na grupie na fb gość napisał ze miał dokladnie to samo i napisał ze wymienił mechatronike co nic nie dało a później wymienił sprzegło. Myślisz ze zwykły mechanik ogarnie wymianę pozycjonera czy bardziej udać sie do kogoś kto specjalizuje sie w tych skrzyniach.Jeśli znasz kogos kto robi skrzynie w dolnoslaskim albo wielkopolskim możesz dać znać
matekboss Opublikowano 13 Grudnia Opublikowano 13 Grudnia Trudno powiedzieć bo o ile regeneracja kosza sprzęgłowego nie jest skomplikowana o tyle mechatronikę bez sprawdzenia jej w hydrateście nie ma sensu. Ciężki temat bo mechatronikę wyciągniesz bez problemu, potem wyjdzie że sprzęgło i masz skrzynie do zrzutu po raz pierwszy. Wymiana sprzęgła nie pomoże masz skrzynie do zrzutu po raz drugi i tak można się bawić aż nie potniesz jej z nerwów szlifierką.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się